Melkgebit wat niet wisselt,andere tanden komen al door:-S

Ik zag gisteren bij Tim dat onder bij zn tanden achter gewoon de andere tanden al doorkomen :shock:

Alleen dan scheef en naar binnentoe…

Hij heeft er geen last van verder…

Kan ik gewoon de controle over 2.5 maand afwachten of moet ik nu al actie ondernemen…

Heb het zelf vroeger ook gehad,al mijn melktanden zijn getrokken en ik hoop echt dat dit mijn ventje bespaard kan blijven hoor…

een vriendin van mij zei al dat de melktandjes alsnog los kunnen raken en dat ik het best wel even aan kon kijken ,maar ik ben gewoon benieuwd of andere kids er ook last van hadden en wat er toen gedaan is… :think:

Bij ons in de buurt kregen de kinderen appels te eten… gewoon om mee te helpen. Dus met schil afhappen, als ze dan een beetje wankel zijn vallen ze vanzelf uit.



Succes

Tiemen heeft dat ook, inmiddels heeft hij zelfs twee “grote mensentanden” achter zijn melktanden onder. De melktanden ziet een beetje los, maar erg wiebelt het nog niet.

Toevallig moest ik toch voor controle naar de tandarts en hij zei dat ik gewoon kon afwachten. De wortels van het melkgebit lossen vanzelf op en dan wisselt hij ze alsnog en heeft ie dus meteen twee tanden :smiley:



Het zoontje van mijn vriendin had ook exact hetzelfde. Helemaal niet erg dus en het komt vaker voor.

Tiemen vind het wel interessant, hij vind dat ie op een haai lijkt met zijn dubbele rij tanden :smiley:

Ow dat stelt me weer gerust,want dat trekken wat bij mij vroeger gedaan werd is niet echt leuk…

Heeft me een beetje een tandartsfobie gegeven :oops:

Stand van zaken van Tiemen zijn tanden :smiley: Zijn voortanden (melkgebit) gaat steeds schever staan, rechts is al behoorlijk los. De “grote mensen tand” erachter is al behoorlijk groot, nog gekarteld ook. Denk dat er eerdaags echt gewisseld gaat worden :slight_smile:



Eigenlijk vind ik het wel prettig, hij heeft dan bijna geen fietsenrek tot nu toe :smiley: