Met 17 maanden geen middagslaapje meer?/groente/fruit

Hoi,



Zijn er nog meer kindjes die al zo vroeg geen zin meer hebben in een middagslaapje? Sam is 17 maanden en sliep voorheen altijd zo’n 1 1/2 uur 's middags, nu is het alleen maar moord en brand schreeuwen. Ik haal hem er niet uit, want volgens mij is hij nog veel te jong om zijn slaapje over te slaan en bovendien heeft mama het ook nodig om eventje rust te hebben op een dag, vooral nu ik zwanger ben :wink: , maar leuk is anders met een schreeuwende peuter op de achtergrond.



Nog even een ander vraagje; Sam is gek op vlees en ei en zo, maar groente heeft hij helemaal geen zin in en hij was altijd dol op fruit, maar ook daar heeft hij geen zin in op moment. Herkenbaar? Hij spuugt groente gewoon uit op wat voor manier ik het ook klaar maak.







groetjes Shams

Ik heb volgens mij een slaapmonster gebaard… Chris slaapt rustig nog een uur of 3 a 4 tussen de middag…



En wat die groenten betreft, dat is hier ook regelmatig bal hoor… Als ie weer zo’n periode heeft, verstop ik zijn groenten in pastasaus… Ik doe de groenten dan eerst even in de hakmolen, zodat het redelijk kleine stukjes zijn… En dan dus pasta met pastasaus… Of grote holle macaroni-elleboogjes en daar stukjes groente in verstoppen… Ik hou helemaal niet van die verstop-partijen, maar nood breekt wetten hoor… :mrgreen:

Mijn oudste zoon moesten we ook altijd tegenstribbelend naar bed brengen. Ik herinner me nog dat we dan alle namen van alle kindjes opnoemden die hij kende en zeiden dat die ook altijd een middagdutje deden.



Mijn jongste zoon gaat sinds kort niet elke dag meer en als ie moe is gaat ie zelf naar bed of gaat gewoon op het speelkleed liggen te slapen!



Groenten hebben ze hier altijd goed gegeten. Maar goed ook, want ik ben vegetarisch!



Verstoppen zoals Yolanda al schreef, heb ik wel vaker als oplossing hiervoor gehoord. Heb je al eens geprobeerd of ie rauwe paprika of halve kerstomaatjes ofziets lust?

Of je pureert de groenten zo dat het zo fijn is, met een staafmixer en prakt daarna de aardappelen erdoorheen, met wat appelmoes erbij.

@Yolanda wrote:

Ik heb volgens mij een slaapmonster gebaard… Chris slaapt rustig nog een uur of 3 a 4 tussen de middag…







hahahahahaha hier ook hoor. luuk slaapt nog steeds s,middags. niet altijd maar dan gaat hij spelen. en das ook niet erg.