Met hoeveel jaar testen voor bv voor een allergie?

Hoi,

Hoe oud zijn/ waren jullie kindjes toen ze bijvoorbeeld getest werden voor een allergie ?

Alvast bedankt !

Met vr groet melanie.

Voor het eerst toen hij 1 was. Bloedtest bij HA was negatief.

Met 2 jr en een paar maanden nog een keer, bloedtest bij KA en allergoloog was negatief maar de huidtesten bij de allergoloog waren overduidelijk positief voor meerdere voedingsstoffen. Geen twijfel mogelijk.

Met ongeveer 3,5 jr nog een bloedtest gehad en pas toen was voor het eerst de bloedtest postief voor voedsel.

Zo zie je maar dat bloedtesten in het begin niet betrouwbaar zijn. Veel belangrijker is het om naar de reacties te kijken van je kind!

En huidtesten zijn volgens de allergoloog betrouwbaarder dan bloedtesten bij jonge kinderen.

Hoi,

Dus het heeft nu nog weinig zin als ik haar laat testen, ze krabt en krabt maar echt krassen, we hebben al heel wat zalfjes gehad en aeruius drank maar niets helpt :?

Dus ik dacht als ik weet wat het is kan ik het prbleem misschien wel aanpakken, zo zielig die jeuk :cry:

Anne heeft een keer een allergische reactie gehad en de ha zei tegen mij dat ze pas goed kunnen testenb als een kind een jaar of 6-7 is, voor die tijd kan de uitslag niet kloppen.

Bij ons zegt de ha dat een test op de meest voorkomende allergiën betrouwbaar zijn vanaf 3 jaar. (bloedtest).

Wij hebben nu een formulier liggen om J.asmijn bloed te leten prikken, met name voor huisstofmijt en katten.

@alex wrote:

Bij ons zegt de ha dat een test op de meest voorkomende allergiën betrouwbaar zijn vanaf 3 jaar. (bloedtest).

Wij hebben nu een formulier liggen om J.asmijn bloed te leten prikken, met name voor huisstofmijt en katten.

Hoi,

Ok, dus dan moeten we even wachten tot juli :?

wij hebben ook dieren, vogel versterkte het toen, toen had ze echt kapotte wangen, vogel weg en het was zo goed als weg :think: maar nu zie je het niet altijd maar jeuk heeft ze zeer zeker wel :cry:

@mama van anne wrote:

Anne heeft een keer een allergische reactie gehad en de ha zei tegen mij dat ze pas goed kunnen testenb als een kind een jaar of 6-7 is, voor die tijd kan de uitslag niet kloppen.

mijn huisarts wil ook niet testen voor die leeftijd.

@Becca wrote:

@mama van anne wrote:

mijn huisarts wil ook niet testen voor die leeftijd.

onze huisarts ook niet… (en ondertussen krabt zoonlief zich weer helemaal stuk, die zalfjes lijken ook niet te helpen…).