Hallo allemaal,
Na 8 maanden volledige BV te hebben gegeven, is denk het moment gekomen waarop ik er gewoon helemaal tabak van heb. Het voeden gaat me steeds meer tegenstaan. Vind het heel moeilijk om te stoppen want heb ook een beetje het gevoel dat ik Daan te kort doe.
Maar heb hem al wel 8 maanden het beste gegeven zeg maar. Ik wil dat mijn lijf weer gewoon van mij is en de (.)(.) ook. Misschien dat ik ook weer wat meer energie krijg en weer wat meer vrijheid terug. Niet meer kolven als je wegwilt.
Nu las ik laatst ergens dat iemand ging afbouwen door BV en flesvoeding te mengen. Dit zodat de smaak vloeiend overloopt.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? En welke hoeveelheden houdt je dan aan? Gebruik je dan ook nog water?
Bedankt alvast!
Wat goed dat je het zo lang hebt weten vol te houden joh!
Toen ik de borstvoeding af ging bouwen en voor het eerst flesvoeding ging geven, heb ik ook gemengd. Ik deed het half om half en gebruikte daar de kant en klaar pakjes voor van n*trilon. (je kan het ook doen met poeder hoor).
We hebben geen extra water toegevoegd als we het mengden.
Bij Joost was het geen succes. Hij dronk het gemengde maar voor de helft op, terwijl hij een hele fles kunstvoeding gewoon leegdronk.
Toen ik borstvoeding combineerde met flesvoeding was wel het advies om 10 cc extra water aan de flesvoeding toe te voegen (ivm andere samenstelling dat van invloed is op de ontlasting). Maar dat heb ik dus alleen gedaan als hij een hele fles kv kreeg.
Succes!
Ik heb ook nog liters voeding in de vriezer zitten van toen ik kolfde. Britt wilde nooit life drinken, dus heb ik 4,5 maand full time gekolfd.
Britt lust de ingevroren BV niet… We hebben daarom geprobeerd om te mengen met KV. Maar dat was geen succes. Ze drinkt flesvoeding “beter”.
Als ik jou was zou ik gewoon mengen hoor. Is wel zo geleidelijk voor je kleintje!
De samenstelling maakt dus niet veel uit?
Ga ik het van het weekend maar gewoon eens proberen denk ik…
Dan moet ik opvolgmelk 2 hebben toch? Daan is nu 8 maanden en de hoeveelheden staan op de bus?
voor jou dat je het al zolang volhoudt.
enkele tips, bouw rustig af, zo voorkom je borstontstekingen, liefst 1 voeding per week. Het lijkt me dat je na 8 maanden nu niet ineens haast hebt
Als je nog veel voorraad hebt kun je die door te mengen opmaken in idd opvolgmelk nummer 2, de verhouding half half is dan redelijk. Moet je daar echter weer voor gaan kolven, dan zou je beter eerst gewoon helemaal een voeding door een fles kunnen vervangen en kijken hoe ze op de volledig fles opvolgmelk reageert…
De hoeveelheiden staan altijd op de verpakking, maar op deze leeftijd kun je rustig 180 met 6 schepjes of 210 met 7 schepjes geven. (bij similac is een ander maatschepje, dus daar even op de verpakking kijken)
]
Succes!
Ik kreeg toen ik over wilde stoppen het advies Friso te nemen. Die smaakt vrijwel hetzelfde als de gemiddelde borstvoeding. En inderdaad, zonder enige moeite stapte Bas over!
Vandaag maar de knoop doorgehakt.
Heb indd Friso genomen…
Daan dronk het lekker ontspannen op! Mama had … stom he?!!
Ga eerst op mijn gemak de middag voeding afbouwen. Daarna zien we wel weer verder…
Bedankt voor alle tips!
Hoi Jikke,
Goed dat je het zo lang hebt volgehouden hoor de borstvoeding en eigenlijk dus nog.
Ik las jou vraag eigenlijk omdat ik zelf een soortgelijke vraag had en op zoek was of er iets over was geschreven. Ik wilde namelijk ook weten welk merk je het beste kan gebruiken bij de overstap van bortvoeding naar kunstvoeding.
Ik ben namelijk aan het proberen of mijn zoontje kunstvoeding wel wil drinken voordat ik zeg dat ik ermee stop. Ik had een proefpakket nou hij wou het echt niet. Nu las ik hier dus Friso dus voor mij was dat meteen mijn antwoord. Ik heb gisteren een pak gehaald en hij heeft gisteren zijn fles leeggedronken en vanmorgen ook. Ik merk wel dat hij er meer moeite mee heeft. Hij drinkt altijd al uit de fles heeft nooit aan de borst gedronken alleen maar afgekolfd. Nu gaat het dus echt langzamer met de kunstvoeding.
Ik snap wel dat je met zat toen Daan het zo wegdronk. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel goed deed toen Tobias de eerste keer kunstvoeding niet luste. Nu ben ik wel blij dat hij Friso wel lust want dan kan ik ook een keer stoppen met kolven. Ben het ook zat nu.
Sterkte met afbouwen.
Groeten Clarina
Hoi,
Ik ben nu ongeveer een maand gestopt, ik wilde langzaam afbouwen, ik gaf nog 3 voedingen per dag maar na een week was het op… Ik had geen stuwing meer en het viel mij erg tegen dat het zo snel ging… (ik heb dus van de laatste bv niet echt genoten omdat ik toen nog niet wist dat het echt de laatste keer was)…
Ik heb niks gemengd, want ik had niks meer op voorraad… Gelukkig pakte Veron wel gelijk de nutril*n…
In het begin heb ik wel extra op zijn poepen gelet omdat ik bang was dat hij verstopt zou raken maar dat was gelukkig niet het geval…
Dames: goed hoor van jullie dat jullie het zolang vol hebben gehouden…
groetjes Patricia
Doet me toch wel goed!
Daan drinkt goed!! Had ook wel wat meer stuwing verwacht!
Ik ga denk ik vrijdag beginnen met het afbouwen van de avondvoeding…