Hay Allemaal,
Ik had een vraagje, wij doen met de familie zoals zo vele een sint middag, op 4dec… Nu hebben we 's middags voor mn zoontje cadeausen voor iedereen wat kleins. En willen we begin vd avond aan de suprise cadeaus beginnen.
Er blijven dus 8 volwassen eten hier, maar omdat ons budget erg beperkt is vroeg ik mezelf af of jullie leuke simpele lekkere eettips hebben?
Mijn moeder maakt een grote pan kippensoep, ik koop 3 pakjes mini-groenteloempias van de Ah (voor 1,50 per pak) en koop 2 turksebroden.
Verder neemt iedereen hier iets mee. De een de wijn, andere pepernoten en amandelstaven, etc.
Chilli con Carne
Maaltijd soep
Gepofte aardappelen met kaas
Spaanse omelet
Of vraag aan iedereen een bord met eten om te delen mee te nemen?
Hier hetzelfde,
maar ik maak een goedgevulde pan tomatensoep,
met stokbrood, en voor de kids pannenkoeken.
Hier dan wel geen kleine kinderen meer maar we doen toch elk jaar nog SInterklaas :-).
Wij hebben laatste paar jaar een stampotten buffet gehouden. Werden er een stuk of 3 gemaakt door verschillende mensen. Dan zorgde er nog iemand voor het toetje en iemand voor de aankleidng (servetten/tafekleed/prularia en iets lekkers bij de koffie).
En opa hoeft dan niets te doen want die is al oud ;-). Maar de rest draagt altijd zijn/haar steentje bij. De ene keer een grotere steen dan de andere keer.
Wij vieren alleen 's avonds Sinterklaas, maar omdat mijn broertje eerst niet kon, zouden we het 's middags doen en erna met elkaar eten, maar dan zouden we allemaal een gerecht meenemen. Bijv mijn ouders voorgerecht, zus en zwager hoofdgerecht, broertje en zusje nagerecht en wij drank en pepernoten oi.d. Ben je ook niet allemaal zoveel geld kwijt.
Ik zou een grote pan nasi/bami maken. Twee omeletten bakken en elke omelet in 4 stukken snijden. Saté erbij en eten maar :drool:
Tanks dames,
ik ga mijn moeder vragen een lekker tomatensoepje te maken, mijn oma kan saucijzen broodjes maken en idd turkse broden erbij! Lekker…
Ja en dan vraag ik mn tante om wat lekkers na met te nemen.
Goed idee!
Ik ga meteen bellen/smsen!
Wij vieren met bijna 30 mensen Sinterklaas (volwassenen en kinderen). Dit jaar eten we tomaten- en erwtensoep. Vorig jaar was het boerenkool met worst.
Iedereen iets mee laten nemen (of anders de kosten delen) is ook een goed idee!
Erwtensoep!
Wij maken een grote pan pompoensoep :drool: .
Mijn schoonmoeder maakt een slaatje en verder moeten we nog even zien , lekker hapjes erbij denk ik.
Wij vieren sinterklaas bij mn schoonfamillie zoals elk jaar…
Ieder jaar is een ander aan de beurt om bv de taart en chocomel te betalen.
Dit jaar zijn wij dat
En wat eten betreft dat wordt dit jaar bruine bonen soep en broodje hamburger.
Voor het warme eten betaal iedereen ongeveer 3 euro p.p
Zodat het eten gedeeld wordt kwa kosten
Wij eten lekker hotdogs…broodje zuurkool met worst :drool:
@mama van anne wrote:
Wij eten lekker hotdogs…broodje zuurkool met worst :drool:
Dat wilde ik net gaan tikken! :lol: (en dan pakken wij die lekkere van limco, wel wat duurder, maar z’n prijs waard en dan heb je aan 1 op een broodje genoeg) Lekker met evt wat zuurkool en een sausje, kopje soep erbij en klaar! Smullen maar.
Fijne avond!
@crien wrote:
@mama van anne wrote:Wij eten lekker hotdogs…broodje zuurkool met worst :drool:
Dat wilde ik net gaan tikken! :lol: (en dan pakken wij die lekkere van limco, wel wat duurder, maar z’n prijs waard en dan heb je aan 1 op een broodje genoeg) Lekker met evt wat zuurkool en een sausje, kopje soep erbij en klaar! Smullen maar.
Fijne avond!
Hahaha…ik heb dan ook die van Limco :drool:
Erwtensoep en pannekoeken :drool:
Hier komen opa en oma Sinterklaas meevieren.
Gisteren besloten dat we dan een grote pan nasi gaan maken, met een omeletje erdoorheen. Kroepoek en sate.
Lekker lekker.
Hier diverse dampende stampotten met worst! We helpen allemaal mee in de keuken. Budget en gezellig!