met hoeveel bleven julie opbouwen

hoiii



onze dochter is nu 10 daagjes en vroeg me af hoeveel jullie kids eten rond deze tijd

onze kleine meid krijgt 6 voedingen van 110 cc

maar heeft nog honger… volgens de verpakking mogen ze vanaf 3.5 kilo naar 5 voedingen per dag van 130 cc… maar is dat niet wat vroeg nu al naar 5 voedingen… en word 6 voedingen van bijv 120 niet wat veel?

Mij is geleerd dat je kindje max 150 ml per kg gewicht per dag mag hebben. Dus als je baby 3kg weegt, mag hij per dag 150 x 3 = 450 ml. Dit deel je dan weer door het aantal voedingen per dag en dan weet je wat je baby per voeding mag hebben.



Zit je baby nog niet op dit aantal, dan blijf je elke dag met 10 ml verhogen totdat je wel op dat aantal zit.



Succes.

Ja, zo heb ik het ook geleerd :thumbup:



Groetjes,

Heleen

op dag 9 zitten de meeste beebsen op 90 a 100 cc…maarre gata je kraamdame het niet gewoon opschrijven voor je? dat heeft die van ons wel gedaan…en anders gewoon vragen!!

nou ze heeft idd gezegd de kraam dagen hoog je het iedere dag met 10 cc op



en daarna is het aan kijken of je beeb meer honger krijgt

ze heeft het idee verder niet over op hogen en van 6 naar 5 enz…ik weet wel dat ze bij me eerste dochter een schema hadden idd

heyy



me kraamverzorgster heeft idd erover dat je de kraam dagen op volgt met 10 cc extra steeds



en daarna op verzoek



bij me eerste dochter hadden ze idd echt een schema en ook waneer ze van 6 naar 5 voedingen gaan enz

Over niet al te lange tijd moet je ook naar het bureau of komt de wijkvpk aan huis. Niet dat zij nou alles weten (integendeel vaak… :silenced: ) maar je kan het dan in ieder geval ook vragen.



Verder hebben wij ook geleerd wat Liefje zegt. :thumbup:

hoii



ja wat ik nu idd gewoon is verhogen met 10 cc

ze drinkt het tot nu toe ook wel lekker op hoor met als gevolg dat ze door slaap s’nacht … (jippie haha)



en volgens mij komen ze donderdag voor de gehoor test die dame zou ook wel het 1 en ander weten van ze is van het cb



thxx

@miranda433 wrote:

onze dochter is nu 10 daagjes en vroeg me af hoeveel jullie kids eten rond deze tijd onze kleine meid krijgt 6 voedingen van 110 cc maar heeft nog honger…




Ik gaf mijn dochters toen 8 voedingen van 90 cc. Ze gingen met een week of drie naar 6 voedingen van 120 cc.





@miranda433 wrote:
volgens de verpakking mogen ze vanaf 3.5 kilo naar 5 voedingen per dag van 130 cc… maar is dat niet wat vroeg nu al naar 5 voedingen… en word 6 voedingen van bijv 120 niet wat veel?




Bij geboorte wogen Sanne en Puk 2550 en 2200 gram. Ze kregen dus eigenlijk meer dan dat op de verpakking staat. Het CB zei dat de verpakking een gemiddelde is van wat babies eten. De ene eet meer en de ander eet minder. Die van mij eten dus gewoon meer. Was helemaal geen probleem. Je moet gewoon naar je eigen kind kijken.



Op dit moment (7 weken oud) krijgen ze vijf voedingen van 150 cc. Ze wegen nu 4100 en 3600 gram.

hoii



ja als ik idd naar lindsay kijk wil ze over dag ook wel 110leeg drinken

s’nachts red ze het ook niet met de 110 want ze komt sinds 2 dgn weer om half 4 terwijl ze daarvoor heerlijk al door sliep

en persoonlijk vind ik het nog te vroegom haar naar 4 voedingen te doen met nu 12 daagjes oud… je word zo onzeker van die verpakkingen enz