Menopur

Hoi,



Ik heb op mijn zesde een hersentumor gehad waardoor ik geen hypofyse meer heb. Nu wil ik graag zwanger worden en moet dus alle hormonen die normaal de hypofyse aanmaakt inspuiten.

Ik ben afgelopen maandag begonnen met menopur.



Ik ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die zwanger willen worden en geen hypofyse meer hebben??



Ik ben op de 3e dag begonnen van mijn ongesteld zijn. Na 3 dagen gespoten te hebben met menopur ben ik het nog steeds een beetje. Klopt dit? Moet dit niet gelijk over zijn?



Alvast bedankt voor de reacties.



Marloes

Ik heb geen ervaring met een hersentumor, maar ik heb wel Menopur gespoten tijdens de IUI-behandelingen. Als je hormonen spuit, dan is dat niet van invloed op je menstruatie. Je blijft even lang als anders ongesteld, het wordt niet stopgezet of tegengehouden.



Heel veel succes!

Heeft iemand tijdens het gebruik van menopur wel eens last gehad van extra bloedverlies?

Hoi Marloes,



Ik las je berichtje en herkende veel.

Mijn hypofyse werkt al sinds mijn geboorte niet en

heb mijn hele leven groeihormoon moeten injecteren.

En in de puberteit moest ik ook vrouwelijk hormoon slikken.

Mijn man en ik willen graag kinderen en

na veel tests en zo,

ben ik sinds vrijdag begonnen met menopur.

Hoe is het bij jou gegaan?

Ben erg benieuwd.



Groetjes Danielle.

Ik had ook al gereageerd bij het hormonen topic.



Hier een positieve ervaring!

Ik heb nog wel een hypofyse, maar door een operatie hieraan werkt deze niet meer goed. Ik gebruik ook de nodige hormomen en kon niet zomaar zwanger worden.



Ik heb puregon gebruikt en ben na 3 rondes zwanger geworden van Noortje. Dit was totaal onverwachts. Ik had nl. nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Omdat ik vanaf mijn 15de al wist dat het niet zomaar zou gaan lukken, heb ik mezelf min of meer wijs gemaakt dat het vrijwel onmogelijk was moeder te worden.



Ondertussen is Noortje 6 maanden.



Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een PB!

Inmiddels ben ik nu 22 weken zwanger! Na twee behandelingen met menopur en pregnyl te hebben gespoten is het gelukt!

:vlinder:

@meisje1974:

Wat goed! Gefeliciteerd.

En de derde keer al.

Wilde alleen nog vragen,

wat is het verschil tussen puregon en Menopur?



@Marloes1985:

Ik ben sinds vrijdag begonnen met menopur en

heb ook al pregnyl liggen.

Maar moet nog een 3e medicijn gebruiken.

Weet niet meer hoe die heet,

maar zal morgen even kijken en hier posten.

Ik weet eigenlijk niet wat het verschil is tussen menopur en puregon. :?

3e medicijn is Ovitrelle.