melk vs. groeimelk

Sinds kort krijgt ons ventje geen Nutrilon meer, maar ben ik overgestapt op gewone zuivel.

Dus 's morgens pap van volle (meestal biologische) melk, volle yoghurt of kwark als toetje en een flesje melk voor het slapen gaan.

Nou zei een vriendin dat melk van koeien helemaal niet zo goed was voor kleine kinderen. “Voor melk van koeien moet ik nog even verder groeien” citeerde ze :wink:

Zij geven hun zoon van 3 nog groeimelk.

Is dit ook echt zo? Of is het een mooi praatje om (dure) groeimelk te kopen???

Heb wel wat zitten google’en, kom op een site met de mythe over melk, maar daar zeggen ze dat melk niet gegeven mag worden aan kinderen onder 1 jaar… maar dat wist ik al :wink:

Groetjes, Marieke

tja waar denkt ze dat groeimelk dan van gemaakt is?! :oops:

Ivan wou eerst geen half volle melk en gaven we hem ook peutermelk was niet erg, alleen slecht voor je portomonee dat zei onze cb arts. :wink:

In peutermelk zit gewoon koeienmelk hoor :mrgreen:

Hmm, als dat zo is, wat moeten de kinderen er aan ondervinden dan?

Ik zie geen rare dingen aan mezelf of aan Riley :roll: :lol:

Het is vooral goed voor je centjes! en groeimelk dus niet.

Volgens mij is het vooral een commercieel praatje 8)

Onze kinderarts zei over groeimelk het volgende

Het is alleen maar geldklopperij

8)

@San 27 wrote:

Onze kinderarts zei over groeimelk het volgende

Het is alleen maar geldklopperij

8)

Hier idem!

Een vraag van mij dan (ik vergeet altijd dingen te vragen bij het CB :wink: ): moeten er nog toevoegingen of druppels gegeven worden als je kind gewone halfvolle melk krijgt en geen opvolgmelk meer, ala vitamine D ofzo?

Ik heb dus wel opvolgmelk gegeven, plan is dat ik nu aan het laatste pak bezig ga en daarna alleen koemelk.

@marietje wrote:

Een vraag van mij dan (ik vergeet altijd dingen te vragen bij het CB :wink: ): moeten er nog toevoegingen of druppels gegeven worden als je kind gewone halfvolle melk krijgt en geen opvolgmelk meer, ala vitamine D ofzo?

Ik heb dus wel opvolgmelk gegeven, plan is dat ik nu aan het laatste pak bezig ga en daarna alleen koemelk.

het advies is kinderen tot 4 jaar dagelijks vitamine D te geven als ze geen kv meer krijgen (voor bv kindjes geldt dat advies altijd en dan ook tot 4).

Nu heb ik het hier eigenlijk alleen maar gegeven in periodes dat het echt heel somber en donker was en er dus ook met de tijd buiten weinig zon was (en er dus weinig vit. D zelf aangemaakt kan worden).

Straks in de winter krijgt de jongste dus waarschijnlijk wel weer… als ik er aan denk :wink:

Hier dagelijks druppels D…

Hele jaar door sinds ze aan de gewone melk is :slight_smile: