hey,
ik hoop dat iemand dit kent en mij een beetje kan helpen hiermee:)
even om de situatie uit te leggen:
ik heb vorige ‘cyclus’ een mk gehad (21 jan. getest positief, 13 februari mk) via clomid. omdat we wisten dat we zonder medicijnen haast geen kans hadden omdat de eisprong normaal te vroeg sprong (onrijp eitje sprong steeds weer) hadden we gezegt even te wachten met de medicijnen. maar nu met deze 1e cyclus na de mk leken de symtomen weer terug te komen dus had er natuurlijk wel wat op gehoopt.
maar nu mijn vraag:
ik houd de temperatuur dus bij elke dag en had gister op dag 48 mijn bloeding gekregen. Mijn temp was voor de eisprong tussen 36.2 en 36.5 en na de eisprong tussen 36.6 en 36.9 gebleven. op de dag van de menstratie was de temp 36.6 en vandaag 36.7. dus geen daling! en toch bloeding.
snapt iemand hoe dit kan? de bloeding is overigens gister eerst heel nihil begonnen en daarna in overvloed zonbeetje. maar wel alleen dun bloed. op dag 48 had ik een testje gedan, die was dus negatief. de dag erna begon de bloeding/nieuwe cyclus.
Hopelijk kan iemand een handje helpen te verklaren wat de temperatuur niet doet dalen. eventueel wil ik het FF temp-grafiekje wel hier plaatsen.
groetjes en alvast dankjewel!!!
Hoe lang was je luteale fase? Korter als normaal?
Ik heb een paar keer gehad dat ik “te vroeg” ongesteld werd en dat daardoor mijn temperatuur pas een paar dagen later daalde. Misschien heeft het daarmee te maken…
juist langer eigenlijk. dat vond ik ook zo vreemd.
eerder had ik 2 cyclussen getempt. (de daarna 2 met primolut dus eigenlijk niets mee af te lijden van de temp heb er daar wat van gemist, daarna de zwangerschap en nu deze dus)
die cyclussen die ik wel heb getempt waren met een luteale fase van 9 dagen en 3 dagen voor de menstruatie de temp weert omlaag al. en de ander was 12 dagen en op de dag van de menstruatie omlaag gegaan.
deze cyclus was een luteale fase van 13 dagen en dus nog steeds op de 2e dag van de ‘nieuwe’ cyclus steeds hoog.
Goh vreemd wel dat het zo schommelt bij jou met wanneer je temp omlaag gaat. Bij mij is het standaard dat mijn temp de dag van menstruatie naar beneden gaat behalve die keren dat ik te vroeg ongesteld werd dus. Ik zou zo ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Misschien toch een vroege miskraam?
ja waarom het zo wisseld… geen idee. heb in nov. 2007 1 keer de prikpil gehad die in februari ‘afgelopen was’ en heb sindsdien niets meer gebruikt. en al die tijd eigenlijk niet echt heel erge regelmaat. cyclussen tussen 30 en 35. (en 1 keer 14 en een keer 52 door blaasontsteking).
mn temp is vandaag nog steds hoger(36.7)… echt frustrerend eigenlijk. ik dnek dat je gelijk hebt met die mk. het zou kunnen kloppen maar ook dan moet toch de temperatuur omlaag gaan?
oke, de temp was een voorbode op een griep vermoed ik. sinds vanacht ziek geworden. 37.7 dus dat verklaard het