ja misschien een rare vraag maar toch:
dana heeft sinds een week last van luieruitslag. Heb al vanalles geprobeerd, sudocreme, camilosan, zarque billenspray enz.
Het helpt wel maar niet dat het er echt mee verdwijnt.
Nu heb ik haar een katoenen luier aangedaan, zodat het beter kan ademen, maar dat ding lekt natuurlijk erg door.
Ik zat te denken haar met blote billen in de box te leggen, heb gehoord dat dat ook wil helpen, maar ik heb geen zijltje ofzo waar ik haar op kan leggen dus dan wordt het boxkleed natuurlijk wel erg vies. Kan wel in de wasmachine, maar toch als er poepvlekken in komen zou toch jammer zijn.
Iemand misschien handige tips hiervoor hoe aan te pakken? Of toch maar gewoon hup erin en dan hopen dat ik de evt poepvlekken eruit krijg :think:
een paar badhandoeken onder haar leggen flink dubbelvouwen dan neemt ie genoeg op hoor :thumbup:
ow ja :doh:
sjonge jonge, dat ik daar niet aan gedacht heb zeg :wall: :wall: :wall:
thx ga het meteen doen :thumbup:
misschien heb je nog een onderlegger of wat over uit je kraampakket, werken ook prima…
Enneh: als je alles al overwogen en geprobeerd hebt, heb je dan ook een schimmelinfectie uitgesloten? Daarvoor kan je bij de apotheek zalf krijgen en het veroorzaakt ook vaak hardnekkige luieruitslag
nee dat heb ik niet uitgesloten mamy, wil eerst via de onschuldige wegen proberen het te verhelpen, is ook nog maar net een weekje aan de gang.
Maar ik zal het wel in mijn achterhoofd houden dat het ook zoiets kan zijn. Thx voor de opmerking.
Hihi ze ligt nu op 4 oude handdoeken, dus dat komt goed en ik heb idd ook nog zeiltjes uit het kraampakket, had 2 pakketen gekregen en die zeiltjes niet gebruikt, ook al niet aan gedacht, lekker leeghoofd vandaag.
Maar het komt goed, trok net haar katoenen luier uit en die was me een partij vies :sick:
Denk dat er voorlopig ff niets zal komen. :roll:
Of eerst even een vuilniszak onder de baddoeken leggen?
Het is goed te zien of het een schimmel is… Als er rood-roze bultjes bij zitten is het een schimmel…dat krijg je met niks anders weg als met een antibiotica via de ha…
ik gebruikte ook de onderleggers van het kraampakket…
Als het goed is kun je die ook zo bij de apotheek halen.
:lol: :mrgreen: lekkere mutsendag dus voor jou :-*
toch zou ik even naar de ha gaan en om een schimmelcreme vragen meis
ALS het een schimmel is is het zo verholpen.
en anders modder je eerst aan en dan straks is het een schimmel heeft je meisje nog langer pijnlijke billen
een knuff voor je meisje :hug:
hier idd volop mutsendag, jullie komen allemaal met zo’n simpele voor de handliggende tips :oops:
tja, kan idd wel naar de ha, maar ik ben niet zo van alle medische smeersels enzo. Verder lijkt dana er ook geen last van te hebben, is nog altijd super vrolijk, moppert niet, ook niet als haar luier overvol zit, dus denk dat ik het meer een probleem vind dan zij.
Maar bedankt voor de tips meiden, ik ga het in overweging nemen :-*
Maizena schijnt heel erg goed tegen luieruitslag te werken, omdat het beter dan zalf blijft zitten op natte plekken en het neemt vocht op. Gewoon met een kwastje op de plekken poederen en dan de luier eroverheen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want Lianne heeft nog nooit echt luieruitslag gehad. Maar bij de maand-mama’s zweren ze erbij.
Kwastje is niet eens nodig, je pakt een hand maizena en je “gooit” het er zo op.
Helpt echt bij luieruitslag.
O, oke! Lekker smijten, dus! :mrgreen:
Isa heeft ze ook een paar keer echt kapot gehad en lag dan ook met haar blote billen in de box voor de kachel :mrgreen: En inderdaad op wat handdoeken of van die onderleggers voor in bed, nemen lekker veel vocht op.
Ik deed de maizena er altijd op met een dikke dot watten die ik er even doorheen haalde en poederde dan haar billen in :mrgreen:
Maar op advies vd HA heb ik toen het heel erg was een tube micazanol gehad. Helpt echt super :thumbup: IKwam er later achter dat deze trouwens gewoon zonder recept bij de apotheek te krijgen is.
En ik gebruik overigens ook katoenen luiers maar met een overbroekje lekken die niet hoor. En die overbroekjes ademen juist ook
die microzanol is tegen schimmels geloof ik toch?
Maar die maizena is een goede tip, moetik dan wel kopen want hij is op maar voorraadje in de kast kan geen kwaad.
Het is ook raar, zit ook op de schaamlipjes en zijn ook grote rode vlekken laat maar zeggen.
Miconazol is inderdaad tegen schimmels
eigeel werkt ook heel goed. :-*
haha jemoet er maar opkomen, maar de billetjes zijn inmiddels al niet rood meer, mijn methode heeft effect gehad en geen troep tegen schimmels hoeven smeren :dance:
super gedaan femmie :-*
hallo femmie,
blij dat het weer over is bij jullie. :thumbup:
hier helaas een doffe ellende
vorige week dacht ik nog, ach dit topic hoef ik niet te lezen want mijn kindje heeft nooit luieruitslag. tot gisteren dus, snif. de huid is zelfs op een paar plaatsen kapot en er komt zelfs een beetje wondvocht uit. en aan de reactie te merken doet het heel erg pijn.
wat was ‘jouw methode’ precies? maizena?