Weet iemand een middel/medicijn om je menstruatie een of 2 weken op de schuiven. Ik moet volgende week ongesteld worden, maar dan gaan we dus net een week naar Mallorca. Heb weinig zin om daar met tampons te hannessen.
Ik bedoel geen anticonceptiepil!
Ik slik de pil momenteel niet, ga hem ook niet meer slikken denk ik (maar dat terzijde).
Hopelijk bestaat er een middel!
Is er wel, maar dan had je allang naar de dokter moeten gaan het is nu te kort om het nog op te schuiven…ik dacht dat ook te doen met mijn dochter die zou een weekje weggaan en had ook geen zin in de rompslomp, maar zoals jij dacht ik ook dat ff te doen…maar nee we hadden 1 maand eerder moeten komen.
Nou ja dan hoop ik maar dat ik donderdag ongesteld word (dat is de dag dat ik het zou moeten worden) en niet later, we gaan zondag pas weg, met een beetje geluk ik het ergste vloeien al geweest!
Primolut!!
Bij wens uitstellen menstruatie, maximaal 2 weken
Gebruik
Je start 3 dagen voor de verwachte menstruatie en stopt ca 3 dagen voor de geplande menstruatie
3 x daags 1 tablet gebruiken
Dus zo snel als mogelijk een receptje regelen!!! :mrgreen:
mag niet tijdens lactatie periode hoor!!
Ik vroeg me dit ook af. Ik ben waarschijnlijk in de vakantie ongesteld. Ben nu het ook nl. We gaan 1 juni weg. Ik heb volgens mij een korte cyclus. Als die 28 dagen duurt word ik op de laatste dag van de vakantie ongesteld. Maar korter in d evakantie daar baal ik ook van.
Ik vraag me af jullie zeggen van je moet een maand van te voren en 3 dagen van te voren slikken maar als je het nou niet zeker weet dan? Wanneer je ongesteld word? Ik ben dan nu ook te laat. Ik heb nog nooit tampons gebruikt. Wel geprobeert maar was altijd dat het me niet lukte. Ik ben bang dat het me dan ook niet lukt.
Ik vind tampons ook niks, gebruik eigenlijk altijd maandverband, maar heb weleens een tampon gebruikt hoor, omdat ik bijvoorbeeld net tijdens menstruatie wilde gaan zwemmen ofzo!
Maar ik denk dat het niet meer gaat lukken om een receptje te regelen. Of zou dat ook gewoon bij de apotheek te krijgen zijn?
En je moet het dus 3 x per dag slikken (vergeetachtig als ik ben) :think:
ja 3 x per dag slikken
en 1 maand van tevoren starten is echt onzin!!
Das zo als je de pil gaat slikken en wilt doorslikken.
Je krijgt dit alleen op recept.
Dus als je echt wilt… maandag gelijk om 800 ass van de ha bellen!!
@pooh wrote:
ja 3 x per dag slikken
en 1 maand van tevoren starten is echt onzin!!
Das zo als je de pil gaat slikken en wilt doorslikken.
Precies!!
Ik heb het deze vakantie ook gedaan en het werkt echt perfect. Ikzelf ben alleen behoorlijk gevoelig met hormonen, en had de eerste dagen dan ook wat last van hoofdpijn.
Bovendien moet je echt goed opletten, want 3 x per dag is best veel, ik vergat het soms bijna.
Je begint 3 dagen voor je verwachte menstruatiedag te slikken, en gaat door tot het moment dat je ongesteld wilt worden. Binnen 3 dagen nadat je gestopt bent komt je menstruatie dan op gang.
Maar als je niet precies weet wanneer je word? Hoe gaat het dan?
Ik hou het eigenlijk niet bij. Ik denk dat ik het dan ben.
@pooh wrote:
j
Kan een HAP dit ook voorschrijven?
Maandag is eigenlijk te laat omdat ik maandag moet werken en ik dan pas maandagavond kan beginnen.
Als ik dan donderdag ongie word dat is dat 2 dagen ervoor. Nou ja laat maar, volgende keer moet ik er gewoon eerder aan denken!
Bedankt voor de tips… :-* :-*
@Anne-marie wrote:
@pooh wrote:j
Kan een HAP dit ook voorschrijven?
Maandag is eigenlijk te laat omdat ik maandag moet werken en ik dan pas maandagavond kan beginnen.
Als ik dan donderdag ongie word dat is dat 2 dagen ervoor. Nou ja laat maar, volgende keer moet ik er gewoon eerder aan denken!
Bedankt voor de tips… :-* :-*
denk niet dat een hap daar blij mee is als je daarvoor belt.En dat zullen ze wrs ook wel zeggen dan.
Voor een volgende keer idd iets eerder aan denken en klaar ben je :lol:
Hoop voor je dat zondag het meeste vloeien voorbij is!
Fijne vakantie in ieder geval!
Kan makkelijk…ik zou op mn trouwdag ongi moeten worden (was zeeeeeeeeeeeer stipt) een een gyn een pil gevraagd (ws waar de dames het ook over hebben) heb hem 3 dagen voor de bruiloft geslikt en werd 3 dagen na de bruiloft pas ongi!
Dus het moet lukken! (nooit garanties natuurlijk!).
Kan je niet maandag een belletje naar de ha geven.
Ik kan hem altijd telefonisch krijgen en ligt die middag in de
apotheek klaar.
Ja maar dan kan ik pas s’avonds gaan slikken, dat is dan minder dan 3 hele dagen voor mijn volgende menstruatie!
Kan het allicht proberen natuurlijk!