Mening gevraagd; Inbakerdoeken/zakken

Dag dames (en heren? :mrgreen:)



Wij zijn begonnen met het inbakeren van Roan omdat ie onrustig is en maait met zijn armpjes als het tijd is te gaan slapen. Dus dan maait ie zichzelf weer wakker. We zitten nu in een goed ritme dus verschonen, voeden, spelen, even in de box en dan in bed of de kinderwagen om te slapen.



Nu zijn we begonnen met inbakerdoeken via het cb, maar wat een geouwehoer met die veiligheidspelden etc.



Nu mijn vraag er zijn verschillende soorten inbakerdoeken/zakken etc. op de markt.



Welke hebben jullie en welke voldoet het best?



Ik zit te twijfelen tussen een dream swaddle en een Snug & Tug…

Is dit wat of zijn er andere doeken die veel beter zijn?

En zijn deze goed voor onrustige babys? Het is echt puur zijn armen (die moeten goed strak), zijn benen mogen nog wel wat bewegen en die kan ik desnoods instoppen met een deken.



Mijn dank is groot!



:-*

We hebben de Pacco in de winkel geprobeerd, Roan werd er hysterisch van, misschien ook wel omdat het te veel van het goede was & hij te veel aan had hoor …



:think:

Ik merk wel dat wanneer hij nu de doeken ziet al rustiger wordt hoor… Dus het werkt wel voor hem… Maar er is gewoon zoveel keus en het is wel makkelijk dat als ie eens ergens anders is, diegene hem ook makkelijk in kan bakeren.

Ik heb een swaddle me en die werkte bij Femke wel. Echter door reflux moesten we ermee stoppen.



Ik wil m je zo opsturen dat je m kan proberen! Hoef er niets voor te hebben.

hij is alleen wel roze :oops:





Bedenk me ook dat ik de snug en tug ook heb gehad…zal eens in mn kast kijken!

Wij hebben bij beide jongens een puckababy gebruikt.

Niet te strak, maar net genoeg ruimte om nog een beetje te kunnen bewegen en toch lekker rustig te kunnen slapen.

Geen maaiende armpjes meer voor het gezichtje, want daar werden ze zo onrustig van en werden ze om de haverklap wakker.

De miracle blanket!! Van bonfit. Kijk maar eens op marktplaats. Ik heb deze voor mijn kinderen gebruikt en nu weer. Geen gehannes met spelden of klitterband ( die door veel wassen lam wordt) Kost nieuw ook maar 27 euro.

Wij hebben een roze puckababy gebruikt voor de jongens (gekocht via mp :mrgreen: ). Was ik heel tevreden mee.



Een Swaddle Me had ik ook gekocht, maar die was te rekbaar (tricot versie en niet de katoenen) en mijn oudste wurmde zich er nog uit doordat het klitteband niet goed bleef zitten.

Wij hadden voor de oudste de pacco die hem heel goed hielp. Maar de jongste werd hysterisch in die bakerdoek dus hebben we voor hem een bakerzak gebruikt.

Eerst de tiny nanny (is voor kleine baby’s), daarna de pacco piccollo en toen dat te klein werd zijn we overgestapt op de puckababy maxi. Daarin had onze dochter wat meer bewegingsvrijheid, zo kon ze op haar handje sabbelen (nou ja, eigenlijk op de zak dus, die was steeds helemaal nat…). En dit vonden we een goede stap richting een gewone slaapzak. 's Nachts sliep ze daar overigens wel in. Pas toen ze zeven maanden was is ze overdag ook in een gewone slaapzak gaan slapen. Ze kon toen al lang draaien, maar omdat ze in de puckababy genoeg ruimte had om haar armpjes te bewegen zou ze ook op haar buik kunnen liggen met die puckababy. Ze heeft het nooit gedaan en ging in haar bed pas draaien toen ze een maandje in een gewone slaapzak sliep. Sindsdien slaapt ze bijna altijd op haar buik;)

wij hadden de swaddle me erg fijne zak

daarna de pacco en die was ook erg fijn!



wel als tip meegeven weet niet of roan straks naar

het kdv gaat, informeer even of ze daar mogen inbakeren

en welke doeken er wel of niet mogen

bij ons mag de pacco wel maar de swaddle me niet

vandaar onze omwisseling!

swaddle me was voor R niet stevig genoeg. Ze bakerde zich steeds uit!



De pacco daar waren wij super te vreden over!!! Echt heerlijke doek!

Wij hebben destijds voor Jason een bakerzak gebruikt. Hij sliep hier goed op/

Bij dean hebben we dat ook weer geprobeerd, maar hij wordt er juist onrustig van en slaat zichzelf ook hiermee wakker.

Voorlopig gebruiken we nog even een flanellendoek zolang als dat deze past. En dan hoop ik eigenlijk zonder te kunnen.

Roan is zo sterk dus die wurmt zich uit een flanellen doek en een hydrofiele luier.

Ik krijg de dream swaddle, ben benieuwd… :wink:

wij hebben J. ingebakerd in de Puckababy. we hebben het de 1e 3 maanden gebruikt en werkte echt super!

we konden het ook weer heel makkelijk afbouwen, ik heb telkens de rits een beetje verder opengedaan en uiteindelijk sliep hij zonder zak!

Ik vond de Paco-doeken juist weer erg fijn!

Er is ook een bakerzakje van, hebben wij de eerste 3 maand gebruikt bij Lars. Hierin hebben ze iets meer bewegingsvrijheid dan in de echte doeken.

Mijn ervaring is ook wel dat sommige baby’s aan bakerdoeken moeten wennen. In het begin kunnen ze wel wat onrustig zijn, maar na een week moet je verbetering gaan merken.



Lastig om een keuze te maken. Ken je niet iemand die je een doek uit kan lenen? Of misschien is er hier op KOK iemand? De mijne wordt helaas gebruikt door de baby van een vriendin.