Melkende 'kitten'.

Wij hebben een kitten/katertje, van denk nu bijna 6 maanden.



Hij heeft de laatste 2 maanden de neiging om in een dekentje te ‘melken’…(ritmisch…)

Hij spint daarbij keihard, en daarbij smakt/zuigt hij op het dekentje.



Daarbij zie je ook zijn geslachts orgaan naar buiten komen,

wat kan dit zijn?



Ik maak me niet echt zorgen, maar meer nieuwschierigheid wat dit nu is.

(Hij lijkt me jong om ‘op jacht’, te gaan… anders moet ik mijn poes in de gaten gaan houden.)



Hij jankt de laatste dagen trouwens ook heel heftig, en het liefst in de badkamer waar het heerlijk mee galmt.

Lijkt mij grols gedrag,…

Een kater kun je vanaf 6 maand laten castreren.

precies wat Hedwich zegt !!!



liefs

Gerda

melken kan gewoon troostgedrag zijn bij katten, onze “kitten” is ondertussen al zo’n slordige 15 maanden oud en melkt nog regelmatig bij onze gecastreerde poes van 4.

Sommige katten blijven hun leven lang melken hoor, alleen over die geslachts orgaantjes zou ik niet weten, weet je niet wat voor geslacht de kat heeft :think:



Mijn hond van bijna 11 doet het dus ook nog steeds, pakt hij een stuk deken in zijn bek gaat sabbelen en melken :inlove:

Dat melken deed de poes van mijn moeder ook. Die is 20 geworden en deed het op het laatst nog steeds. (ik vergeleek het een beetje met duimen)

Onze kat van 10 doet dat nog steeds. Aan mijn oorlelletje…

Ik zie het niet persé als krolsheid, mijn andere kat (poes), melkt ook, maar als die grols is, jankt zij de boel bij elkaar.



Dus het is dan wat ik hier lees, eerder geborgenheid, troostend?



Denk dus dat hij het zo fijn vind, er dus bepaald ‘gevoel’ bij krijgt.

En nee, ik wil hem (nog niet) laten helpen.



Doen we zowiezo bij katten nooit voor het eerste jaar, en mijn meisje :inlove: zou nog wel een nestje mogen (nog nooit gehad).

Dan word zij geholpen en pas over 1 jaar me katertje.

Volgens mij is het ook niet krolsheid.



Bij ons is het omdat hij te vroeg uit zijn nest is gehaald destijds. Hij is al jaaaaaaaaaren gekastreerd en doet het nog steeds.

Het is overigens Krols, Grols(ch) is een biertje. 8)

Het vermoeden dat Fluffy, ja zo heet hij :lol: :o :roll:

ook te vroeg uit zijn nest is gehaald (evenals zijn zus, zelfde nest).



Maar ja, bewijzen kan je het niet…

ja en een heeeeeeeeeeeeeeee lekker biertje :wink:



ik dacht ook dat het krols was, maar wist het niet zeker dus wilde niet reageren

Ons katertje deed het ook, die was ook te vroeg uit het nest. Die deed het altijd op mijn knuffelaap

onze katten doen het ook maar die zijn niet te vroeg weggehaald bij hun moeder, ze vinden het waarschijnlijk gewoon fijn net als duimen idd.

Als ze bij het melken ook sabbelen of zuigen, b.v. aan een punt van je trui, kan dat erop wijzen dat ze te vroeg uit het nest zijn gehad. Alleen melken zonder sabbelen hoeft daar niet persé op te wijzen, bijna elke kat melkt wel in meerdere of in mindere mate. Mijn katten sowieso allemaal, en de katten die ik allemaal als kitten heb gekregen, daarvan weet ik zeker dat die niet te jong bij de moeder vandaan zijn gehaald. Dat geslachtsorgaantje dat naar buiten komt zal misschien een associatie zijn met zich fijn voelen, geborgenheid voelen denk ik. Overigens is een kater rond de zes á zeven maanden geslachtsrijp, dus het zou heel goed kunnen dat hij daar beneden wat voelt gebeuren dat extra wordt aangewakkerd door het melken.

@Madre wrote:

Onze kat van 10 doet dat nog steeds. Aan mijn oorlelletje…


Dat doet mijn kat van 7 ook… Erg vervelend af en toe, want ze bijt ook weleens :think:

@Pattycoat wrote:

@Madre wrote:
Onze kat van 10 doet dat nog steeds. Aan mijn oorlelletje…


Dat doet mijn kat van 7 ook… Erg vervelend af en toe, want ze bijt ook weleens :think:




De alleeerste keer dat hij het deed (10 jaar geleden dus) schrok ik mij dood…



Hij mag het over het algemeen niet doen hoor, maar heel, heel soms, als hij mij zo lodderig aankijkt mag hij wel eens… :oops:



Hij doet het ook wel eens bij de kinderen in een onbewaakt moment. Ik moet dan eigenlijk heel hard lachen.

Hier niet echt bijten, af en toe een klein beetje maar niet pijnlijk.

Het is meer sabbelen en zuigen zeker Madre?



Mijn kat heeft wel zijn favo plek voor dit gebeuren trouwens.

Ook hier 2 poezen die het doen, beiden niet te vroeg uit het nest gegaan ofzo en ze doen het ook altijd als je ze gaat kroelen ofzo dan gaan ze melktrappelen :inlove: Soms best irritant, want ze halen dan altijd precies in je been ofzo :roll: Maar sabbelen doen ze hier niet :wink:

Onze Maus gaat altijd op mijn buik melkmasseren…

Gelukkig zit er dan wel een dekbed tussen 8)



Ze is nu denk ik een jaar of 6 en ze is met 8 of 9 weken bij ons gekomen.