Met 2 kinderen, boodschappen en buggy houder fietsen?

Tjeempie, ik heb denk ik sinds halverwege zwangerschap niet meer gefietst en inmiddels is oudste dus naar achterop en kan ik vanaf nu ook met de jongste gaan fietsen. Ik ging dus vandaag voor t eerst met oudste achterop en ik moest me toch wennen… :oops: wat een gewicht ineens en had steeds het idee dat ik om ging vallen als ik ging stoppen. Ben zelf ook nog niet helemaal stabiel, dus dat speelde natuurlijk ook mee. :wink:

Ik heb geen mama fiets, maar wel een extra brede standaard, dus met kind voorop valt ie niet om, maar achterop wordt zwaar.

Moesten jullie daar ook zo aan wennen? Of komt het door én niet lang fietsen én zelf nog niet stabiel?

Dat wordt wat… ik wil toch echt graag met beide dames gaan fietsen, liefst ook wat boodschappen en buggy mee indien een braderietje of iets dergelijks… HELP dat wordt een ramp! :mrgreen: Hoe doen al die mensen dat… ik wacht maar weer even tot ik zelf ook stabiel genoeg ben voor ik beide dames meeneem.

En ik ben benieuwd, hoe laden jullie je fiets op en af, das een hele onderneming haha! (ik zie het hier al voor me… boodschappen in de tassen, jongste voorop, buggy erop en dan… is oudste weggeglipt haha! Dat wordt stunten!

Ik fiets af en toe wel eens met alles erop. Ik moet wel zeggen, zo’n buggy aan de zij kant vind ik niks. Ik heb een Nuna buggy en deze hangt helemaal dwars achter de fiets, dus hij steekt aan bijde kanten van de fiets uit. Hierdoor wordt het gewicht van de buggy verdeeld en hangt hij niet aan een kant.

Als ik weg ga, zet ik eerst de jongste voorin het stoeltje, dan de tassen volladen, buggy achterop en als laatste de oudste achterop. Gelukkig blijft Juul goed bij mij. Het is even wennen maar het gaat goed. Liever dit dan een fietskar erachter.

Ik fiets hoogstzelden met beide kids…ze zijn ook wat aan de zware kant om te fietsen en heb een normake fiets.

Ik neem niet meer mee,dan dat er in de mand voorop past…anders ga ik echt om…

Geen buggy dus…heb de drager ooit wel gekocht,maar nooit gebruikt…

Toen ze nog kleiner waren koos ik gewoon vaker voor lopen of de bus…

Dan gewoon met duowagen, genoeg ruimte voor boodschappen en geen gestunt.

Ik zie vaak die karren achter een fiets aan hangen…lijkt me best praktisch als je echt veel wilt doen en veel wilt meenemen. Ik persoonlijk zou het niet doen, ik vind het een naar idee…dat je kids ergens achter je aanhangen…maar om boodschappen e.d. mee te nemen zal het vast ideaal zijn.

Dan behoud je ook nog je buggydrager mee en veel van die karren kan je met de hand voortduwen…als buggy dus.

Ik fiets wel regelmatig met beide kinderen op de fiets en heb ook geen mamafiets. Ik heb wel fietstassen voor wat boodschappen, maar heb nog nooit een buggy meegenomen, dat vind ik echt teveel van het goede.

Ik doe altijd eerst de boodschappen in de fietstassen dan het kind voorop de fiets (zeker als de jongste nog erg jong is) en dan de oudste achterop (de achterste kan namelijk met een hand/arm.

Moet zeggen dat de jongste nu wel wat groot wordt voor voorop, maar de oudste kan nu ook goed zelf fietsen dus dat scheelt.

Zal de fiets juist niet meer stabiel aanvoelen als je ook een kindje voorop zet? Meer in balans?

Ik fietst heel vaak met 2 kinderen van 4jr en allemaal spullen rond (geen buggy :wink: ) en dat gaat prima.

Zijn samen zo’n 50 kilo dus een aardig gewicht.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is en een goede fiets hebben!

Ik heb net een nieuwe (batavus mambo) en die is heel sterk.

Bij mijn oude fiets heeft het me 2 wielen gekost omdat het frame gewoon niet berekend was op het gewicht (een moederfiets dus wel).

Een buggy heb ik altijd een onding gevonden om mee te nemen.

Zeker met kind achterop. Bij mij kieperde de fiets dan achterover…

Ik heb wel met 2 kinderen en buggy gefietst maar vond het ook niet ideaal hoor.

Even diep graven :lol:

Volgens mij zette ik eerst de buggy erop, fiets tegen muurtje, kindje voor, kindje achter klom dan zelf terwijl ik fiets vasthou.

Boodschappen in de fietstassen en niet teveel dus.

Als je veel fietst zou ik echt een fietskar aanschaffen, zoveel makkelijker en zeker met boodschappen.

Een draagdoek is ook al veel prettiger meenemen dan een buggy, stop je zo in je tas.

Ik heb een moederfiets met een voorstoeltje, achterstoeltje en buggydrager.

Eerlijk gezegd ben ik 2 of 3x weggeweest met de buggy ook mee.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een conditie van 0 heb, dus de eerste keer dat ik wegging met het hele spul, dacht ik bij de buren al, ik draai om en ga met de auto :oops: :mrgreen: .

Heb ik overigens niet gedaan, maar ik ging werkelijk wel door een hel…

Maar ja, met een ‘baby’ die nog niet loopt en wel dieplood weegt moet ik de buggy wel meenemen. Tijn is echt niet te tillen (niet voor heel lang zeg maar). Dus als ik naar de kinderboerderij ging, moest de buggy wel mee.

Opladen deed ik dan als volgt: Eerst Tijn in het voorstoeltje (stuur kan ik vastzetten), Jesse in het achterstoeltje en dan de buggy. (m’n fiets valt om als ik eerst de buggy erop doe).

Afladen: eerst de buggy (dan blijft m’n fiets weer gewoon staan), dan Jesse en dan Tijn (dus precies andersom).

Succes!

Ik fiets dagelijks met 2 kinderen boodschappen ( zonder buggy omdat de jongste al 3 is :wink: ) en dan nog heel de tassenhandel uit school mee. Vorige week ook nog de mand met traktaties voor school erbij :mrgreen: Ik heb een gewone fiets dus geen mama fiets. Oudste is 5 ( en kan helaas nog niet fietsen vandaar deze onderneming elke dag ) de jongste is 3 ( en zit dus nog steeds in het voorste stoeltje waar ze veel en veel te groot voor is maar achterop is geen plaats omdat de oudste daar nog zit ).

Het is goed te doen maar nu ze allebei zo groot worden is het gevaarlijk want ik hou simpelweg mijn fiets niet meer ( goed ) omdat het te zwaar word.

Zodra de jongste 9 mnd was en goed zelf kon zitten ben ik ermee begonnen en zat met mijn handen in het haar. Hoe moest dat nou. Was geklungel en gedoe maar als ik eenmaal fietste ging het goed. Meer had ik het probleem hoe zet ik het er allemaal op. Maar hier krijg je echt handigheid in door het gewoon te doen. Ik zet NOOIT mijn fiets zo op de standaard zonder hem vast te houden want hij gaat absoluut een keer omver als je dat doet. Fietsenmaker heeft mij op alle fronten een ‘bok’ standaard afgeraden omdat je fiets gaat steigeren en van voor los komt als je de achterste erop zet waardoor je stuur om kan slaan. Dus op den duur was het eerst het voorste kind erop met kont tegen mijn fietstas of heup tegen het zadel en dan de achterste er met een zwaai op met 1 hand aan het stuur en de andere arm om het kind ( wat me nu niet meer lukt met 22 kg ) nu zet ik mijn been tegen de fietstas en sjouw de oudste er zo met 2 armen overheen.

Maar heel eerlijk nu is het geen doen meer :shifty: levensgevaarlijk vandaag of morgen gaan we met 3 vrouw sterk omver.

Ik hoop dan ook dat vandaag en morgen de oudste het licht ziet vwb fietsen ( zijwielen zijn voor haar geen optie door haar behoorlijke lengte ze heeft een 20 inch fiets nodig waarbij zijwielen weer niet kunnen omdat door de snelheid dan de fiets omkapt in bochten ondanks de zijwielen :? de jongste fietst zelfs nog niet op een 3wieler :lol: )

Haha, leuk om te lezen zo!

Zo’n fietskar vind ik ook niks idd. De buggy zal bij uitzondering meegaan, en aan beide kids zal ik moeten wennen. Het kost me gewoon nu zel fbehoorlijk wat kruim om uberhaut mijn fiets uit de schuur te krijgen als ik m een stukje moet tillen aan de achterkant ofzo. En oudste erop zetten, idd met 1 arm, maar dat is voor mijn bekken enz nog best heavy. Ik ben daar nog niet sterk en stabiel genoeg voor merk ik. :cry: Als ik stop moet ik al het gewicht opvangen en dat kost me al genoeg. Als ik eenmaal fiets gaat het wel. Het zal nu wel weer zo zijn dat ik de eerste tijd nog niet met 2 kinderen op pad kan… balen. :cry:

Ik heb trouwens ook een hele stevige fiets, batavus mambo spirit, geen mama fiets maar de versie uit dezelfde lijn.

Ik fiets elke dag in totaal 20km met allebei de meiden op de fiets.

Ik zet altijd eerst de jongste op de fiets (die loopt namelijk zomaar weg), daarna de boodschappen oid en dan de oudste.

Heb er eerlijk gezegd nooit moeite mee gehad :think:

Wel met de buggy, maar dat is even goed oefenen met dat ding erop zetten, en tegelijk je kids in de gaten houden, maar ook dat went gewoon.

Ik zou als ik jou was lekker rustig aan doen, en als je er de mogelijkheid voor heb je conditie opbouwen door in je eentje (of met maar 1 kindje) regelmatig te gaan fietsen.

Als je echt relatief vaak van plan/genoodzaakt bent om met 2 kids met de fiets ‘op stap’ te gaan, zou ik een fietskar toch niet gelijk al afschrijven, hoor!

Kinderen ‘hangen’ wel achter je, maar aan de andere kant: in een (beetje goede) fietskar zitten je kinderen wel veel veiliger èn comfortabeler dan voor-/achterop de fiets, hoor! Zeker als je òòk nog eens boodschappen en een buggy op je fiets mee hebt…

(Zou er niet aan moeten denken om te kiepen/aangereden te worden met m’n kinderen op de fiets erbij…)

Natuurlijk is het ff wennen met ‘zo’n gevaarte’ achter je fiets te fietsen, maar zoals hier ook al verschillende keren geschreven is, moet je net zo goed wennen aan het fietsen met 2 kinderen (+ boodschappen + evt. buggy) voor/-achterop de fiets…

Wij hebben onze fietskar nu ruim 2 jaar en ben er nog steeds dubbel en dwars tevreden mee! :thumbup:

Wij gebruiken de fiets bijna uitsluitend voor ‘pleziertochtjes’ (rest is òf op loopafstand, òf te ver voor met de fiets), maar voor ons waren stoeltjes zowieso geen optie, aangezien bij ons alleen fietsstroken zijn (waar de auto’s dus met 80 tot zelfs 100kmh direct langs je heen suizen) of grind(fiets)paden. Voel me dan toch veiliger met een fietskar (met overrol beugel) achter m’n fiets, dan met 2 kleine kinderen in stoeltjes op m’n fiets…

Ook in stedelijke omgeving, als je veel moet op- en afstappen (voor verkeerlichten e.d.), lijkt een fietskar me zo slecht nog niet. Daarnaast heb je met een fietskar ook meer plaats voor boodschappen èn als je een model neemt met voorwiel direct aan het frame ook altijd een hele praktische ‘buggy’ mee.

Fietskar is natuurlijk wel behoorlijk wat duurder dan 2 stoeltjes, maar aan de andere kant kunnen (bij de wat ruimere modellen iig) kinderen er in principe tot een jaar of 6 prima in en zeker als ze wat ouder zijn, spaart het je een hoop getil!

Voor de hele kleintjes (0-ca 9 maanden en 9- ca 18 maanden) zijn er nog speciale baby-/peuterstoeltjes voor in de fietskar te krijgen, zodat ook die hele kleintjes er veilig en comfortabel in mee kunnen.

Maar mijn zus (woont in een stad) zweert weer bij stoeltjes. :wink:

Ik fiets ook dagelijks met 2 kids op de fiets (samen zo’n 35 kilo) + buggy + boodschappen.

Fietstassen altijd goed gevuld en het mandje voorop, heb ik te weinig ruimte dan nog een tas aan het stuur!!

Ik moest in het begin heel erg wennen toen de oudste achterop ging.

Nu wil de jongste ook achterop… (appewop zoals hij het zelf zegt :inlove: ) en dan de oudste op zijn eigen fiets, dan “mis” iets voorop en heb ik ook het idee mijn stabiliteit kwijt te zijn. :think:

Ik heb wel een mamafiets, heerlijk ding!!

Denk dat het eerst en vooral veel wennen is aan weer fietsen en-sich.

Dus s’ avonds zonder kids eerst zelf weer zekerder worden op de fiets.

Ik fiets echt dagelijks (nog steeds ja, ben net terug) en heb er dan of 1 op t zadeltje (Mies) of 1 op t zadel en 1 achterop.

Als Mies mee is vaak ook nog een quinny zapp buggy van 10 kilo en aan de andere kant een pak af fietstas…

Maar ja… ik fiets zo vaak en zo veel en ook lange stukken, dat het geen punt is.

Denk echt flink wennen…

oh en de buggy mee doe ik pas sinds ik de zapp heb, dan blijft mijn fiets tenminste staan. met zo’n lange paraplubuggy pleurde mijn fiets altijd bij het minste al om en die is dus zelden meegeweest… dan gebruikte ik liever de draagdoek.

Vind zo’n lange stelt aan 1 zijkant echt 3x niks :shifty:

@marloes vip wrote:

Euh, ik fietstte met een kind voorop, buggy en kind achterop, fietstassen vol boodschappen, kreeg het nog voor elkaar voor een mand aan de fiets te hangen en die vol te stouwen en dan hing ik ook nog twee tassen aan het stuur. :oops: Om antwoord te geven op je vraag: ja, het went. :mrgreen:

Haha, klinkt allemaal een beetje zoals mijn moeder vroeger altijd op de fiets boodschappen ging doen met mij en m’n zus (had dan alleen geen buggy mee en geen fietstassen, maar wel twee van die enorme boodschappentassen aan het stuur) :lol: en wennen zal het zeker wel, maar hoe veilig het zo nog is, 'k weet niet hoor… :think:

En in NL is het dragen van een fietshelm - zowel voor volwassenen als voor kinderen - nog steeds niet echt gebruikelijk (wat bij ons ondenkbaar is - hier zijn de fietsers, voorà l kinderen, zònder helm juist eerder de grote uitzondering), dus zit iedereen echt helemà à l onbeschermd op een heel wankel gebeuren (want echt stabiel ben je zo natuurlijk allerminst en het reactievermogen is ook sterk gereduceerd)…

Dan kan het nòg zò vaak goed gaan, het hoeft maar 1x eens (net bij jou) nìet goed te gaan en je zit met de gebakken peren…

Nou ik ben dus een hele stuntelige op de fiets he, ik moet er niet aan denken om met 2 kids, boodschappen en buggy te moeten fietsen, met alleen Jayden achterop en als hij al wiebelde was ik al bang dat ik zou vallen :oops: dus vandaar dat ik nu een bakfiets heb, geweldig ding !! Kan heeeeeeel veeeeel meenemen, ook 2 kids en buggy achterop, geweldige aankoop dus :thumbup: :mrgreen:

Ha, dus ik ben niet de enige! Een fietskar zie ik echt niet zitten. Bij mij gaat het vooral om het weer wennen aan fietsen en zelf nog last hebben van bekken, dus gewicht houden en stabiel blijven is dan moeilijk. Val niet zomaar om, maar als ik onverwacht gewicht moet dragen kost me dat wat van mijn bekken op dat moment. Ik ga nu elk weekend weer een stukje fietsen, steeds met 1 kind en dan went het vanzelf weer denk ik. Buggy zal echt sporadisch zijn en maar kleine boodschapjes, dus komt goed! Een bakfiets zou ik heeeeel graag willen, maar die kunnen we niet kwijt helaas.

Eind vorig jaar kreeg ik van mijn man een nieuwe fiets :inlove: Toen Tejo namelijk achterop moest bleek het achterop allemaal een beetje te gammel te zijn.

Nu fiets ik nooit zo vaak, maar was het wel de bedoeling vaker te fietsen.

Echter ik durfde niet :oops:

Met een voorstoeltje moet je toch wel op zijn dames opstappen en dat was ik dus helemaal niet gewent. (op mijn oude fiets hadden we een moederstuur geplaatst waardoor je meer ruimte had, dat was bij deze fiets niet meer nodig, maar ik had toch net te weinig ruimte om met 2 benen aan elke kant op te stappen)

Toen het weer wat mooier weer werd, ben ik een paar keer met Tejo alleen achterop gaan wennen. Maar hoe moest ik nu ooit met Siep ook nog voorop gaan fietsen :shock:

Toen kreeg ik de tip van iemand om gewoon te gaan oefenen. Eerst het gevoel van de zwaarte krijgen door met de kids erop gewoon te gaan lopen met de fiets in de hand. En daarna steppen. Dat steppen heb ik heel kort gedaan en durfde toen eigenlijk vrijwel gelijk al op te stappen (veel makkelijker).

Alleen bij opstappen, moet je ook weer durven afstappen :doh:

Gelukkig was het in de straat, mijn man erbij en eigenlijk ging het wel goed. Ik was gelijk van mijn angst over :thumbup:

Inmiddels heb ik ook nog een kratje aan mijn stuur, dus ik kan redelijk wat boodschapjes meenemen. Liever niet met de kids erbij, want dat is toch wel heavy hoor :shock: Maar als het moet dan gaat het :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik heb ook zo gefietst en het went vrij snel. En je bent er ook vrij snel weer vanaf. Toen de jongste 18 maanden was nam ik de buggy niet meer mee. En nu is hij net 2 en zit achterop en fietst de oudste van 4 naast me. Echt een verademing om een vrij stuur te hebben :mrgreen:…

Ik heb anderhalf jaar een fietskar gebruikt. Snap eigenlijk niet wat mensen daar niet prettig aan vinden :shifty:

Echt ideaa, koppel hem af en loop door de winkel, kinderen lopen niet weg, zitten droog als het gaat regenen, boodschappen passen er allemaal in, koppel hem weer aan,fiets naar huis en je hebt je wekelijkse boodschappen weer gedaan zonder stress of wiebelende fiets :thumbup:

nu ik hem verkocht heb neem ik dus ook nooit meer zoveel boodschappen mee. Krijg binnenkort een nieuwe fiets met fietstassen, daar past dan wel weer wat in, maar nooit zoveel en zo handig als de fietskar.

(waarom ik hem verkocht heb: Eva Lynn wilde er niet meer in en vond het niet prettig om telkens een kind al trappelend en gillend te vervoeren, gebruikte hem daarom steeds minder en vond het zonde dat hij zo weinig gebruikt werd. :wink: )

Ik fiets sinds deze week met 2 kinderen op de fiets, een buggy, boodschappen en een 5 jarige naast me die zelf fietst.

Het gaat prima, en ik rij gewoon wel heel voorzichtig. Wat ik erg prettig vind is dat ik met mijn voeten heel goed bij de grond kan.

Toen ik de fiets aangemeten kreeg bij de fietsenmaker schrok ik van de lage framemaat, en was ik bang dat na bestellen bleek dat hij veel te klein was. Maar nu snap ik het en ben ik er erg blij mee.