Hier een lief mannetje van bijna 5 maanden die iedere nacht zichzelf links of rechts tegen de spijlen van zijn bed weet te wurmen met zijn hoofd en het liefst nog zijn arm door de spijlen heen doet.
Soms hoor ik heel hard “tok” :oops: dan stoot ie zijn hoofd weer.
Iemand suggesties om ervoor te zorgen dat hij minder “schuift” in zijn bedje. Hij heeft al een slaapzak en dat volstaat nu niet meer. Het is sinds een paar weken zo.
gr. Llaan
Bij Cas liggen er knuffels rondom zijn hoofd aan de rand van de spijlen maar misschien kun je er zo’n bedomrander om heen doen? :think:
onze dochter doet dat ook.
Ook onze zoon deed het in zijn ledikant en nu in zijn grote bed horen we ook soms dat hij zijn hoofd stoot aan de muur.
We hebben er nooit iets mee gedaan. Ze hadden er ook nooit blauwe plekken van of zo,
Doet onze meid ook nog steeds. Er is eigenlijk vrij weinig aan te doen, strak instoppen en een slaapzak gebruiken. Zo’n rand zou ik niet doen! Als je kindje daar met het gezicht in ligt, kan het stikken. Open spijltjes zijn veiliger en hij kan er echt niet met zijn koppie tussendoor. Kindjes vinden het juist fijn om met hun hoofdje ergens tegenaan te liggen, dat schijnt hen te herinneren aan de baarmoeder, waar ze ook beperkte ruimte hadden.
@Jippie wrote:
Zo’n rand zou ik niet doen! Als je kindje daar met het gezicht in ligt, kan het stikken.
Ik wachte al op zo’n reactie…
Het wordt verkocht in de winkels en door sommigen inderdaad afgeraden maar persoonlijk ben ik niet zo’n ‘overdrijf-moeder’, maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt…
overdrijf-moeder? :roll:
Ik bedoel het niet aanvallend hoor :-* .
O, oke… Kwam wel zo over. :-*
@Jippie wrote:
O, oke… Kwam wel zo over. :-*
Ja, het staat er inderdaad wel stom nu ik het zo terug lees! :oops:
Fijn dat jullie reageren, maarrehh… geen ruzie maken he . Zo te horen zijn jullie ervaringsdeskundigen en hebben jullie kids er niets aan over gehouden, dus maak ik me ook niet druk. Zo’n bedomrander ben ik ook niet zo’n voorstander van wordt bijna overal afgeraden en ik ben dus wel zo’n “overdrijfmoeder” :oops: :mrgreen: tenminste soms…
Hij ligt nu dus weer heerlijk met zijn hoofdje tegen de rand het is ook wel schattig en zeker omdat hij dus alleen in zijn bedje zo aan het schuiven is in de box blijft hij meestal toch wel op 1 plek liggen. Behalve als ik hem op zijn buik leg dan wil hij kruipen, maar dat lukt nog niet echt :inlove:. Soms vragen we ons af hoe hij aan die rand komt want je ziet hem bijna niet bewegen :?
kyano schuift ook altijd naar links in zijn bedje :mrgreen:
Luc schuift ook sinds 2 dagen omhoog, dan ligt hij met zijn hoofdje tegen de spijlen en een arm door de spijlen. Ik wilde een slaapzak gaan halen, maar dit werkt dus niet bij jullie kids?
moppie hier idem, eerst toen ze nog in de hangwieg lag, schoof ze ook helemaal ophoog om met haar hoofdje er tegen aan te liggen en nu idem in d’r ledikantje, wat ze ook graag doet is haar speeltjes over haar hoofdje heen leggen, dus toch een stukje geborgenheid is het denk ik, als ze bij mij slaapt ligt ze ook helemaal met haar hoofdje tegen mijn borsten aan.
Jitte doet het ook, heb haar zelfs een keertje gevonden met haar voorhoofdje tegen een spijl en haar mondje om de andere spijl :lol: :inlove: Denk dat ze droomde dat ze zat te eten ofzo!
Ze ligt nu nog in haar wieg, maar vraag me af of ze in haar ledikant niet helemaal overdwars komt te liggen. Ach ze heeft een slaapzakje aan, dus koud zal ze het niet krijgen en volgens mij maakt het haar ook niet uit. Als ze wakker wordt en ik een paar keer “tok” hoor ligt ze iig niet te huilen ofzo, dus echt zeer zal het niet doen.
Hier ook ene die ik wel eens helemaal onderin het hoekje van het ledikantje vindt met zijn hoofdje tegen de spijltjes of de beentjes buiten boord. Ik maakte me er erg druk over omdat ik het akelig vond zo op zijn buik, maar dat doe ik niet meer. Blijkbaar slaapt hij zo lekker :mrgreen:
onze dochter ligt ook graag met haar hoofd tegen het hoofdeind aan,ze ligt ook in een slaapzak want ze kruipt elke keer onder haar laken/deken vandaan.worden regelmatig snachts wakker van een "bonk"in de slaapkamer naast ons , of een paar 'bonken"achter elkaar :mrgreen: .
schijnbaar ligt ze zo gewoon lekker
Hier ging mijn jongste zoon als baby zo hard tegen de spijlen aan liggen/schuiven, dat een paar uur nadat hij wakker was er nog deuken in zijn hoofd stonden en hij werd er ook suffig van… Wij hebben hem toen in een campingbedje laten slapen. Wel zijn eigen lattenbodem en matras erin gedaan, zodat hij comfortabel lag.
Noah (7 jaar) doet het nu nog, met zijn hoofd tegen de muur aan knallen in zijn slaap. Soms wordt hij wakker, meestal slaapt hij door. Ava (1 jaar) doet het ook, en die slaapt vrolijk verder.