met de pot mee..

Ik hoor zo vaak mensen zeggen… mijn kindje eet gewoon met de pot mee…

Nou vraag ik me dan af of ze alles gewoon klaarmaken ( zonder zout) en dan gewoon geven of dat ze ook rekening houden emt hun kleintje en wat ze aankunnen…

Tessa at hier wel vanaf 9 maanden met de pot mee ( zuurkool als een tierelier) maar bij erg heftige dingen kreeg ze mooi een potje…

Joyce heeft al een keer spaghetti van papa mee gegeten zonder extra zout gekookt, maar zat wel in de saus zeg maar en paprika erin… en dat ging er prima in…

Hoi!

Ik geef Alyna meestal vers eten, ik doe gewoon een aardappeltje schillen en wat groente erbij in een bakje water in de magnetron.15-20 minuten en dan in de blender, eventueel nog wat kookvocht erbij.

Gelukkig eet ze het goed! :smiley: Potjes probeer ik te beperkten tot als we weggaan, of heel weinig tijd hebben.

De reden dat ik het apart klaarmaak is omdat ik zelf geen zoutloos lust. :mrgreen: En we eten ook wel eens Chinees, kebab of frietjes.

Ik hou er wel rekening mee wat ze volgens haar leeftijd ‘mag’ dus bijv.wortel,broccoli,spinazie,bloemkool,courgette,…

Pasta is hier nog niet aan de orde. :wink:

ik heb tot 1 jaar nano’s eten altijd apart klaargemaakt: hetzelfde als ik, maar dan ‘puurder’(dus geen kruiden, sausjes en dergelijke). vanaf 1 jaar heeft ie gewoon altijd met mij meegegeten. ik moet zeggen dat ik bijna niks aanpas aan hem. maar ik heb dan ook het geluk dat mijn kind van knoflook houdt, en ook best pittig gekruid eten lust.

joyce heeft al wel knoflook en ui en gedroogde kruiden als basilicum op hoor… zat in een receptje… en heerlijk dat ze het vond…

alleen zout zeer beperkt ( krijgt nu witlof met ham en kaas en daar zit natuurlijk zout in…)

Hier eet hij ook alles mee hoor… ook met kruiden. Ik heb daar veel comentaar op gehad maar denk als je alles tot de perken houd dat het geen kwaad kan. En ja iedereen heeft andere meningen. Wij eten wel bv aardappels met weinig zout. Maar als we rijst eten of wat dan ook dan eet hij gewoon mee ook idd met paprika enz erdoor.

Mijn schoonfamilie liet de kinderen ook mee eten en die eten ook nog eens met veel peper ( cultuur verschil) en daar eten ze vanaf een half jaar al met de pot mee. Ikzelf heb het niet zo op de pepers en manlief voegt dat vaak appart toe.

Groetjes

lente at met een maand of 10/11/12 ook met de pot mee, alles dus.

ik ben zelf erg weg van pasta met danish blue, veel knoflook en ui.

toen ze net een jaar was had ik dat voor ons gekookt en voor haar apart aardappels en groente.

ze wilde perse een hapje en wilde vervolgens ook pasta eten en er ging geen hap aardappeltjes meer in.

moet je dan zeggen, nee mag niet?

liefs van rose :-*

Zoals ik het met amy deed, ga ik het straks weer doen: Als we iets eten wat ze mogen, kook ik extra en vries wat in.

Als we iets gaan eten wat ze nog niet mogen, dan haal ik uit de vriezer wat ze wel mogen.

Potjes heb ik niet in huis. Vind dit net zo makkelijk, is goedkoper en kost geen enkele extra moeite. Of ik nu weg gooi wat ik over heb, of invries.

Zoutloos kook ik trouwens altijd.

Ik kook altijd zoutloos, dus makkelijk voor de kids met meeeten. Bas weigerd warm eten en onze Sanne eet meestal met de pot mee, wel gepureerd. Wij hebben heel nutraal eten, weinig / geen kruiden. Sanne krijgt wel eens een potje, met eten wat wij niet graag hebben, zodat ze ook aan die smaken kan wennen, maar Sanne eet echt alles, dus wel makkelijk.

met de pot mee was hier ook echt met de pot mee.

Alles dus.

Ik zet op restjes wel even de staafmixer en dat vries ik dan in, maar ik ga niet milder koken vanwege de kinderen. En a la Nano lusten ze alles gelukkig.