melk weigeraar......

Hoi allemaal,

Mijn jongste zoon is nu ruim een half jaar. En drinkt sinds een weekje zijn flessen niet meer leeg. Ik krijg er max 100 ml in. Ook als ik er pap van maak gaat er echt niet meer in dan 100 ml. Ook ;s morgens en ;s avonds drinkt hij er maar amper wat uit. Hij eet wel graag zijn fruit en groentehapjes. Hij eet met gemak een potje van 200 gram leeg. En als het aan hem ligt zou hij zo de boterham van zijn broer willen opeten. :lol:

Nu maak ik me een beetje zorgen of hij wel voldoende melk binnen krijgt. Ik zal zijn voedingsschema hieronder neerzetten, graag jullie advies, opmerkingen etc!

De tijden zijn allemaal zo ongeveer, het wisselt per dag een beetje.

7.30 fles/pap (210 water en 7 schepjes) drinkt maar 100 ml

11.00 fruithap 200 gram

15.00 fles/pap (210 water en 7 schepjes) drinkt maar 100 ml

18.00 groente 200 gram

21.00 papfles (210 water en 7 schepjes) drinkt maar 100 ml

De ene keer drinkt hij iets meer uit de fles dan de andere keer. Oh ja en na de fruithap en groente drinkt hij ook wat slokjes roosvicee/diksap uit de fles. Maar dat is bij elkaar ook niet meer dan 100 ml.

Zou hij zo voldoende binnenkrijgen? Gek eigenlijk hé, zo oud is mijn 1e zoon nou ook weer niet, maar hoe snel dat je zoiets vergeten kunt zijn… :think: :shifty:

Liefs Heidi :-*

Tygo van mij dronk met 7 maanden helemaal geen melk meer. Hij luste het van de een op de andere dag niet meer.

radeloos was ik, want een baby moet toch melk hebben!

we hebben alleen zijn avondfles nog gegeven, daar zat nutrix doorheen, dat ging nog.

en verder gewoon brood en fruit/groentenhappen

en 2 x per week pannenkoeken haha

hier beide kids rond de 6 mnd van de fles en baby voeding af…

wij hebben toen het avond papje van friso sávonds gegeven … zodat ze toch iets binnen kregen dan wel in een tuitbeker… ging prima tot 7,5 maanden en vanaf dat moment heerlijk thuis met de reute mee gegeten

de ouste is nu 6 en de jongste 1.5 jaar… komt echt wel goed niet te druk om maken…

beetje magere yoghurt tussen door?

mits er geen koe melk allergie etc voor komt?