Met eigen poep spelen

Mijn lieftallige dochter vind het tegenwoordig leuk om met haar poepluier te spelen.

Als ze toevallig poept als ze slaapt en ze wordt wakker begint ze niet te roepen naar mij maar ze begint haar hele luier te ontleden.

en dan kunnen jullie je voorstellen wat voor smerige boel ik aan tref.



heeft misschien iemand een gouden tip om dit te voorkomen?

Heeft mijn zoon ook een paar keer gedaan. De laatste keer was op het kinderdagverblijf en daar is hij toen zo goed toegsproken dat hij het sindsdien niet meer heeft gedaan. Vreemde ogen dwingen dus beter :wink:



Helaas heb ik geen tips voor je. Ik zeg hem wel altijd dat hij het moet zeggen als hij heeft gepoept en dat hij dan altijd iemand moet roepen. Ik zeg er nog bij dat hij anders pijn aan zijn billen krijgt. Maar goed, mijn zoon is een stuk ouder en begrijpt het goed als ik iets zeg.

:sick:



Vervelend!

Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.

Wel eens op tv gezien bij de Nanny volgens mij.



Toen gaf zij aan dat je een kind overdag lekker moet laten kliederen met zand/water/eten/klei etc, en het kind daar ook lekker mee moet laten prutsen. Op die manier krijgt het kind voldoende ervaring met ontdekken.

en dat laatste antwoord van pe is het precies…



Als ze met poep beginnen te spelen, is dat een te kort aan kneedbaar/vormbaar spelmateriaal overdag.



Rond die leeftijd moeten ze lekker kunnen kledderen, kliederen en kneden.

Hun handen ontdekken. Hun vingers…



Hier hebben we Suus al dagelijks wel in de zandbak en de verwondering bij haar is groots om te zien.

ze hebben dat echt nodig.



Geef d’r klei, maak brooddeeg, ga samen koekjes bakken, laat haar vingerverven op een rol raufaser behang (5 euro bij Gamma, doe je lang mee is ideaaal) Zet d’r in de zandbak, geef d’r flesjes, bakjes en anders giet en schenk spul in bad en zandbak, laat d’r met pollepels, zand en water lekker moddersoep maken.