Melk teruggeven

Lizz geeft naar elke voeding best veel melk terug.

Ik voed met een tepelhoedje.

Zou het kunnen dat het soms te snel gaat, en ze het niet af kan slikken.

Daarna komen ook veel boeren en de hik, waar ze van moet huilen.



Hebben jullie hier ervaring mee.

Ben er erg bezorgd om.

Ze heeft telkens wel goede poep en plas luiers





Alvast bedankt.

Hai Lizz,

Mijn oudste gaf ook altijd veel melk terug (al voedde ik niet met een tepelhoedje) dus bij mijn tweede probeerde ik vanaf het begin haar bij het voeden wat rechterop te houden en ik haal(de) haar regelmatig even van de borst om op adem te komen. Of het daar echt aan ligt, weet ik niet, maar ze spuugt beduidend minder dan de oudste deed. Misschien kunnen jullie er ook wat mee…

Mag ik vragen waarom je met een tepelhoedje voedt? Het kan namelijk zijn dat ze te veel lucht binnen krijgt, doordat een tepelhoedje toch minder flexibel is dan een tepel :wink: .

ÃŒk voed met een tepelhoedje omdat ik bijna ingetrokken tepels heb.

Sta je dan ook onder begeleiding van een lactatiekundige?

zelfde vraag als biebels, word je begeleid door een LK bij het voeden met een tepelhoedje?

hier zonder tepelhoed en ook spugen hoor

Nee sta niet bij een LK onder controle

Snoes bij jou ook telkens klein beetjes

Of soms ook best veel spugen

Maliesje ik vroeg me af hoe Lizz het inmiddels doet qua spugen…



Hier namelijk ook tepelhoedje, en een boel spugen :think:

lotte is nu 5 maanden en spuugt nog steeds (wel veel minder als de eerste maanden), jinthe had dat ook en is wel goed gekomen hoor :wink:

Sanna Heeft een tijdje ook veel gespuugd. Waarschijnlijk kwam dat door de toeschietreflex, dat ging zo hard dat het echt haar maagje inklokte.

Ik kreeg als tip haar billen iets hoger te houden met voeden. Voelt helemaal niet natuurlijk aan, maar dan stroomt het niet zo hard het maagje in. En ik moet zeggen dat het heeft geholpen. Sindsdien spuugt ze nauwelijks meer.

Ook weer goede tips, bedankt zeg!



Als ik Kok toch niet had :wink: