Onze dochter eet nu met de pot mee
Nu ben ik wezen zoeken op het internet naar hoeveen groente, vlees en aardappelen en wat ik wel of niet mag geven
Maar kan helaas niets vinden
Kan iemand mij helpen?
ik weet niet waarom en waar ik het vandaan had, maar ik gaf 75 gram groente en 50 gram aardappel. vlees gaf ik volgens mij 1 of 2 keer in de week en dan 25 gram.
mogen ze met 7 maanden al met de pot mee eten dan?
Myrthe is nu 8 maanden
Ze is vandaag 8 maanden terug om 23.05 geboren
Ik weet niet of het consultatiebureau het goed zou vinden, maar Myrthe vind het gewoon veel lekkerder dan de potjes
hier gaat ze straks gewoon mee eten hoor! Niets geen potjes hier (tenzij we ergens uit eten gaan ofzo)
Ik kook zonder zout dus volgens mij moet dat niet zo’n probleem zijn!
Hoeveel gef jij dan van de groente, vlees en aardappelen?
Hier heb je een handig introductieschema (van Stefan Kleintjes, kinderdietist)
@Amanda wrote:
Hoeveel gef jij dan van de groente, vlees en aardappelen?
bedoel je mij? Ze krijgt nu alleen nog fruit en bij avond eten wat yoghurt. Beginnen later met de warme hap, eerst maar ff kijken hoe ze dit allemaal vind.
@Amanda wrote:
Onze dochter eet nu met de pot mee
Nu ben ik wezen zoeken op het internet naar hoeveen groente, vlees en aardappelen en wat ik wel of niet mag geven
Maar kan helaas niets vinden
Kan iemand mij helpen?
ik geef 100 / 125 gam groente en 50/75 gram aardappels. Vlees heb ik nog niet gegeven
Wegen jullie dan af ofzo?
Ik leg gewoon wat op een bordje en zet dat neer. Of ze eten alles op en krijgen dan evenueel nog meer als ze nog trek hebben, of ze laten wat staan.
Ik weeg niks hoor. Elke dag op de een paar eetlepels groente, een aardappel en een stukje vlees. en natuurlijk een toetje na. Geen flauw idee wat voor gewicht dit bij elkaar is…
Ik heb het eten ook nog nooit afgewogen.
Ik leg gewoon wat op het bordje en geef hem eten zolang hij
het lekker vind.
Potjes gaan sowieso altijd op en dat is uit mn hoofd 200 gr.
@Amanda wrote:
Myrthe is nu 8 maanden
Ze is vandaag 8 maanden terug om 23.05 geboren
Ik weet niet of het consultatiebureau het goed zou vinden, maar Myrthe vind het gewoon veel lekkerder dan de potjes
als je kind geen potjes eet, wil dat niet zeggen dat ze met de pot mee eet he!
Met met de pot mee eten, wordt bedoeld dat je niet speciaal voor je kind kookt maar dat ze precies hetzelfde eet als jullie, inclusief alle kruiden en sausjes enz enz.
Ik heb ook nooit potjes gegeven aan nano, maar het eerste jaar kreeg hij wel een uitgeklede versie van wat ik at. Dus als ik pasta at met een enorme saus, dan kreeg hij pasta met een van de groentes er doorheen bijvoorbeeld. En zo heb ik dat in het eerste jaar een beetje opgebouwd tot ie met 1 jaar gewoon hetzelfde kon eten als ik.
Hoeveelheden heb ik nooit op gelet. Ik geloof wel dat een kind eet wat ie nodig heeft, de mijne iig wel.
misschien heel dom hoor maar bij pasta mogen ze dan die saus niet? Zit toch ook in de potjes?
@Cariska wrote:
misschien heel dom hoor maar bij pasta mogen ze dan die saus niet? Zit toch ook in de potjes?
ik heb in het eerste jaar mijn kind zo puur mogelijk te eten gegeven, gewoon omdat ik het gevoel heb dat dat beter is. Je kind went veel meer aan pure smaken ipv aan eten dat onder een saus bedolven zit en dus een grote mengelmoes is.
Daarbij zit bij mij in mijn saus standaard ook knoflook en ui…
En dat iets ook in potjes zit, dat is voor mij geen enkel argument eerlijk gezegd. Als ik zie wat ze allemaal in potjes gooien aan zout en suikers en groente die bv volgens het schema van kleintjes nog lang niet mogen…
Ik weet idd wat met de pot mee eten betekent haha
Ik kook ook niks appart voor Myrthe, wel kook ik in een apart pannetje omdat ik het veel lekkerder vind als de zout bij het koken al over de aardappelen zit en de kruiden tijdens heb bakken over het vlees
Als wij eens iets gaan eten wat Myrthe nog niet hebben mag doe ik een potje
Ik denk trouwens niet dat het zo met de potjes is dat je kind ergens teveel van binnen krijgt, anders zouden ze zo een kalcht binnen hebben en dat kunnen ze natuurlijk niet hebben
De oudste van mijn zus lust heel weinig omdat ze zich bij hem meer aantrok van wat het cb zei wat wel of nie mocht
De andere 2 kids kregen al heel snel de warme had wat niet uit potjes kwam en die lusten nu veel meer
@Frischling wrote:
Wegen jullie dan af ofzo?
Ik leg gewoon wat op een bordje en zet dat neer. Of ze eten alles op en krijgen dan evenueel nog meer als ze nog trek hebben, of ze laten wat staan.
Idem (althans zo deden we dat toen). Maar toen was het nog voornamelijk groente met hier een daar als test een stukje vlees of aardappel (alles rapley,dus vandaar in mindere hoeveelheden dan potjes).
Als het bordje leeg ging,dan ging hij verder van ons bord…