Dit wordt ons eerste kindje dus ik weet nog niet zo veel.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
voor het verwarmen van het water voor flesvoeding en voor het verwarmen van potjes kunnen we onze magnetron gebruiken. Het onhadige alleen van die van ons is dat deze een draaiknop heeft en daardoor niet echt makkelijk te stellen is. Verder hoorde ik ook dat het beter is om dit niet in de magnetron te doen maar in een flessenwarmer.
Hoe denken jullie daarover? Is een flessenwarmer beter handiger voor mij? Zo ja welke raden jullie me aan?
Ik begin meteen met flesvoeding als ons kindje er is. En aangezien er geen reclame gemaakt mag worden vraag ik me af maakt het uit welk merk je neemt. Er zit namelijk nogal een verschil in prijs tussen bv kruidvat en friso of nutrilon! Is het hetzelfde of maakt het weldegelijk uit welk merk je koopt.
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Tips zijn altijd welkom!
Ik heb Laurens altijd Friso gegeven maar ben bij Emma begonnen met de voeding van de kruidvat en die bevalt prima. Het scheelt idd een hoop geld! En ik maak de flessen warm in de magnetron.
Hier ook de magnetron, flessenwarmer lijkt me zo lang duren (wat een luxe probleem he, vroeger was het wel anders natuurlijk ).
Over de voeding: in het zh had J nutrilon gekregen en ben daar dus op doorgegaan, en wil nu liever niet overstappen aangezien het prima gaat. Maar lijkt me zeker de moeite waard om over na te denken als het in geld behoorlijk scheelt en in kwaliteit hetzelfde is.
Wij hebben de flessenwarmer ook lange tijd gebruikt. Ik vond het erg prettig, maar na verloop van tijd zijn we gewoon kraanwater in de waterkoker op gaan warmen tot de gewenste temp. Dan waterkoker uitzetten, fles vullen en poeder erbij.
Wij hebben nutrilon hypoallergeen gegeven vanaf het begin. Als er ooit nog een tweede zou komen, dan ging ik voor het kruidvat eigen merk voeding. Scheelt een hoop in prijs en het schijnt in de fabriek van Nutrilon gemaakt te worden.
Ik heb de flessenwarmer van Avent gekocht voor het opwarmen van borstvoeding (magnetron wordt hiervoor afgeraden). Maar nu ik overgestapt ben op kunstvoeding doe ik alles in de magnetron want dat gaat sneller.
Verder hebben wij vanaf het begin Nutrilon hypoallergeen. Ik geloof meteen dat Kruidvat-merk prima is hoor, maar dit ‘voelt’ toch beter :shifty:
Hier ook de flessenwarmer va avent ivm borstvoeding en in de eerste weken kreeg ze 30cc voeding (kreeg bijvoeding omdat ze niet goed dronk/ ik niet genoeg had) die 30 cc is zó warm in de flessenwarmer (de eerste week hebben we de fles zelfs in een beker gekookt water opgewarmd) Toen we uiteindelijk volledig overgingen op flesvoeding (voeding was ook meer) zijn we wel overgegaan op de magnetron.
Toch gebruik ik de warmer nog geregeld hoor! Ik maak s avonds bijv eerst een fles klaar, zet deze in de warmer, doe Jara dr pyamaatje aan en/of in bad en vervolgens een lekkere warme fles (warmhouden op standje 1 gaat perfect).
s ochtends idem dito; als ze wakker is maak ik beneden de fles, zet em in de warmer en ga dan Jara verschonen/ aankleden :thumbup:
En sinds kort zijn we aan de groentehapjes die heb ik er ook wel eens in gehad :mrgreen:
Wb voeding: Friso. Eigenlijk omdat we deze kregen van de verloskundige toen we moesten bijvoeden :think:
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: