melkvraagjes

Af en toe heeft onze zoon een slechte dag qua eten. Er gaat dan nog geen halve boterham in op een hele dag en avondeten ook maar minimaal. De twee flessen melk die hij op een dag nog krijgt gaan wel helemaal op.

Eigenlijk zou hij melk nu toch moeten zien als drinken en niet meer als eten :think: Als hij hele erge honger heeft 's morgens, dan eet hij dus geen brood als eerste, maar moet er eerst een fles melk in zodat de honger al flink gestild is. Dan pas eet hij brood. Vaak wel ruim 1 snee?

Normaalgesproken geven wij voor het slapengaan geen melk meer. Hij krijgt dan een klein flesje roosvice of diksap. Maar na een dag als gisteren geef ik hem dan dus nog wel een fles melk. Maar is dat eigenlijk wel nodig?

Zouden jullie voor het slapengaan dan nog een fles melk geven?

HIer gaat t eten van Jana ook minder de laatste tijd.

Voorheen at ze smorgens best graag een boterham, nu is t dus een fles melk of pap.

Brood wil ze op de een of andere manier niet meer eten, op zijn meest een halve snee.

SMiddags wil ze ook al geen brood, gelukkig wil ze wel fruit, dus eet ze best veel fruit tussen de middag.

Warm eten ging helemaal bagger, nu heb ik door dat ze zelf wil eten, dus mag ze zelf met een lepel mee eten terwijl ik haar voer en dat gaat u iets beter.

En vaak krijgt ze van mij voor t slapen gaan nog een beker melk of pap.

Vooral als ze echt slecht gegeten heeft.

Hier ook een hele slechte eter, jammer genoeg…

aangezien ik er echt geen groente en fruit in krijg (neeeejjjjj :wink: ) beginnen we hier de dag met een fles pap van groeimelk. Voor het slapen gaan maak ik nog een flesje groeimelk (150 cc). Soms gaat 'ie op en soms wil ze maar 1 slok…

Alles is meegenomen denk ik dan maar!

Oja, 't is ook nog maar een smurfje hoor: 21 maanden en 80 cm/9,6 kilo :roll:

Joas is 20 maanden en krijgt nog steeds smorgens en savonds een fles melk. Hij wil in de ochtend eerst een fles, en dan pas een boterham. Ik moet het niet in mn hoofd halen die fles weg te laten… :naughty:

Ik heb ook heel lang nog opvolgmelk gegeven (tot ehm, 3 weken geleden :oops: ), zeker als hij slecht had gegeten. Ik zou als ik jou was dat gewoon blijven doen, zie geen reden om daarmee te stoppen. Drinken moet hij toch, op die manier krijgt hij ook nog wat gezonds binnen.