menstruatie na curretage

kan ik gewoon ongeveer 4 weken na de curretage mijn mensturatie verwachten?

ik weet dat het, zeker de eerste keer na een curretage, anders kan zijn, maar dacht: misschien is er wel een gemiddelde termijn voor… :think:

Ligt eraan of je een eisprong hebt gehad. Das wel erg kort door de bocht natuurlijk. :wink: Maar ik weet niet of je dit normaal gesproken voelt? Alles tussen de 6-8 weken is ‘normaal’ dus dat kan zomaar betekenen dat je 1 cyclus overslaat zonder dat er eigenlijk nog iets ernstigs aan de hand is. :-*

Ik had drie weken na de curettage al een menstruatie. (volgens de gyn. was dat niet waarschijnlijk…zij dacht meer een nabloeding ofzo…?).



Twee weken later een eisprong, waarna ik weer zwanger bleek.

mijn eisprong voel ik nooit, dus daar kan ik niets mee helaas.

behoorde ik maar tot die vrouwen die hem voelde, dat zou ht klussen ooit makkelijker maken :D4



maar de conclusie van jullie beide is dus eigenlijk dat er geen peil op te trekken valt :think:

Je cyclus kan van slag zijn na een miskraam en curretage. Dus je kunt er niet vanuit gaan dat je keurig na vier weken weer ongesteld wordt. Een cyclus van 6-8 weken na een curretage is inderdaad normaal. Dus er zit niks anders op dan afwachten. Succes!

Nah idd, je kunt er weinig mee. Als je zeg maar een cyclus hebt ‘overgeslagen’ en je zou dus overtijd zijn min of meer en je gooit er een testje tegenaan en die zou negatief zijn dan mag je gerust weer aankloppen bij je gyn. En het klinkt totaaaaal stupide maar soms helpt het reuze goed om een maandje aan de pil te gaan om zo je cyclus weer op gang te krijgen. Erg tegenstrijdig maar soms prettiger dan bv Primolut om het op te wekken.

En je kunt natuurlijk nog op het homeopathische vlak gaan kijken of je daar iets vind wat je zou kunnen helpen. Teunisbloem oid wil ook nog wel eens goed doen. :thumbup:

Ik ben in mijn vorige bericht helemaal vergeten om je een dikke :hug: te geven. :-*

allereerst :hug:



ik had 11 dagen na de curretage alweer ei-sprong (die voelde ik altijd) en eh die hebben we benut zeg maar…daarna geen menstruatie gehad, was namelijk zwanger.

het is “pas” 3 weken geleden, dus ik heb nog even de tijd om het de kans te geven, maar was benieuwd wanneer ik het ongeveer weer kon verwachten.

Zwanger wil ik even niet worden, dus dat maakt het des te jammerder dat ik mijn eisprong niet voel, maar als iedereen nou na 4 weken weer zwanger werd wist ik dat we daar rekening mee zouden moeten houden :slight_smile:



bedankt voor jullie reacties en kn uffels!

Na de bevalling van Elin bleken er stolsels en delen van de placenta achtergebleven te zijn. Toen ook een curretage gehad. Na 8 weken nog geen menstruatie gehad, toen maar weer begonnen met de pil.



Denk alleen niet dat het te vergelijken is door de hormonen van de bevalling.



:hug:

hier had ik na de curretage ook pas erg laat weer een menstruatie, was bijna 8 weken en begon me al zorgen te maken!

hier werd ik na de curettage ook maar niet ongesteld en test was negatief… maar ik bleek later dus zwanger te zijn, dus ook niet zo raar dat ik niet ongesteld werd natuurlijk.



Ik voelde altijd wel mijn eisprong (na de geboorte van de oudste dan, daarvoor niet), maar na de curettage heb ik alleen 1x ontzettende buikpijn gehad met felle steken… zo kende ik het niet. Achteraf moet dat haast wel mijn eisprong zijn geweest.



enne :hug: