Meningen gevraagd: vinden jullie dat dit kan?

Wij verwachten over een week of 11 ons tweede dochtertje, en we zijn nog steeds vreselijk met namen aan het stoeien.

Nu heeft onze eerste dochter maar één naam, en daar heb ik achteraf eigenlijk altijd een beetje spijt gehad. Twee namen heeft toch net iets meer, vind ik dan persoonlijk…

Daarom zou ik onze tweede dochter wel graag twee namen willen geven. Maar eigenlijk vind ik het dan weer niet leuk dat onze oudste wel maar een naam heeft, en ik vraag me af of dit eigenlijk wel ‘kan’.

Ik ben dus benieuwd naar jullie mening:

Vinden jullie dat de tweede best twee namen kan krijgen als de eerste er maar een heeft? Of zeggen jullie: Nee, ik zou het wel bij allebei hetzelfde doen, dus dan maar één naam?

Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Mijn man heeft 1 naam, zijn broer 2 namen. Heb ze er nooit over gehoord :wink: .

Als jij nu 2 namen toch leuker vind, is dat toch prima?

Nou Maak geloof ik niet zo veel uit hoor

Ik heb maar 1 Naam mijn ene zusje heeft er 3 en me andere zusje heeft er 5 , Nou maak me niets uit hoor haha!

Mijn 2 kids hebben beide 2 namen :mrgreen:

gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!

Sanne heet ook gewoon Sanne…Sem heeft wel Mika als tweede naam…puur omdat ik anders 2 s’jes in huis heb en met de post in de war zou kunnen komen…echter heeft mijn deeltijddochter ook 2 namen…maar goed ik vind het achteraf wel zonde dat ik haar geen 2 namen heb gegeven maar puur omdat het dan iets persoonlijker wordt en niet omdat ik haar tekort zou doen…

gewoon gevoel volgen

Tja,mijn oudste zus heeft maar 1 naam, de rest heeft 2 namen en mijn broer en ik hebben 3 namen. Ik hoor mijn oudste zus hierover wel klagen hoor. Maar zij heeft ook een ouderwetse naam gekregen, die ze echt niet mooi vindt. Dus dubbel gedupeerd en getraumatiseerd 8) :wink: .

Maar je kan er niets meer tegen doen, behalve klagen tegen mijn ouders.

Succes!

Ik heb overigens Jeroen 2 namen gegeven, mijn man heeft er 1. Voor hem hoefde Jeroen geen 2 namen, maar ikkeh wel :stuck_out_tongue: .

Liefs,

Moon

Mijn moeder heeft maar 1 naam, al haar broers en zussen 2 of meer namen. Ik geloof niet dat ze daar ooit wakker van heeft gelegen. :mrgreen:

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als jij een leuke 2e naam hebt voor je spruitje, waarom niet?

mijn oudste broer heeft 1 naam, mijn zussen alletwee 2 namen en ik heb er drie. ik geloof niet dat iemand dat ooit vreemd heeft gevonden. die ene naam was gewoon een lucky shot terwijl ze er bij mij gewoon drie nodig hadden om een beetje tot een redelijk resultaat te komen…

lekker doen dus!

ik zou dan bij dit kindje ook 1 naam doen…

Persoonlijk zou ik hetzelfde doen als bij de 1ste. Maar dat is persoonlijk.

Al vind ik het niet raar als de 1ste 1 naam heeft en de 2e 2 namen…

Bij de oudste hadden we 2 namen, Sharon Denise en bij de tweede wist ik het niet.

Maar ik wilde ook voor hem perse 2 namen omdat z’n zus dat ook heeft.

We kwamen dus uit op Yari Thomas, de combi is niet echt je van het maar ik wist het echt niet.

Sharon zou Thomas geheten hebben als ze een jongetje was geweest vandaar dat we die naam maar weer uit de kast hadden getrokken.

Ik weet het slaat nergens op, maar ik had het idee dat ze er later om zouden vragen waarom zij wel en ik niet.

En dan het andtwoord geven dat de namen op waren ofzo :wink:

Bij ons in het gezin ben ik de enige met een naam, de rest heeft twee. Ik vind het op zich niet erg dat het verschilt, lijkt mij geen probleem. Wel had ik het best leuk gevonden als ik zelf meerder namen had gehad.

Ons toekomstige kindje krijgt er waarschijnlijk 3 :inlove:

wij hebben het niet gedaan mijn dochter heft ook maar 1 naam wel nog 2 namen op het doopcertificaat.

En zo gaan we dat bij onze zoon ook doen dus 1 naam en met de doop 2 namen op het certificaat.

Ik vind het anders zo oneerlijk

Je moet doen wat je zelf het beste lijkt!

Ik denk niet dat je kinderen er later een probleem van zullen maken hoor, zelf zou ik het niet erg vinden!

Voor onze tweede willen we overigens wel weer twee namen, zeker als het een meisje is maar da’s dan weer onze persoonlijke voorkeur. :wink: