menstruatie

hoi,

zijn er dames die tips en trucks hebben tegen menstruatieklachten?

ik krijg er nl steeds meer last van, het lijkt heftiger en pijnlijker te worden, zelfs met de max dosis (zelfzorg) pijnstillers, en ik heb al diverse soorten geprobeert, gaat het momenteel niet fijn.

en de hele dag met 2 pittekussens (buik en rug) op de bank is helaas geen optie…

op internet kwam ik iets van dr. vogel tegen, zijn er dames die dit kennen en (tevreden) gebruiken?

ik wil nl liever niet aan de hormonen, daar reageerde ik in het verleden slecht op (depri, kilo’s erbij, alsof ik mezelf kwijt was).

gr Louwina

ik heb vroeger heel erg veel last gehad van mijn menstruaties, niet op benen kunnen staan, amper kunnen praten, ijlen. (gelukkig na de geboorte van nano eigenlijk als vanzelf verdwenen, na jaren lang er echt uit te hebben gelegen op de eerste dag van menstruatie), en heel wat middeltjes geprobeerd. Wat hier het beste hielp, was naproxen, heb je dat al geprobeerd?

succes, hoop dat je snel iets vindt :-*

hoi, Fiep, dank voor je reaktie.

naproxennatrium 220 heb ik in huis, en idd die helpt me beter dan de gewone paracetamol, helaas niet voldoende, ondanks 3 tab daags, meerdere dagen.

meer tips en trucks zijn van harte welkom! kom op, dames :wink:

gr Louwina

Heb het heel erg gehad, ik gebruikte Alive Feminax en teunisbloemolie voor mezelf.

Ja ik weet wel wat helpt maar ik kan er niet opkomen hoe de tabletten heten :doh: Hopelijk kom ik er nog op!

Edit: Ik weet het al. Dr. Vogel : Menstruasan.

En ik gebruikte ook Efamol PMP capsules maar dat is meer om meer regelmaat te krijgen en prikkelbaarheid en stemmingswisselingen tegen te gaan.

@sweetlove, de feminax heeft naproxen als werkzame stof, maar voor de aangepaste dosis, 275 ipv 220, en de merknaam betaal je het dubbele.

teunisbloemolie, wat doet dat, en waar koop je het?

@karin, die menstruasan, die bedoelde ik, werkt het echt? ik ben een “beetje” voorzichtig met homeopathische middelen, en wat ik op internet vind is geschreven alsof de recenties afkomstig zijn van een reclamebureau.

regelmaat zit er gelukkig wel in, anders hadden hier al veel meer kids rondgelopen/rondgekropen :mrgreen:

gr Louwina

ben aan de google, schoonma heeft teunisbloemen in de tuin :lol:

Ik haalde het bij de Kruidvat even van kruidvat site zelf (keek even op hun site of ze het nog verkopen) Ja dus! heb het al even niet gebruikt:

Kruidvat Teunisbloemolie capsules bevatten hoogwaardige koudgeperste olie uit de zaden van de Teunisbloem. Teunisbloemolie helpt bij wisselende stemmingen tijdens de menstruatiecyclus en is tevens gunstig voor de bloeddruk en de huid. De van oorsprong natuurlijke vitamine E in de capsules ondersteunt de invloed van de Teunisbloemolie. Gebruik voedingssupplementen niet als vervanging van een gevarieerde voeding. Een evenwichtige voeding bevat voldoende voedingsstoffen.

Ik neem 600 mg Ibuprofen als ik het voel opkomen en daarna nog 1 of 2 keer 400 mg de eerste dag. Dan trek ik het net. :shifty:

Ik slik(te) El Mare rondom menstruatie, hielp bij mij enorm goed.

Zat ook teunisbloemolie in

Ik neem helemaal geen medicijnen. Van naproxen word ik sowiezo ontzettend duf…

Ik gebruik de menstruatiepleister (met het bekende ervoor en .nl erachter of google). Dit werkt perfect. Er zit niets in de pleister, maar door de manier waarop je ze op je buik en rug plakt, verminderen de menstruatieklachten. Ik gebruik hem al zeker 4 jaar, ideaal!

Ik had er altijd heel veel last van in mijn pubertijd en heb toen van de huisarts tabletjes ervoor gekregen. Geen idee meer hoe die heten, maar ze waren klein en blauw. Daarna is het een hele tijd een stuk beter gegaan met de pil en sinds ik met de pil gestopt ben is het weer terug. Ik heb bloed laten prikken en mijn B12 niveau bleek erg laag en dat heb ik bij gespoten gekregen. Sindsdien heb ik bijna geen last meer van mijn menstruatie.

hoi,

ik was vanavond bij de drogist dus ik heb een potje Menstruasan gekocht om te proberen, ik hou jullie op de hoogte…

ook denk ik dat ik tzt bij de kruitvat nog de teunisbloemoliecapsules haal, ooit heb ik een multivitamine speciaal voor vrouwen geslikt waar het in zat, en toen merkte ik een kleine verbetering (al had ik toen veel minder klachten), maar de desbetreffende multi wordt hier in de buurt niet meer verkocht.

Cees, misschien had je naproxen, dat zijn kleine en blaauwe tablettjes, en was vroeger alleen via de huisarts te krijgen.

b12, daar ga ik even op googlen, de buuf had het daar ook al over.

blue_fairy, ook de pleister ga ik googlen

kroes, ook el mare hou ik in het achterhoofd

bedankt allemaal! :-*

meer tips zijn uiteraard nog steeds welkom

gr Louwina

ik kwam bij de supermarkt ook nog davitamon femfit tegen, dus die heb ik ook maar gekocht, daar zit ook teunisbloemolie.

gr Louwina

inmiddels ben ik weer ongesteld geweest, en minder heftig dan de keren ervoor, al heb ik wel ibu 400 genomen.

ik heb trouw de femfit (bijna) elke dag geslikt, en de menstruasan tijdens de eerste 2 dagen een aantal keer gebruikt, dus ik ga rustig zo door, volgende maand zien we wel weer :roll:

maar allemaal nogmaals bedankt! :-*

gr Louwina

Ik gebruikte de druppels van dr Vogel altijd, met succes, althans voor mij.