Meistoppers 2011 #6: welkom Lars Jesper en Ailyn Sophia

Jaaaa Teuntje!! Welkom lieve Jula!! Inderdaad erg mooie naam, zoals iedereen al zegt hihi… :wink:



Geniet ervan mams&paps! :smiley:



Whoehoe!! Welkom Jula & gefeliciteerd Teun!
Wauw, heb kippevel er van!!!

Heerlijk he zo'n lief klein mensje en wat een leuke naam ook weer zeg!

Liefs :inlove: Geniet geniet geniet, het gaat zo snel weer voorbij!!!!

Hier vanmiddag dus bij de vk geweest met mijn a4tje die bijna vol geschreven is. Moest eerst naar de wc toen ik daar was. Wel even schrikken want had wat stipjes en veegjes bloed in mijn onderbroek zitten en bij het afvegen ook. In de wachtkamer nog 2 keer last gehad van kramp met een tussentijd van 5 min. Dus dat was wel even schrikken en in spanning zitten. Dus toen ik eindelijk aan de beurt was mijn briefje met klachten laten zien en verteld van het minimale bloedverlies. Ze heeft er even naar gekeken en het was gelukkig ook alweer gestopt toen ik bij haar was. Ze zei wel dat als ik het weer had, helder bloedverlies, en/of krampen ging krijgen ik gelijk moest bellen. Verder zei ze dat ik het blijkbaar toch rustiger aan moest doen en dan te beginnen met het vermijden van die 45 min. fietsen naar mijn werk. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken maar goed. Vanavond maar eens overleggen met ml en nog eens kijken hoeveel verlofuren ik heb?



Je kan natuurlijk ook niet zo maar de ziektewet in alleen omdat de vk het afraadt om 45 min te fietsen. Op het werk wordt gezegd dat het niet hun probleem is dat ik niet naar het werk kan fietsen maar dat ik er zelf voor gekozen heb om zwanger te worden en dat als ik niet meer kan fietsen ikzelf voor een oplossing moet zorgen.



Ik heb nu dus voor mezelf besloten dat morgen en overmorgen mijn laatste werkdagen zijn en dat ik dan mijn verlofuren op ga maken tot aan mijn zwangerschapsverlof. Jammer genoeg betekend dat wel dat ik volgend jaar nog iets van 3 weken verlof op moet nemen aangezien ik de baby per 1 februari heb opgeven. Zal moeten kijken of ik de baby wat eerder kan brengen naar de opvang anders heb ik volgend jaar haast geen vakantie uren meer :thumbdown: moet natuurlijk wel gewoon vakantie kunnen opnemen in juli of augustus ofzo en rekening houden met een baby die ziek kan worden op de opvang of Eva die ziek wordt op school. Dus moet wel wat uren overhouden :wink:

Maar kan je niet met de fiets naar de bushalte? En dan vervolgens met de bus? Ik doe het je iig niet na! Ik moet 20 min fietsen naar het station en dan al kortademig en harde buik :thumbdown:



Maarre moet jij verlofuren opnemen als Eva ziek is? Bij mijn werk neem ik zorgverlof op (mag alleen als je kind ziek is of je partner zo ziek dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, zit overigens wel een maximum aan). Bij hubs werk is zorgverlof alleen 2 uur, eigenlijk alleen om overdracht te regelen, vind ik zelf erg slecht. En wat betreft verlofuren in nieuwe jaar, kan je geen ouderschapsverlof opnemen? Of wil je dat liever bewaren?



Hier erg moe :zzz: Kan helaas slaap weer niet vatten. Morgen nog 1 dag werken en dan genieten van een warm weekend! 8)



Ben benieuwd hoe het met Teuntje gaat.

Oh meiden, ik heb he nieuwe deeltje gemist. Ga nog even wat teruglezen

Ff Teun quoten:

@teun wrote:

hoiii :oops: :oops: :oops:



ik heb schandalig weinig gepost…maar er is momenteel maar een ding waar ik mijn aandacht op kan richten :oops:

maar wel beste reden toch? :inlove:



ik neem geen telefoontjes op, reageer niet op sms’s en whatsappjes facebook…

schandalig haha…



maar goed het is me allemaal wel wat zwaarder gevallen dan verwacht…

ik ga jullie nu lekker niet vervelen met mijn vervelende ervaringen…dat doen we wel weer als iedereen bub heeft :lol:



we zien iig thuis sinds vanmiddag :dance:

ik mag eigenlijk nog niks doen vanwege dat ik gisterenavond knock out ging in de badkamer bij het ziekenhuis (leuk bijkomen met 5 zusters om je heen :mrgreen:) en lopen en zitten kan ik ook nog niet zo goed…maar dat is vrij logisch door de volgorde knip en daarna scheur :shifty:



maar Jula doet het zo goed… net of dit meisje sterker werd naar mate ik lichamelijk zwakker werd ofzo…en nu nog… ze is nog steeds een heerlijke bollie…met dikke wangen en onderkin haha



vanavond zijn we voor het eerste met zn 3e in huis, best spannend maar goed het enige wat onze taak is is haar verzorgen en af en toe slaap pakken… maar toch…het is toch duidelijk anders dan tante zijn :mrgreen:



ik ga even kijken of ik een foto kan plaatsen van het meisje…



ik heb wel een paar keer meegelezen…dus ik blijf op de hoogte hoor! en als ik me fysiek iets beter voel en iets meer geslapen heb dan de 3 uur per dag van de laaste 3 dagen dan ga ik weer uitgebreid mee doen :angel:



toi toi toi met het warme weer allemaal! hier in onze bovenwoning is het ook lekker warm :thumbdown:



succes met alle bia’s en bub’s … ik denk aan jullie (en ga weer actief meeLEZEN)



xx

Sjonge, die Teun is er maar mooi mee bezig zo!



BM; kanje inderdaad niet wat RB zegt met fiets naar bushalte of carpoolen? Thuiswerken misschien? En dat kunnen ze op je werk wel zo stellig zeggen, maar als ik jou was vroeg ik een open spreekuur aan bij ARBO arts om te zien of daar wat te regelen mee valt… En net wat RB zegt, kennen ze bij jou geen zorgverlof? Doe aub rustig met jezelf, er is echt niemand anders die het voor nu doet en je kunt het niet overnieuw doen! Het is nog veels te vroeg voor kramp en bloedverlies! Goed van je dat je je klachten en zorgen op pier gezet hebt! Zo moet je Vk er wel aandacht aan besteden!





MM, Kell, RB & Karin hoest met jullie???

Zorgverlof tja daar is bij ons een hele discussie over ontstaan maar onze leidinggevende draait de woorden wat in de cao staat dan zo dat het niet van toepassing is op ons dus als Eva ziek is dan moeten we vrij nemen. Ouderschapsverlof wil ik zelf niet opnemen want dan ga ik minder verdienen en dat wil ik niet aangezien ik nu al voor een schijntje werk :thumbdown:

Carpolen kan niet want ik werk elke ochtend 4 uur en niemand bij ons op het werk, werkt dezelfde uren als ik. Met de fiets naar het station en dan met de bus heen zou een optie kunnen zijn als ik Eva niet voor half 2 op zou moeten halen. Ik kom dan nl te laat op de opvang. Dus heb eigenlijk geen andere keus dan of gewoon het advies van de vk negeren en toch blijven fietsen of mijn verlof praktisch allemaal opnemen, zodat ik vanaf volgende week thuis ben en ga het advies van de vk echt niet negeren. Thuiswerken is trouwens ook geen optie want aan flexibel werken doen ze bij ons niet. Ik werk bij een best wel raar bedrijf hoor.

En arbo arts bezoeken? Die kan aangeven dat je eerder met verlof moet gaan. Hebben jullie een OR? Daar zou ik dat van het zorgverlof wel aankaarten. Ik vind het vreemd dat het opgenomen is in de cao maar zgn op jullie van toepassing is.



Hier weer slecht geslapen. Om half 12 nog wakker toen hub thuiskwam en om half 4 ook nog steeds toen hub ging slapen. Ff doorbikkelen tot 5 uur en dan genieten van het weekend.

Bm, ik adviseer je ook echt om de arbo-arts te brzoeken. Gelijk vandaag bellen voor een afspaak. Het is zonde om nu al je verlof op te moeten nemen terwijl dat niet nodig is. Daar is de ziektewet voor. En bij de arbo gewoon eerlijk zeggen dat je bloedverlies en krampen hebt. Die nemen echt het zekere voor het onzekere om je baby te beschermen.



Hoelang is het rijden met de auto? Anders kan je miss iets regelen dat je heen met de bus gaat en terug door een vriendin een keer opgehaald word. Of een collega even je thuis brengen? Dat is wel onder werktijd voor je collega maar zo geef je wel aan dat je wel wilt werken tot je verlof. En als zij op alles nee zeggen, dan ziek melden!



Gaby, het gaat hier wel hoor. Ik was jullie kwijt na mijn vakantie :oops: Het begint wel zwaarder te worden en de normale kwaaltjes zijn begonnen. Vocht vasthouden, maagzuur, niet meer slapen, veel plassen. Maar ja de laatste loodjes he. Tenminste als hij niet pas met 42 weken komt :?



Ben bezig met de box schilderen, klusje hebben we uitgesteld maar moesten we nu echt aan beginnen. Vandaag voor de tweede keer doen. En dan hopelijk het weekend voor het laatst.



Kids hebben nu nog lekker twee weken vakantie en we boffen wel met het weer. Is het toch nog goed geweest dat we weer als laatste vakantie hadden :stuck_out_tongue:



Hoe is het bij jou thuis gaby? Zit het ritme er al een beetje in? En is de ovegang van twee naar drie erg groot? Vond zekf de stap van een naar twee erg groot.



Teun, geniet lekker van je meisje. Had je op facebook al gefeliciteerd maar nu nog een keer :inlove: kruip ook lekker in je coconnetje. Het ma en het is heerlijk nu. Dat hele kleine houden ze echt maar heel even dus geniet met alle teugen. De rest van de wereld komt wel. En draai gewoon door hoor:inlove:



Fijne dag allemaal :-*

Jee Karin, jij gaat ook hard! Over een week mag je al bibben! :dance:

Bedankt allemaal voor het meedenken :-*



Ik denk niet dat ik wat heb aan een arbo arts omdat alle kwaaltjes die ik heb bij een tweede zw horen. Alleen het minimale bloedverlies en die krampen moest ik in de gaten houden maar heb ik geen last meer van gehad. De vk geeft alleen het advies om het wat rustiger aan te doen en dan te beginnen met die 45 min fietsen. Dus ik denk niet dat een arbo arts gaat zeggen goh verstandig om niet meer te fietsen dus ga daarom lekker de ziektewet in. Er zal toch wel meer aan de hand moeten zijn lijkt me.



Heb me ook nog eens verrekend dus kan niet eens gelijk met verlof zal toch nog 2 dagen langer moeten werken haha. Heb vanmorgen dus aangegeven dat ik geen andere oplossing zag dan mijn verlof op te nemen en vlak voor ik wegging heb ik nog gezegd dat ik wel langer wou blijven werken maar dan op onze oude locatie. Mijn direct leidinggevende gaat het met de manager bespreken en ik hoor het morgen wel.



Tis wel typisch mijn werk hoor, er wordt niet echt meegedacht en meegeleefd.



Karin tjonge wat gaat dat ineens snel zeg. Nog even en je hebt ook al een kleine in de armen :inlove: Kan niet wachten tot ik weer mag knuffelen met ons frummeltje.



Wij hebben vanavond een pretecho :inlove: Eva gaat mee en kan even kennis maken met babybroertje. Heb al uitgelegd dat ze babybroertje dan op tv kan zien :mrgreen:

Ik dacht eerst dat je werk juist enorm met je meeleefde of zijn dat je directe collega’s en niet het management. Maar ook al zijn het kwalen die horen bij een 2e zwschap, betekent toch niet dat je die niet serieus hoef te nemen? Ik zou echt gewoon arbo arts inschakelen als hij reactie geeft zoals jij aangeeft dan is het jammer maar heb je iig geprobeerd. Op m’n werk hebben we vervanger van m’n vaste stoelmasseur en die masseert geen zwangeren :evil: Dus heb m’n kamergenoot heel blij gemaakt, hij mag de massage van mij overnemen. Pff nog 40 min werken. Ik kom straks weer online.

Hee meiden! Ik kom ook weer ff om de hoek kijken! :wink:



Karin, je gaat inderdaad hard! Aftellen is begonnen, hihi!

Vanaf wanneer ben je officieel BIB dan? Ik snap dat niet zo…



Bm, rustig aan inderdaad! Als ze willen dat je blijft werken moeten ze je maar komen halen en weer thuisbrengen, en anders betalen ze de taxi maar! :wink: Veel plezier vanavond bij de pretecho! :slight_smile:



Teuntje, klinkt heftig allemaal meid! Hopelijk kom je nu een beetje tot rust en genees je snel, knippen/scheuren… :frowning:



Ik heb zo’n maffe week…

Vorige week maandag bij die samenlevingstest zegt de gynaecoloog dat ik met 1 of 2 dagen m’n eisprong zou hebben, dat zou betekenen dat ik ongeveer aankomende dinsdag of woensdag ongesteld zou moeten worden, maar ineens was daar vanmiddag al bloed? Ik begrijp er niets van… Zit pas op 25/26 dagen… En zondag avond was het “gezellig” met m’n vriend en daarna had ik toch de hele avond last van krampen onder in m’n buik, pffff… Ik begrijp niets van m’n lichaam…!

Ik durf het bijna niet te denken maar zal er een klein wonder gebeurd zijn en dat het een innestellings bloeding was/is?



De krampen in mn onderbuik, ben al paar dagen redelijk moe, regelmatig hoofdpijn en pijnlijke borsten. Veel honger en veel plassen…



Aaaahhhrrrrgggg… Ik maak mezelf gek!! :shock: :doh:



Waar zijn mijn forum meiden nou om me te helpen??!! :wink:

Kell, hier ben ik :smiley: Maarik kan je niet echt helpen. Ik heb zelf zo’n onregelmatige cyclus dat er geen rekening mee te houden viel.



Maar ik heb wel bij bjorn innestelingbloeding gehad dus ik duim hier ontzettend voor je :pray: He zou zo gewenst zijn



Bib, baby in buik, mag je doen vanaf 37 weken

Bia, baby in actie, doe je als de bevalling begint

Bub, baby uit buik, is als je baby geboren is



Dus inderdaad nog een weekje en ik mag bib-en :dance:



Rb, maar wat klinkt dat lekker een stoelmasseur :smiley: En ik snap wel dat hij geen zwangeren doet hoor, schijnen bepaalde drukpunten te zijn, waaronder in je rug/schouder die de bevalling kunnen opwekken.



Bm, tja ik zou toch de arbo-arts inschakelen. Het is toch een deel van je werk wat je niet kun doen vamwege je zw. En je kunt ook gewoon je vele harde buiken ter sprake brengen. Ik zou wel een afspraak maken, je zal je verbazen.



Zo vandaag de box voor de tweede keer geschildert. Het begint nu ech mooi te worden. Hopelijk nog maar 1 keer nu en anders hooguit 2 keer. Maar hij is nu al wit :dance: net de laatste babywas opgevouwen en het bedje opgemaakt. Ook de kraamdoos uitgepakt. Wat een boel maandverband, daar heb ik nou niet echt zin in om die weer te moeten dragen. Verder heb ik ook veel niet nodig ivm ziekenhuisbevalling. Eigenlijk zouden ze daar een aparte kraamdoos bij je verzekering voor moeten hebben.

Sorry kell! Hier ben ik! Zou best kunnen een innestelingsbloeding. :pray:

Helaas moet je nog even geduld hebben. Ik heb bij deze zwschap ook een innestelingsbloeding gehad, bij mij precies op m’n nod, maar meestal is het een week voor je nod. Bij mij duurde bloeding 1 dag, maar innestelingsbloeding kan langer duren. Oh kell, ik gun het je zo erg! Ik hoop heel erg dat je binnenkort een positieve zwtest hebt!!

Ow kell dus dat is wel heel erg spannend zeg :pray: Ik heb het zelf nooit gehad maar komt blijkbaar regelmatig voor :wink: Ik ga flink hard voor je duimen dat de wens eindelijk in vervulling mag gaan :thumbup: :thumbdown:



Hier vanavond de pretech0 gehad maar meneer (ja nog steeds een echte knul) wilde niet mee werken. Heb wel wat foto’s meegekregen maar meneer ging mooi draaien en lag met zijn gezicht in mijn rug :naughty: Nu mogen we over 2 weken weer komen in de hoop dat meneer dan wel mee wil werken.



Heb tijdens het eten nog even op de site van de arbodienst gekeken en zoals ik het lees zijn ze verplicht voor een veilige werkplek en omgeving te zorgen dus volgens mij horen zij met oplossingen te komen en ik niet. Ik wacht morgen nog even af wat er gezegd gaat worden en anders denk ik dat ik toch de arbo ga bellen. Moet ik natuurlijk wel even weten welke arbo wij hebben. Zij kunnen ook advies geven en eventueel bemiddelen had ik gelezen.



Mijn directe collega’s leven helemaal mee en mijn direct leidinggevende ook wel tot ze dus de rol van leidinggevende op zich neemt. Dan gaat werk voor en niet ik. Onze manager leeft totaal niet mee en denkt alleen maar aan hemzelf en hoe zijn afdeling het beste voor de dag komt.



Ik hoop dat ze me nog 2 weken op de oude locatie laten werken dan kost het me niet zoveel verlofuren en kan ik ook gewoon een week ofzo meenemen naar volgend jaar. Zo had ik het tenminste in mijn hoofd :pray:

Wat een eigenwijs mannetje heb je bm! :inlove: Gelukkig mag je over 2 weken weer spieken!



Goed dat je toch een gesprek aan wil gaan met de arbo arts! Hopelijk komt hij met een goede oplossing.

Goed zo bm, dat je naar ons luisterd. Gewoon doen!! Het is nie eerlijk als je al je verlof op moet nemen omdat je geen keuze hebt. En verder een eigenwijsje :smiley: Hier ook een die bij beide echo’smet zijn gezicht in mij zat. Dus we durfden het niet aan om pretecho te maken. Ik hoop dat het volgende keer wel lukt :pray: