Melatonine ervaringen peuter

Wie heeft er (goede) ervaringen met het gebruik van Melatonine bij een peuter? Mijn peuter heeft nogal wat slaapproblemen en we hopen hem hiermee weer een zetje in de goede richting te kunnen geven.

Ik lees mee; hier een kind van 5 jaar die misschien 3 maanden van haar leven heeft doorgeslapen.

Ik lees ook mee(niet dat je wat aan me heb )

Geen ervaring mee met een peuter.



Wel diverse mensen in mijn omgeving die het hun kinderen al op hele jonge leeftijd hebben gegeven, vanwege ADHD.



De betreffende mensen waren er goed over te spreken; hun kind ging eindelijk slapen.



Melatonine is een lichaamseigen stof en volgens mij kan het sowieso geen kwaad om het te geven, je kunt er m.i. niet aan verslaafd raken. Wel zou ik de dosering in overleg met een arts doen.



Zelf heb ik ook langere tijd melatonine gebruikt, omdat ik niet sliep(inslaap en doorslaap problemen). Ik heb er baat bij gehad.



Overigens wordt melatonine volgens mij nog steeds niet door de ziektekostenverzekering vergoed.

Ik heb het inmiddels maar gekocht en gegeven. Het zijn pilletjes van 0.1gr en ik betwijfel of het echt zoden aan de dijk zet.

Gisteren sliep hij vrij snel, maar dat zie ik vanavond nog niet gebeuren…

Op andere forums lees ik trouwens doseringen van 3gram… maar we gaan eerdaags toch naar de KA dan kan ik daar eens mee overleggen.

0.1 doet inderdaad niet zo heel veel. Zelf had ik op recept 5 mg…

ICL: wat is op hele jonge leeftijd? Wij zijn doro onze huisarts gewaarschuwd om te gaan experimenteren met dit spul, zelfs een kinderarts moet het niet willen voorschrijven onder de drie jaar. Vanwege een nog niet volledig ontwikkeld aanstuurorgaan die het ademen aanstuurd en ze evt een ademstilstand kunnen krijgen.



Dan ga ik er liever tienduizend keer uit, dan dat ik mijn kindje na tien goede nachten levenloos aantref.



Ehm… ik weet trouwens wel wat gebroken nachten zijn. Nu gaat het iets beter, omdat ik hem rond twaalf uur snachts beneden zet in een campingbedje, maar anders ben ik hele nachten in de weer. Nu is hij ook wakker s nachts, maar krijg ik wel mijn nachtrust. We zitten met de handen in ons haar wat de reden mocht zijn van zijn onrust.



Ik zou dus wachten of eerder een afspraak maken bij de kinderarts

Eerder een afspraak maken gaat niet …

Mijn peuter is trouwens drie en de dosis is zo laag, dat ik niet verwacht dat het zinvol is… En nee, ik ga experimenteren, ik geef wat is toegestaan op de verpakking.

Ik ga geen 30 pillen geven om aan de 3mg te komen… Max is 2 en dat lijkt me genoeg.



Als mijn peuter wakker wordt, is het geen kwestie van terug leggen en doorslapen. Helaas ben je dan de rest van de nacht kwijt aan ontroostbaar gehuil. Na 3 jaar wordt je dat wel eens zat. :wink:

oh jah… dat geloof ik zeker. Ben het na een jaar al wel zo ongelofelijk zat dat ik em daarom maar beneden parkeer. Ik hou me hart vast wat het gaat worden als hij heeft ondekt hoe hij uit het campingbedje kan komen!



In elk geval sterkte!!! hopelijk komt er snel een oplossing,



Reageerde meer eigenlijk op ICL. Hoorde laatst ook van een moeder die het gaf aan haar twee jarige kind, het isn l ook gewoon te koop in de winkel. Maar heb het haar toch verteld wat de huisarts mij vertelde.

op de verpakking staat ook dat je het niet moet geven aan kinderen jonger dan 2 jaar. wij geven ook 1 tabletje van 0,01 mg



wij geven het onze zoon van 4 nu 1 maand en wat mij opvalt is dat hij eerder slaapt inplaats van nog 1 a2 uur wakker te liggen en nog steeds op de zelfde tijd wakker word maar dus wel 2 uur extra slaap binnen heeft.



in het ziekenhuis krijgen mensen zelfs 5 mg

succes en strekte met je slapeloze nachten

De kinderarts gaf aan dat hij goede resultaten boekt met Melatonine.

0.1mg vond hij juist heel erg weinig, dus we mogen net zo lang ophogen tot onze peuter lekker inslaapt.

(Natuurlijk niet oneindig ophogen :wink:)

Maar zelfs als we hem 1mg zouden geven, was dat volstrekt onschuldig.

Onze jongste krijgt melantonine. Dit in overleg met huisarts en kinderarts en dus een hogere dosering, hoeveel weet ik zo even niet.

Het verhaal over stoppen met ademen ken ik niet, volgens onze huisarts kinderarts is het veilig. We hebben het eerst 3 weken gebruikt, toen een week niet en hebben het nu een periode van 3 maanden, nog een maand te gaan geloof ik. Dan gaan we afbouwen. Het helpt hier bij inslapen en meer rust geven waardoor ze langer doorslaapt. Ik heb een heel ander kind.

Hier een mannetje al een hele tijd aan de melatonine 1mg. Op recept van de KA…



Kleine man heeft erg veel in slaap problemen zonder!

@mariska89 wrote:

Hier een mannetje al een hele tijd aan de melatonine 1mg. Op recept van de KA…



Kleine man heeft erg veel in slaap problemen zonder!




Ik moet dan erg lachen om je quote die er onder staat. :lol:

Maar dat effe offtopic :wink:



Wij merken ook wel degelijk effect nu! Het doorslapen is nog steeds niet alles, maar het in slaap vallen gaat wel veel beter en dat merk je overdag ook.