melk uit tepel van baby

Vanmorgen deed ik Michel in bad, het viel me direct op dat zijn linkerborstje gezwollen was.

Ik masseerde het zachtjes en voelde een soort knobbel. Toen ik die pakte kwam er “melk” uit zijn tepel.

Ik stond er wel even van te kijken, maar hij leek nergens last van te hebben.

Is dat nu omdat hij ook nog een zooi vrouwenhormonen van mij heeft meegekregen in de zwangerschap en bij de geboorte?

Iemand die dit weet?

Ik heb overigens niet het idee dat het iets ernstigs is ofzo, maar ben wel nieuwsgierig…

Veron had dat ook een keer in het begin… toen is mij verteld dat het met de hormonen te maken heeft. Maar hoe of wat weet ik niet meer preccies.

Wel dat het in elk geval geen kwaad kom.

groetjes

Volgens mij is dit heel normaal :mrgreen: . Ik geloof zelfs dat baby-meisjes wat kunnen bloeden uit hun vagina :think: :mrgreen: .

Heeft inderdaad met hormonen te maken :wink:

ja dat kan hoor cell… er is hier zelfs voor gewaarschuwd… ik breek even mijn hoofd over waar ik dat nou toch gelezen heb… het heeft inderdaad met de stabilisering van hormonen te maken, de borstjes kunnen iets gaan opzetten en er kan zelfs wat melk-achtige vloeistof uit komen… bij meisjes kan er inderdaad ene pseudo-menstruatie voorkomen… tju ik kan niet vinden waar ik dat gelezen heb, of gehoord heb… maar weet zeker dat het geen kwaad kan :mrgreen:

@Elsevier wrote:

Volgens mij is dit heel normaal :mrgreen: . Ik geloof zelfs dat baby-meisjes wat kunnen bloeden uit hun vagina :think: :mrgreen: .

Ook jongetjes kunnen dat :wink:

Boaz had dat ook na een paar dagen, uraatkristallen noemen ze dat.

Maar dat komt ook omdat ze nog niet zoveel drinken.

het stond bij mij in het boekje die ik van de kraamzorg kreeg dat dat kan gebeuren bij meisjes en jongens en mijn dochter kreeg ook inderdaad last van de pseudomenstruatie

@jacqueline20 wrote:

@Elsevier wrote:

Ook jongetjes kunnen dat :wink:

Boaz had dat ook na een paar dagen, uraatkristallen noemen ze dat.

Maar dat komt ook omdat ze nog niet zoveel drinken.

Das toch weer wat anders hoor, Sharon had ook de eerste dagen wat licht bloedverlies vanwege de hormonen.

Yari had inderdaad ook last van die kristallen, omdat de bv nog op gang moest komen bij Sharon waren ze handig geweest om haar een fles te geven in het zh :wall:

Toen Yari pas geboren was had hij een enorme grote balzak, het leek wel een volwassen vent en door het donkere bloed van zijn vader was ie ook nog heel donkerbruin.

Ik was echt geshokt toen ik dat apperaat zag hangen, maar dat was ook allemaal door de hormonen na een week of wat was alles geslonken naar normale proporties.

Dus allemaal heel onschuldig, mijn kindjes hadden ook zo erg die gerstekorreltjes op hun neusje.

Ik heb trouwens weleens gehoord, dus of het waar is weet ik niet, dat meisjes met bloedverlies later extra vruchtbaar worden.

Pseudo-menstruatie en uraat-kristallen zijn idd twee erg verschillende dingen hoor! :wink:

Opgezette kliertjes in de borst komt idd erg vaak voor en soms kan er idd wat vocht uitkomen, dit word ook wel “heksenmelk” genoemd :eh:

Kan verder geen kwaad, komt idd door hormonen die je kereltje nog van mama heeft meegekregen.

Groetjes Natascha.

Nog even een omschrijving voor je opgezocht…

Heksenmelk

Afscheiding uit de borstklieren van pasgeborenen (zowel jongens als meisjes). Dit verschijnsel ontstaat onder invloed van het hormoon prolactine van de moeder, dat de melkafscheiding bevordert. Het is een onschuldige aandoening, die vanzelf overgaat.

Ik ondekte net een knobbeltje bij de rechter tepel van mijn dochtertje. Ik heb nog niet gecheckt of er ook vocht uitkomt want ze ligt inmiddels te slapen.

Ik lees overal dat het normaal is als zoiets gebeurt vlak na de geboorte onder invloed van de hormonen. Mijn meisje is alleen inmiddels alweer bijna een half jaar en al een aantal weken van de borst af. Kan iemand mij vertellen of het dan ook ‘normaal’ is? Of is dit wel iets om me zorgen over te maken?

Naatje… ik zal het inderdaad bij zorgen gewoon even aan de huisarts laten zien…

daar zijn ze voor :wink:

:hug: suc6!

Volgens mij is dat ook normaal, heb het wel eens gelezen geloof ik…