melk uit tepels??? En nope..niet in verwachting..

Hoihoi,

Nee, ik geef geen borstvoeding…al jaren niet meer…ik ben ook niet in verwachting…heb net mijn menstruatie gehad…(vorige week…)

Maar daarnet na het douchen en afdrogen drukte ik op mijn borsten en tot mijn grote verbazing kwam er melkachtige vloeistof uit…Dat heb ik echt nog nooit eerder gehad… :eh: :think: :?

Herkent iemand dit? Waar zou het aan kunnen liggen?? Eneuh…moet ik me ongerust maken??

:-*

Ik wil je geen schrik aanjagen, maar ga hier alsjeblieft eventjes mee naar de huisarts, ok?

Tja…geen schrik…maar wel zeggen dat ik naar de huisarts moet…

Waarom dan??

:think: uit 1 borst of uit beide?

Bij beide: voor de zekerheid even langs de huisarts gaan, even melden. (en vertel mij dan meteen wat jouw arts erover te zeggen had :wink: ; ik heb hetzelfde probleem nu vanaf juli, arts kan het niet verklaren :roll: )

Uit 1 borst: maandag dírect naar de huisarts! Dat was de eerste vraag die de arts mij stelde; als het idd maar uit 1 zou komen, zou dat kúnnen wijzen op borstkanker. Hoeft dus absoluut níet zo te zijn, maar het is een indicatie.

:?

Beide…

Begin me nu toch lichtelijk zorgen te maken…

Deze week werk ik de hele week…ik kan met geen mogelijkheid naar de huisarts…

Meteen een afspraak maken dan maar voor volgende week…

En ik zal je (Jiska) laten weten wat er gezegd werd…

je hoeft niet gelijk in paniek te raken hoor :wink: .

Ik heb er sinds de geboorte van Esmee last van, nog dagelijks. Heb allerlei onderzoeken gehad en ook m’n prolactine-gehalte is meerdere keren geprikt maar blijkbaar normaal. Een verklaring hebben ze er niet voor.

Ik heb het overigens uit beide borsten.

Het KAN echter (met nadruk op kan) dat je prolactine-gehalte ontregeld is door een goedaardig gezwelletje op je hypofyse. Breng dat even ter sprake bij je huisarts, dan weet je zeker dat je goed wordt nagekeken.

Natuurlijk duim ik met je mee dat het niets is.

Dank iig voor je antwoord…

Ik heb het ook uit beide borsten en uit meerdere “gaatje”…

Maar even een afspraak maken voor volgende week…

:-*

@miekske wrote:

Ik heb het ook uit beide borsten en uit meerdere “gaatje”…

Dat heb ik dus ook, echt net als tijdens het kolven.
Prolactine-gehalte is ook nagekeken, was normaal. Ook is er een zwangerschapstest gedaan, maar die was, zoals we al dachten, negatief.

Cathyanne, je zegt dat je er sinds de geboorte van je dochter last van hebt. Heb jij dan geen 'melkloze' ( :roll: ) periode gehad? Ik had een jaar daarvoor (voordat de druppels kwamen) voor het laatst de kolf gebruikt, sindsdien nooit meer 1 druppel gelekt (en zelfs na stimuleren niet :oops: ik had niet willen stoppen met BV), tot ongeveer 1 jaar daarna m'n shirt opeens uit het niets nat werd :think:

he verdorie miek… doe niet zo eng …

In elk geval al geruststellend dat het uit beide borsten is. Ik heb het ook wel eens, maar moet dan echt wel wat meer doen als drukken op mijn borsten. Maar ik begrijp dat het er bij jou zo uitloopt? Ik heb het echter wel vaker gehoord hoor, en lees hier nu ook een aantal verhalen, dus neem heel voorzichtig aan dat het redelijk onschuldig is…

Laat je even weten wat de ha zei(niet omdat ik wil weten wat het is, maar wel hoe het met je gaat?) :hug: :-*

5 jaar voor mijn zwangerschap begon dat bij mij ook… echt lekplekken had ik er soms van… beetje groenig melkachtig spul… Als je dan iets in de tepel kneep dan echt dikke druppels.

Is onderzocht… niets te zien… komt vaker voor.

Het is nu over…

Gelukkig komen er geen “enge” verhalen bij jullie…

Stelt me iig wel gerust… :-*

Owkee…

De huisarts belde mij vandaag meteen terug… Als het langer dan een week aan blijft houden moet ik iig naar de huisarts en kijken we wat de verdere stappen zijn…

Het is meestal idd onschuldig, dat verzekerde ze mij…(maarja…je zal maar net die ene procent zijn…)

Dussss…volgende week terug als het nog is…

nikstervan meis, jij hoort echt wel bij die 99 andere procenten!!! hou me op de hoogte :-*

Ik ben afgelopen week toch maar even naar de huisarts geweest… Het is niet overgegaan (tepelvloed) en ik wilde iig bepaalde zaken uitsluiten…

Mijn arts heeft het onderzocht en omdat bij mij er een bepaalde pijn uitstraalt richting mijn oksel (aan de linkerkant) heeft ze besloten foto’s te laten maken en een bloedonderzoek gericht op prolactine…

Beide uitslagen waren goed… :thumbup:

Het komt idd vaker voor…maar toch ben ik niet helemaal gerustgesteld…

Blijft die pijn aanhouden dan ga ik zeker over een tijdje weer terug naar de huisarts…

Dames, bedankt… :-*

@miekske wrote:

Het komt idd vaker voor…maar toch ben ik niet helemaal gerustgesteld…

Blijft die pijn aanhouden dan ga ik zeker over een tijdje weer terug naar de huisarts…

:? ik zit met diezelfde twijfel ja, ook vanwege de pijn (vooral aan de zijkant).
Gelukkig is er bij jou ook niets uit de onderzoeken gekomen. Maar toch: aan de andere kant ook 'helaas'; want nu ben je nog amper wat wijzer (ja, je weet wat het níet is...)
Ik heb er ondertussen al 8 maanden last van, da's verdorie veeel langer dan dat ik BV heb gegeven. Zou 't dan zo zijn dat dit niet overgaat? Lijkt me ook stug :think:

Ja…aan de ene kant fijn dat er niets is qua knoddeltje oid…maar aan de andere kant hoort die pijn niet en ook vind ik niet dat die tepelvloed hoort…maargoed…ik ben niet de enige en dat stelt me dan wel weer gerust…

En die pijn heb ik dus ook…vooral aan de zijkant en dat straalt uit naar mijn oksel…

Zoals ik al zei…ik kjik het een tijdje aan en als het niet minder wordt dan maar weer naar de huisarts…