menstruatie

hallo allemaal,

Ten eerste hoop ik dat ik dit hier kwijt kan, ik wist niet zo goed waar het te posten eigenlijk.

Mijn ongi is vrij regelmatig, een cyclus van ongeveer 30 dagen en daarvan zo’n 5/6 dagen ongi.

Meestal stipt rond de 20ste van de maand. Deze maand werd ik ineens ongi op de 12e. Netjes gewoon weer 6 a 7 dagen (tot vorige week vrijdag)

En nu vandaag, op de 21ste ben ik ineens weer ongi?

Dat is voor mij niet normaal, en ik snap er niks van. Ten eerste vind ik het gewoon apart omdat dit bij mij nooit zo loopt en ten tweede vind ik het verwarrend want nu weet ik ook niet hoe dat met mijn ei zit.

Wat moet ik hier nu mee? in de gaten houden of het weer doorzet en dan naar de dokter ofzo?

xxx

Sja, vreemd… lastig ook, want zo weet je natuurlijk niet wanneer je vruchtbare dagen zijn.

Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent?

Als dat al een jaar of langer is, zou ik misschien inderdaad maar eens naar de huisarts gaan. Als het korter is, zou ik het gewoon eens even in de gaten houden: de lengte van je cyclus en dergelijke opschrijven en eventueel temperaturen. Voor hetzelfde geld is dit namelijk volgende keer wel weer normaal. Je cyclus kan door verschillende invloeden namelijk van slag raken. Kan het niet nog komen door ontpillen oid?

Hoi,

Dank je voor je berichtje :slight_smile:

Het kan niet komen door ontpillen, ik ben al heel erg lang van de pil af en mijn ongi is vrij regelmatig. Begin vorig jaar een miskraam gehad (we zijn begonnen met proberen begin 2008, raakte zwanger voor kerst en verloor het in Januari 2009)

Toen was mijn ongi een tijd van slag af, ruim een half jaar maar daarna gewoon weer netjes een regelmatige cyclus. We hebben vorig jaar een pauze ingelast door omstandigheden, en besloten dat we het na ons trouwen weer zouden gaan proberen dit jaar. Nu dus sinds mei getrouwd en er helemaal klaar voor :slight_smile:

Alleen nu schijnt mijn ongi ineens niet meer regelmatig te zijn. Ik vraag me nu inderdaad af wanneer ik mijn ei ongeveer zou moeten hebben, misschien maar gewoon volgende week de hele week klussen haha

Vandaag valt mijn ongi mee, het is bijna geen ongi te noemen dus ik denk dat het gewoon een rest deel was ofzo, heel gek, nooit eerder gehad.

We wachten maar af…

Ok, duidelijk geen ontpillen dus. Nouja, wie weet is je cyclus dit keer gewoon eventjes van slag door bijvoorbeeld stress oid.

Ik zou het nog even aankijken en ik denk ook even een poosje tempen. Zou goed kunnen dat alles vanaf nu gewoon weer normaal is. Is je cyclus over een aantal maanden nog steeds van slag, dan zou ik even contact opnemen met je huisarts. Maar dan heb je in ieder geval wat gegevens die je kan overhandigen. Succes!!