Menstrueren en de pil..

Sinds ongeveer anderhalf jaar ben ik aan het rommelen. Tijdens de gemeenschap had ik eigenlijk altijd pijn, ik menstueerde toen nog ‘gewoon’…

Maar omdat ik dacht dat het van de nieuwe pil kwam, ben ik er een half jaar mee gestopt. Resultaat: pijn weg :? Wat overigens wel fijn is!



Bovendien voelde ik mezelf veel fijner! Niet zo vaak hoofdpijn meer, minder aangebrand, lekkerder in mijn vel… En dat is me eigenlijk best heel veel waard…

Toch weer aan de pil gegaan, omdat vriendlief de mogelijke kans op een zwangerschap als ik niets gebruik te groot vind en dat voor mij nu op dit moment nog niet wil… Maar goed, resultaat weer velen malen minder lekker te pas…



Bovendien, sinds ik de nieuwe pil heb, ben ik ontzettend onregelmatig… Dan weer zes weken niets, dan na twee weken weer, zelfs door de pil heen, en dat ben ik absoluut niet gewend… Ik kon er altijd de klok op gelijk zetten…



Nu weet ik dus niet wat ik moet doen… Ik wil eigenlijk helemaal niets meer, op wat rubbertjes na… Ik wil die hormonen troep niet meer, maar vriendlief vind het te riskant… En ik vind het wel vreemd dat ik zo onregelmatig ben sinds een tijd…



Heeft iemand enig idee waar die onregelmatigheid zo ineens vandaan kan komen? En misschien nog tips? Ook qua anticonceptie?

Misschien dan een mirena spiraal? Weinig hormonen en soms word je er sowieso helemaal niet of bijna niet ongesteld van. Die onregelmatigheid zou ik toch even met de ha overleggen, misschien is de pil te sterk of niet sterk genoeg? Ik vind het iig niet ietst wat bij de pil hoort… Je mag tegenwoordig trouwens de pil gewoon doorslikken, kan geen kwaad, doe ik op aanraden van de gyn al 2 jaar met eens in het half jaar een stopweekje omdat ik dat zelf wil.

ik ken dan weer veel meiden die met een Mirena eerst ongeveer 9 maanden a 1 jaar hebben gevloeid :roll: En dan was het eindelijk over en zeiden ze… nouja, nu ben ik het helemaal niet meer, dus ik had die 9 maanden er wel voor over… tot je even met ze gaat meerekenen… hij mag 5 jaar blijven zitten… 5x 12=60 x 5 dagen gemiddeld… 350 dagen ongesteld in een normale periode van 5 jaar.

En dan doe je een Mirena, ben je eerst die 350 dagen ongesteld en dan 4 jaar niet? :angel:



Laat maar… mij niet gezien (ken dus 8 meiden die allemaal deze ervaring hebben he)



Verder herken ik je verhaal voor wat betreft de pil en toch na 10 dagen, 13 of 14 dagen alweer ongi te worden terwijl je gewoon nog slikt en soms dan ineens niet.



Dan reageert je lijf gewoon beroerd op hormonen. Het mijne ook.

Hoofdpijn omdat mijn bloed verdikt op de pil en ik zelfs een keer trombose heb gehad.

Moe zijn en lusteloos omdat je hele huishouding in de war is.

Bij mij reageerden mijn darmen ook gevoeliger.



En ik ben dus door de pil heen zwanger geraakt van Suus…



Mijn man is inmiddels gesterriliseert, we zijn wel klaar met 3 kids en een cadeautje (4 dus)



Maar ik zou je toch aanraden om eens flink te googlen op de diverse anti conceptiepillen en er 1 uit te kiezen met een andere samenstelling en andere bijwerkingen.



Ik had de 3 fase pil, trigynon later trinordiol (zelfde pil, andere naam)

Kon niet anders ivm de trombose, ik mag niets zwaarders, maar ideaal was hij dus niet voor mijn lijf

Dat heb ik dus inderdaad ook, alleen had ik die link niet gelegd aan de pil… nu je het zo zegt… Ook mijn darmen zijn met grote regelmaat behoorlijk van slag, veel vaker dan me lief is…



Idd… maar eens goed uitzoeken hoe en wat…

je kan ook een koperspiraaltje nemen, heb je geen hormonen en toch goed beschermd. (wel iets minder dan met hormoonspiraaltje)



ik heb zelf een mirena en ik ben er ook niet helemaal tevreden over.

nu zijn wij klaar met onze kinderwens en waarschijnlijk laat manlief zich steriliseren. als dat gedaan is gaat het spiraaltje eruit en wil ik ook niks geen hormonen meer in mijn lijf.

IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!

@Mariiyelle wrote:

IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




mirena bevat wel degelijk hormonen :wink:

@mama_desiree wrote:

@Mariiyelle wrote:
IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




mirena bevat wel degelijk hormonen :wink:


Geen last van gek genoeg! Welke hormonen zijn het dan?

De Mirena geeft een lage dosis Levonorgestrel af.

Hoewel ik qua menstruaties niets te klagen heb over de Mirena, ben ik nu na bijna 3 jaar toch aan het overwegen om hem te laten verwijderen.

Ik heb het vermoeden dat mijn “moodswings” aan de Mirena te wijten zijn en dat wil ik even uit proberen.



Voor de topicstarter, als je man het te riskant vindt en jullie zijn klaar met jullie kinderwens, dan zou ik toch eens gaan overwegen om bij hem een permanente vorm van anticonceptie te kiezen.

Mijn mening op dat gebied is dat de vrouw voor de tijdelijke vorm van anticonceptie zorgt en als de kinderwens definitief vervuld is de man zijn duit in het zakje mag doen :shifty:

Opes, dubbel :?

@mama_desiree wrote:

@Mariiyelle wrote:
IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




mirena bevat wel degelijk hormonen :wink:




Absoluut. Wel in veel mindere hoeveelheden dan de andere vormen van anticonceptie. :slight_smile:



Ik mag geen andere anticonceptie dan de Mirena gebruiken, maar ik ben er blij mee. Elk lichaam reageert er anders op, dus ik zou me niet laten leiden door hoe het bij anderen is gelopen.

@Mariiyelle wrote:

IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




Hij ‘voelt’ hem, serieus? Echt nog nooit last van gehad.

@D. wrote:

@Mariiyelle wrote:
IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




Hij ‘voelt’ hem, serieus? Echt nog nooit last van gehad.


Hij voelt een draadje/ijzer? waar mirena aan vastzit ja…

Ik heb sinds 2 maanden de T-safe. Koperspiraaltje zonder hormonen welke 10 jr kan blijven zitten.

Inbrengen ging goed. Heb geen pijnklachten gehad.

Vergeet zelfs dat ik hem heb.

Had ook gelijk mijn natuurlijke cyclus behouden. Alleen omdat ik hem net heb, zijn de menstruaties wel langer, maar dat moet na 3 mnd over zijn.

Hij voelt een draadje/ijzer? waar mirena aan vastzit ja…





Dat kan idd. Maar hoort niet. Zijn de draadjes niet kort genoeg afgeknipt?

@Mariiyelle wrote:

@D. wrote:
@Mariiyelle wrote:
IK heb daar geen ervaring mee met onregelmatige ongi maar mirena is ideaal… Bevat geen hormonen en je word dan ook niet ongesteld meer… Nadeel van mirena is dat als ik sex heb, mn vriend hem af en toe wel voelt maar dat gebeurt weinig!




Hij ‘voelt’ hem, serieus? Echt nog nooit last van gehad.


Hij voelt een draadje/ijzer? waar mirena aan vastzit ja…


Dit hoor je vaker inderdaad! Lijkt mij niet echt de bedoeling? :think:

Ik heb ook niet echt een goede ervaring met de mirena, plaatsen was al een drama omdat de ha het niet kon (dus altijd bij de gyn laten doen!). Maar volgens mijn gyn wel veel idealer dan de pil qua hormonen en het werd mij met een mijn ppd nou juist aangeraden i.p.v. de pil. Maar goed ik ken dus weer alleen maar mensen die er super tevreden mee zijn, amper ongesteld geen gedoe. Dus tja tis maar weer hoe je lijf reageert.

@Claud77 wrote:

Hij voelt een draadje/ijzer? waar mirena aan vastzit ja…





Dat kan idd. Maar hoort niet. Zijn de draadjes niet kort genoeg afgeknipt?




Ze zijn dan juist te kort afgeknipt.

Als ze wat langer gelaten worden vormen ze zich na verloop van tijd om de baarmoedermond en heb je er geen last meer van, zijn ze te kort afgeknipt dan blijven ze uitsteken en kan het inderdaad voorkomen dat de man de draadjes voelt.

De mirena was hier een geweldige vorm van anticonceptie: ik heb 10 maanden lang alleen maar gevloeid, dus hadden we ook amper sex omdat ik mezelf vies vond. Ideaal!



:roll: :evil: :lol: :wink:



Hier dus na 10 mnd de mirena eruit laten halen, toen nog een tijdje met condooms en sinds een paar weken is mijn vriend gesteriliseerd…



Ik had van alle hormonen heel veel last, ook van pil - nuvaring - mirena, alles eigenlijk.



Ik vond de condooms niet ideaal, maar dat vond ik niet opwegen tegen hoe rot ik me voel als ik andere anticonceptie gebruik. Maar nu nog een maandje of twee en als dan bij de controle van mijn vriend alles goed is, hoeven we helemaal niks meer te gebruiken :dance:

@Rivella wrote:



Voor de topicstarter, als je man het te riskant vindt en jullie zijn klaar met jullie kinderwens, dan zou ik toch eens gaan overwegen om bij hem een permanente vorm van anticonceptie te kiezen.




De kiddies moeten nog komen;) Ik heb vorig jaar een studie opgepakt, waardoor het nu niet gunstig zou zijn… Hij heeft liever dat ik de studie afmaak en een baan heb, en dat we dan eens verder kijken, en hier ben ik het helemaal mee eens…