Messen-> Messenset?

Ik ben binnekort jarig en wil graag van een hubbie een aantal nieuwe messen hebben…Ben weer vaak wat uitgebreider aan het koken en mis gewoon goede messen in de keuken :mrgreen: …Ik heb nu nl allerlei prullaria, wat eigenlijk rijp is voor de prullebak :shifty: …

Het liefste wil ik een messenblok maar dan niet van hout, ivm de hygiëne :wink:…Of een “set”??

Iemand goede ideeen? Zijn de messen van Ikea bv aan te bevelen?

:think: :think:

Hub heeft van mijn ouders een messenset van le chef gekregen (te koop bij de blokker) zitten in een blok volgens mij is het blok niet van van hout maar van kunststof en de messen zijn vlijm scherp :slight_smile:

Wij hebben een mes van tefal die je in een soort hoes schuift die het mes elke keer slijpt.

ik vind het ideaal, één mes, waarmee ik alles prima kan snijden.

Het mes komt bij een of andere tante van zolder :mrgreen:

Ik zweer bij de zwilling wel erg prijzig.

Tupperware heeft ook een mooie messenset.

ik heb messen bij de slager gekocht, die zijn echt goed, maar wel prijzig :roll:

Prijs is op zich geen isseu, maar 300 euro voor een swilling messenset, vind ik nou ookal weer een beetje te :wink:

Ik zag bij de blokker gisteren ook nog de messen liggen van Herman den Blijker, die zag er ook goed uit zeg! Iemand ervaring met deze messen?Of die van de ikea?

sabatier is ook erg goed… maar moeilijk aan te komen… en ook erg duur…

Hier de messen van Herman en ze zijn prima. Maar geen messenblok… niet schoon te houden die dingen.

Ik heb ze hier aan zo’n speciale magneetstrip… ideaal!

Magneetstrips lijken me ideaal!

Wij hebben een blok van Zwilling. Daar ben ik nog elke dag blij mee :smiley:

wij hebben een zwilling messen blok ben er erg blij mee.

en verder heeft manlief van mij voor sint en zijn verjaardag dit jaar een mes gehad van het japanse merk Kai erg duur maar snijd echt fantastische je merkt zelfs verschil met de toch goede messen van zwilling

Hier ook een messenblok van Zwilling :thumbup:

ik heb er eentje die de messen telkens slijpt. Waar die vandaan komt en wat het merk is geen idee dus je hebt er niks aan, maar wat mij wel opvalt is dat ze echt scherp blijven!! Als deze het ooit begeven wil ik er weer eentje die ze automatisch slijpt.

hij komt bij de slager vandaar waar ik werkte (was een kadoo voor ons als medewerksters na de verbouwing en extra inzet)

gevonden, messenset met blok van victorinox, plaatje krijg ik er niet op :think:

Ik heb manlief voor zijn verjaardag een Yoshikin Global (Japans) mes gegeven. Wel prijzig, maar superkwaliteit! Ik weet meteen wat hij volgend jaar krijgt en het jaar daarna en het jaar daarna en… Ik geloof dat de hele set uit iets van meer dan 40 messen bestaat dus ik zit voorlopig goed :wink:

Wij hebben een messenset in een blok van ikea.

Hij is wel al zo’n 10 jaar oud, maar dat zegt dus wel wat :wink:

Ik heb 3 jaar terug het broodmes laten vallen en die is gebroken, en 2 maanden gelelden is het office-mesje ook gebroken.

De set koste destijds iets van rond de 100 gulden, dus nu mischien iest van 50 euro, ofzo?

Ik ehb even gekeken, en ze hebben nu niets vergelijksbaar in het assortiment.

Maar ikea is best goede kwaliteit, voor het geld wat het kost.

BK excellent! Die heb ik ooit bij de supermarkt gespaard en die vinden wij erg fijn, blijven ook goed scherp.

Ik mik ze gewoon in de keukenla. Wel achteraan zodat kleine handjes er niet bij kunnen.