melkproduktie vanaf wanneer???? zwanger?????

even een vraagje hoor

ik ben niet aan de pil en mijn cyclus is in principe regelmatig

nu heb ik wel vaker in de tweede helft van mijn cyclus dus na mijn eisprong last van mijn borsten wat dan tijdens mijn menstruatie weer afneemt maar deze keer is het wel heel erg gevoelig en voel dat mijn melkklieren ook aardig opgezet zijn vanavond kwam er zelfs uit mijn rechterborst wat melk (en echt geel colostrum!!!)



maar mijn vraag is nu ik zit nogmaar op dag 20 van mijn cyclus maar dit is toch echt nog tevroeg voor een zwangerschapssymtoom???

ok het zou kunnen we hebben niet gericht geklust maar we waren ook niet echt voorzichtig deze maand (al is de kans erg klein)



maar wat denken jullie???

Heb je eerder borstvoeding gegeven? Is dit je eerste kindje?



Zou kunnen dat je zwanger bent, vaak bij een tweede, begint de melk productie snel weer op gang te komen :slight_smile:





Maar het kan ook zijn dat je lichaam je in de maling neemt doordat je er te veel mee bezig bent. google maar eens op schijnzwanger, er veel aan denken veroorzaakt namelijk ook zwangerschapssymptomen :slight_smile:



Maar hou het wel even in de gaten, ik wil je niet ongerust maken, maar het kan ook wat anders betekenen. Een cyste veroorzaakt namelijk soms ook het zelfde…En dat hoeft niet direct kwaadaardig te betekenen hoor!!!

Ik zie dus net dat het je tweede wordt? Dan zou het goed kunnen hoor :slight_smile:



Bij mij is de melkproductie nooit helemaal gestopt en dat na 4 jaar na de tweede :slight_smile:



Ik hoop het voor je :smiley:

het zou zelfs mijn derde worden :wink:

maar kan dit al bij dag 20 van mijn cyclus??? ben nog geneens overtijd…



en over dat cyste verhaal dat zou je toch moeten voelen zitten en ik controleer regelmatig mijn borsten en ben niets geks tegengekomen

Hoi Bonnie,



Ik heb nog geen kinderen (ben nu wel zwanger!), maar heb in de afgelopen jaren wel eens melkproductie gehad. De huisarts zei altijd dat het door pilgebruik kwam en adviseerde dan een andere pil.



Wat blijkt, mijn hypofyse was een beetje in de war en produceerde dus prolactine (heel erg laag, maar toch genoeg voor melkproductie).



Dus als je niet zwanger bent, zou het zoiets kunnen zijn?



Succes!



Do

fijn dat jullie zo meedenken :-*

maar ik ben al bijna drie jaar niet aan de pil…

en van die prolactine weet ik maar zou niet weten waar die van vanslag zou moeten zijn dan mijn jongste is twee en sinds ik met haar bv ben gestopt geen druppel melk meer gehad :think:



oh ja gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



enne willy twee dagen overtijd spannend!!!

haai,



Ik had een week voordat mn NOD bij Colin’s zwangerschap was, ook al afscheiding uit mn (.)(.) Vandaar dat ik min of meer zeker wist dat ik zwanger was :mrgreen: (wat gelukkig ook zo was! :shifty: )



Ik wil je natuurlijk nix beloven, want misschien heeft het wel een andere reden, maar je weet maar nooit!!!



liefs

daffie

nou er zit niets anders op dan tot zaterdag te wachten en ben ik dan nog niet ongesteld dan te testen…

borsten doen nog steeds zeer en komt ook nog steeds voeding uit…

spannend hoor… ik ga voor je :thumbup:



liefs

daffie

nou ben vandaag (dag 26???) ongesteld geworden dus ik begrijp er nu echt niets meer van

is iig duidelijk dat mijn hormoonhuishouding aardig op zijn kont ligt



nou ja blijf ik melkproduktie houden maar even bloedprikken en langs de huisarts



bedankt voor jullie reacties :-*

ooowwww… sorry, ik hoopte echt op een positieve test voor je!



:hug:



liefs

daffie