Melk

Ivan wil absoluut geen half volle melk, zijn er nog tips om hem langzamer te wennen?

Ik doe nu gewoon 1 beker met alleen half volle melk maar daar neemt hij 2 slokken van en duwt het weg. De peuter groeimelk wil hij wel

en iemand nog tips voor drinken uit een beker?

hij houdt zijn onderkaakje niet dicht als hij drinkt, met als gevolg dat alles eruit stroomt. (doet hij trouwens ook met een tuitbeker (gee anti lek)

Als ie de peutergroeimelk wel lekker vind zou ik hem die gewoon geven.

Ik heb voor mijn kleintjes een difrax oefenbeker gehad, daar zit een uitsparing in.

Echter melk wil hij er niet uit drinken, dat hoort bij hem uit een fles.

gewoon lekker peuter groeimelk geven meid :thumbup: :smiley:

Ik warm de halfvolle melk een heel klein beetje op. Dan wordt het hier wel gedronken. Ik zou het gewoon aan blijven bieden. Uiteindelijk lust hij het dan hopelijk wel.

Hier heeft drinkt meneer ook pas sinds een paar maanden uit een tuitbeker. Voorheen deed hij ook zijn mondje niet dicht en liet alles erlangs lopen. Ineens ging het goed. Geen idee hoe en wat. Een gewone beker is geen doen omdat hij die aan zijn mond zet en de beker leeggiet. Als er maar 1 klein slokje inzit, dan gaat het goed. Anders is alles nat en plakkerig.

idd gewoon de melk geven die hij wel lekker vind… Die peutermelk is iets zoetig geloof ik.

Mischa lust geen melk (net als zijn mama) dus die drinkt alleen een papfles sochtends van 300cc

Daarom krijgt hij met zijn 3 jaar dus nog een fles hahaha

hier melk met van die chocolademelkpoeder erdoor! t gaat er in als koek! gewone vind ze iets minde,r maar wordt ook wel gedronken! dus… miss dit als tip

kan je niet beginnen met peutergroeimelk en steeds meer halfvolle erin doen? Zodat hij langzaam aan went aan de smaak?

Je kan ook geen melk geven. Peutermelk is al helemaal niet nodig. Het bevat vaak frustoses en sachariden wat ook vormen van suiker zijn. Niet zo gezond dus. Je kindje went hierdoor aan onnatuurlijke zoete smaken. Het is een marketingproduct speciaal bedacht om extra geld mee te verdienen. Met de reclames geven ze je het gevoel dat je kindje het nodig heeft, maar dat is niet zo. Hij is al één en zelfs gewone melk is niet persé noodzakelijk. Je kunt een boterham met kaas geven en als toetje yoghurt of kwark. Daar heeft hij echt genoeg aan. Calcium uit melk wordt overigens bijna niet opgenomen. Uit groenten halen we veel meer calcium. Wil je toch en melkproduct geven dan kun je karnemelk proberen misschien lust hij dat wel? Dat maakt heel anders dan gewone melk.

Moirah

@konijn wrote:

hier melk met van die chocolademelkpoeder erdoor! t gaat er in als koek! gewone vind ze iets minde,r maar wordt ook wel gedronken! dus… miss dit als tip

Serieus? Dat geef je telkens als je melk geeft?

Zou je die peutermelk niet kunnen mengen met gewone melk? En dan de verhoudingen steeds wat veranderen?

Mijn zoontje lust ook geen beker halfvolle melk. Toen zei de cb verpleegkundige dat we eens karnemelk met bosvruchtensmaak konden proberen. Nou, dat gaat prima. Hij drinkt nu bijna een beker met die melk. Uit een antilek tuitbeker van difrax. Die gebruik ik sowieso altijd met drinken voor hem. Dus misschien dat eens proberen?

@Moirah wrote:

Je kan ook geen melk geven. Peutermelk is al helemaal niet nodig. Het bevat vaak frustoses en sachariden wat ook vormen van suiker zijn. Niet zo gezond dus. Je kindje went hierdoor aan onnatuurlijke zoete smaken. Het is een marketingproduct speciaal bedacht om extra geld mee te verdienen. Met de reclames geven ze je het gevoel dat je kindje het nodig heeft, maar dat is niet zo. Hij is al één en zelfs gewone melk is niet persé noodzakelijk. Je kunt een boterham met kaas geven en als toetje yoghurt of kwark. Daar heeft hij echt genoeg aan. Calcium uit melk wordt overigens bijna niet opgenomen. Uit groenten halen we veel meer calcium. Wil je toch en melkproduct geven dan kun je karnemelk proberen misschien lust hij dat wel? Dat maakt heel anders dan gewone melk.

Moirah

Mij is altijd verteld dat ze zo ong nog 300 cc melk producten op een dag moeten hebben…

En dat daarom melk wel belangerijk is.

Ik ben afgelopen week cold-turkey over getsapt van Nutrilon HA2 op gewone halfvolle melk en hier heeft dat gelukkig geen problemen gegeven (met Mik destijds wel) Ik warm idd de melk op en ze drinkt het net zo makkelijk (wel uit een fles) als de opvolgmelk

Hmm Ik denk dat het komt omdat hij antibiotica krijgt Gister dronk hij het namelijk wel. Hij dronk de peutergroeimelk namelijk ook niet volledig leeg.

Ik probeer morgen nog een keer kijken hoe hij dan reageert

dat mengen is mischien wel een optie.

Nu nog gaan oefenen met beker hopelijk houdt hij een keer zijn kaakje stil of zou het klieren zijn :think:

@marijke79 wrote:

@Moirah wrote:

Moirah

Mij is altijd verteld dat ze zo ong nog 300 cc melk producten op een dag moeten hebben…

En dat daarom melk wel belangerijk is.

Kaas kun je zien als een geconcentreerd melkproduct. Als je daar een paar plakjes van eet gaat het al hard. De hoofdreden om melkproducten te eten is voor de calcium en die haalt je lichaam efficiënter uit bijvoorbeeld groenten. De B vitamines haal je uit vlees. Geef je dus kaas en een bakje yoghurt per dag dan zit je wel goed. Teveel melkproducten is niet gezond.

Moirah

@littlewonder wrote:

Mijn zoontje lust ook geen beker halfvolle melk. Toen zei de cb verpleegkundige dat we eens karnemelk met bosvruchtensmaak konden proberen. Nou, dat gaat prima. Hij drinkt nu bijna een beker met die melk. Uit een antilek tuitbeker van difrax. Die gebruik ik sowieso altijd met drinken voor hem. Dus misschien dat eens proberen?

Ik zou wel even kijken wat er dan precies in zit. Zoetstoffen bijvoorbeeld zijn erg ongezond voor kleine kinderen.

Moirah

Jade drinkt ook geen melk hoor… die krijgt gewoon sap…

's avonds krijgt ze een flesje nr3 opvolg… en 's ochtend ook

verder gewoon sap

ze eet gewone kaas ( plakjes) en yoghurt enz… dus genoeg melkproducten komt er binnen

Ivan lust gelukkig wel karnemelk (met een scheutje diksap) soja melk wilde hij ook niet. Misschien ook eens proberen met diksap. Ga ook nog proberen om te mengen gewone melk met peuter melk