Nout is nu bijna 2 maanden, met keizersnede geboren. Heb amper gevloeid maar ben ook nog niet ongesteld geworden… Heb sinds ruim een week wel steeds het gevoel dat er wat aankomt, met veel afscheiding, maar nog niet ongesteld geworden. Met de bevalling van Noelle werd ik na 8 weken ongesteld. Duurt het langer als je een keizersnede hebt gehad?
Ik werd 6 weken na de KS weer ongesteld…
Maar denk dat het verschilt per persoon
Heb na de KS ook maar 2 weken gevloeid
Nee ligt niet per definitie aan een keizersnede hoor. Ik heb na de eerste ks 2 weken gevloeid toen 2 weken niks en toen mijn 1e menstruatie, dit met 6 weken kolven ernaast. Na de 2e ks heb ik 8 weken gevloeid :shock: toen een maand of 5 niets en toen werd ik echt ongesteld en hier heb ik ruim 7 maanden BV gegeven. Dus geef het nog eventjes de tijd en als je met 2 weken nog niet menstrueert even aan de bel trekken bij je gynaecoloog. Hebben ze er bij de nacontrole niets over gezegd?
Hier als volgt:
Keizersnede 1: 7 weken gevloeid, na 10 weken weer aan de pil gegaan omdat de menstruatie maar niet kwam en ik niet meer wilde wachten met anticonceptie. (na het stoppen met de anticonceptie voor nr 2 wel meteen normale cyclus terug).
Keizersnede 2: 3 weken gevloeid, na 6 weken weer ongesteld.
Ik denk dus niet dat het op gang komen van je cyclus met de ks te maken heeft maar dat dit dus per persoon verschilt.
Daar zit natuurlijk wel wat in dat dat per persoon verschilt maar vroeg me af of het ook verschil maakt een vaginale bevalling of een keizersnede.
De gyn vroeg wel hoelang ik gevloeid heb en of ik al ongesteld was geweest maar verder hebben we het er ook niet over gehad.
Ik wil weer met de pil beginnen, en aangezien het kolven gestopt is nu kan ik weer met de normale pil beginnen. Dr staat in de bijsluiter van de pil dat je moet beginnen als je ongesteld bent geworden. Misschien kan ik wel gewoon beginnen met slikken, dat het dan ook meteen daarna op gang komt…
Ik denk dat het geen verschil maakt of je vaginaal bevallen bent of met een ks eerlijk gezegd, maar ik ben geen arts. Ik heb dus na beide sectio’s verschillend aantal weken gevloeid en verschil gehad in de start van mijn menstruatie, dus ook daar is geen peil op te trekken. En met een ks krijg je wel een wond natuurlijk, maar het vloeien is hetzelfde als na een vaginale bevalling is mij verteld. Ik ga er daarom vanuit dat dat ook geldt voor de menstruatie die erna volgt, die wordt gestuurd door je hormonen en dat staat los van de manier van de bevallen. Maar dat is mijn redenatie he, geen wetenschap Maar voor alles geldt ook nu, als je vragen hebt, bel de gynaecoloog :thumbup:
Je kan gewoon weer starten met de pil hoor, alleen ze adviseren altijd op de 1e dag van je menstruatie te starten omdat je dan zeker weet dat hij veilig is; dat je beschermd bent tegen zwangerschap. Als je zonder menstruatie aan de pil begint, dan weet je niet of je inmiddels je eisprong gehad hebt, of dat hij eraan zit te komen dus dan is de pil niet meteen veilig. Eerste maand dus even oppassen (volgens mij was hij na 2 weken slikken veilig maar dat moet je ff aan je huisarts navragen voor de zekerheid!)
Ik heb na de ks ongeveer 2 weken gevloeid (waarvan 1tje heel flink) en daarna had ik 4 weken na de ks weer “gewoon” mijn cyclus.
Na mijn keizersnede mocht ik meteen beginnen met de pil nog voor mijn 1e menstruatie. Mijn huisarts zei dat je dan alleen er rekening mee moest houden dat het de eerste strip niet veilig is (hiervoor ook al genoemd) en dat je extra kans op doorbraakbloedingen hebt.