M heeft het in haar koppie om alles maar zo snel mogelijk te leren :mrgreen:
Woensdag heeft ze van buik naar rug en van rug naar buik gedraaid.
Op zich niks geks aan natuurlijk.
Maar nu zat ze vanochtend bij mij op schoot.
Zo dat ze met haar rug dus tegen mijn buik aanleunde.
Ik had haar bij haar handjes vast en ik zag zo hoe ze zichzelf aan mijn armen omhoog trok totdat ze zelf zat.
En dan niet een beetje hangen, nee echt zitten.
Ik herken dit niet van T.
(of ik kan het me niet meer herinneren 8) )
Moet ik haar maar gewoon laten gaan onder het mom dat als ze het zelf doet het wel goed is?
Of kan ik haar beter nog even indimmen omdat haar ruggetje hoe dan ook dat zelf zitten nog niet aan kan?
Ik weet het eventjes niet.
daar hoef je helemaal niks mee want op die leeftijd ontwikkelen kinderen zich uit zich zelf. Je ontkomt er waarschijnlijk niet eens aan dat ze het doet want je weet vast hoe sterk ze kunnen zijn.
AS en Lev deden dat ook allebei en dan kon je ze wel gewoon op je arm laten liggen, maar ze trokken zich gewoon tot zitten hoor. Zo sterk.
En Joseetje, je hebt een meisje :inlove: die hebben de naam wat feller te zijn he
Laten gaan dus :mrgreen:
ik denk dat het belangrijskte altijd is, dat je je kindje volgt in zijn/haar ontwikkelingen, of die nu volgens de norm snel of langzaam is. Niet overstimuleren, maar zeker ook niet proberen te remmen. Gewoon lekker je meisje volgen in haar tempo!
Ja maar Fiep haar tempo is zo snel!
Ze is een baby.
Een kleintje nog, ze is nog maar net uit mijn buik en nu gedraagt ze zich al als een grote meid.
Dit kan een moederhart toch niet hebben.
Ik vind het gewoon schande, baby’s horen aan hun moeder te denken en het in hun tempo te doen :mrgreen:
Ja maaruh… hoe zou je haar willen temperen dan? 8)
Ja dat is een goede vraag.
Ik bedoelde ook meer dat als ze bij iemand zit en ze trek zich aan iemands handen op totdat ze zelf zit, ik haar kan laten begaan of dat ik haar beter weer rustig kan laten zitten omdat het sowieso slecht voor haar ruggetje nog zou zijn.
Maar nu ik het zo lees klinkt het eigenlijk wel heel logisch dat als ze het zelf doet ze het aankan en ik het maar moet laten gaan.
@joseetje wrote:
Ze is een baby.
Een kleintje nog, ze is nog maar net uit mijn buik en nu gedraagt ze zich al als een grote meid.
Ik vind het gewoon schande, baby’s horen aan hun moeder te denken en het in hun tempo te doen :mrgreen:
mijn ervaring is dat kinderen niet snel aan hun moeder denken :mrgreen:
Lev is ook nooit een baby geweest wat dat betreft. Mijn collega was wijkverpleegkundige op het cb en die vertelde me nadat ze Lev had gezien dat ze regelmatig babies tegenkwam die gewoon geen baby leken te willen zijn. Mirthe misschien ook zo eentje
@joseetje wrote:
Ze is een baby.
daar zit ook weer wat in :think: misschien anders een dwangbuisje?
----
nee ik denk idd dat als het om dit soort dingen gaat, het echt aan het kindje zelf is te bepalen wanneer ze daar aan toe is. het is sowieso gewoon echt onbegonnen werk om haar in te dammen natuurlijk. je kunt het hooguit niet over-stimuleren. jij hebt gewoon een enorm sterke en snelle dame!
Ik ging voor het dwangbuisje, joseetje :mrgreen:
hahahaha, lekker laten gaan meis…je hebt gewoon een fel ding gecreeerd 8)
(alleen wel jammer dat het echte ‘baby-achtige’ nog sneller verdwijnt…)
Geniet van je meissie en je jochie :inlove:
Is het trouwens niet zo, dat 2e kindjes overal iets sneller in zijn omdat ze hun oudere broertje/zusje van alles zien doen :think: ??
@fiep klophout wrote:
@joseetje wrote:Ja maar Fiep haar tempo is zo snel!
Ze is een baby.
daar zit ook weer wat in :think: misschien anders een dwangbuisje?
----
nee ik denk idd dat als het om dit soort dingen gaat, het echt aan het kindje zelf is te bepalen wanneer ze daar aan toe is. het is sowieso gewoon echt onbegonnen werk om haar in te dammen natuurlijk. je kunt het hooguit niet over-stimuleren. jij hebt gewoon een enorm sterke en snelle dame!
Doe mij ook maar een dwangbuisje!! Idd wat ze zeggen , niet overstimuleren en verder haar lekker haar gang laten gaan. Hier ook een dame met pit en wil. Ze wil zitten, staan, kruipen en alles wat babies van 4 maanden niet zouden moeten doen :mrgreen: Het frustreert haarzelf enorm en dat heeft slecht slapen en teveel willen tot gevolg. Maar wat ze zelf aangeeft laat ik haar doen en ze blijft echt niet meer stil liggen hoor, ook zitten wil ze rechtop en als ik haar oppak of iets dan gaat ze zelf staan. Ook heeft ze al"soort van kruipneigingen en zodra ze wakker is gaat ze met slaapzak en al d’r hele bed door…zelfs om 6 uur 's nachts…dus als ik dat tegen zou moeten houden??? Zou niet weten hoe :think: Ik dacht dus ook dat ik t misschien wel teveel zou laten gaan, maar als ze t zelf doen zijn ze eraan toe. Het enige wat ze me wel adviseerden is om haar niet al neer te zetten, zittend enzo omdat kruipen een hele belangrijke ontwikkeling is die ze eerst moeten doen. Ik deed dat al niet, dus als je haar lekker veel liggend zelf laat ontdekken geeft ze zelf wel aan wat ze wel en niet kan hoor!
(laat ik zelf nooit gekropen hebben…en liep los met 10 maanden…)
Zit er verder ook veel pit in d’r wat betreft huilen of willetje enzo? en slapen overdag? Ben ik even benieuwd naar omdat die van mij dat dus niet zo goed doet. Ik vind t wel heel leuk om te zien, wat ze snel ontdekt enzo!
Succes met je pittige tante!!
Stein had (en heeft nog steeds) haast met alles wat ie doet.
Ik heb het gewoon laten gaan. Niet stimuleren maar hem echt laten aangeven hoe en wat. en het hem zelf laten doen.
Hier 2 meiden die net als hun mama lekker snel zijn…
Tessa liep met 11 maanden los…
Ze was 9 maanden toen ze ineens doorhad hoe ze zelf moest gaan zitten en hoe ze moest kruipen en wilde meteen gaan staan…
Ze kon al maanden blijven zitten en mocht al snel op het zitje mee en zat al heel lang op handen en knietjes te wiebelen…
Joyce tijgert nu al alle kanten op en snel ook en zit op handen en knietjes te wiebelen… zij wilde al heel snel op je schoot staan…
Lekker laten gaan… gewoon een beetje meegaan en merk je dat ze moe wordt haar weer lekker laten hangen of neerleggen…
Je houdt ze helaas niet tegen…
mama tina,
Hoe ging dat bij jou meiden in bed? Ook veel gekruip en gerol, zelfs los weten te wurmen uit heel strak ingestopt?
En hoe ging het met slapen overdag?
Groetjes!
Hier idd ook rollende en rommelende kindjes in bed… Tessa ging met bakerzak en al haar bed door… meestal vond ik haar totaal anders terug dan ze erin lag…
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=38134&postdays=0&postorder=asc&start=2325
Als je deze link pakt zie je hoe ik Joyce wel eens aantrof in bed… hierna heb ik dus ook geen hydrofielluier meer onder haar hoofdje gelegd enzo…
Het is nu zo dat ik haar van de week zelfs op haar buik aantrof in bed…
Wij hebben nu wel eens dat ze heel erg onrustig is en dan werkt het instoppen het beste om haar tot rust te krijgen en dan moeten we echt een dekentje tussen de spijlen en de bodem proppen anders werkt het echt niet…
en als je dat niet goed doet is het zo weer los…
meestal ligt ze gewoon los in een slaapzak met een losse deken…En dan is het even wat vaker daarheen om een speentje te geven, maar als ze slaapt dan slaapt ze vaak wel door…
Tessa wurmde zich op een gegeven moment gewoon uit de slaapzak met de rits dicht dus hebben we haar toen zonder slaapzak in bed gelegd… was wel even weer wennen omdat ze nu de deken nodig had om warm te blijven en die werkte ze steeds van zich af…
maar al snel wende dat ook weer…
die van mij is nu net 9 maanden en staperd de stapt er al vrolijk op los wel aan mijn vinger hoor maar tja… ik heb een iniminidreumes nu… :think:
gewoon laten gaan is mijn advies dan hou je een tevreden kind :mrgreen:
@mama tina wrote:
Hier idd ook rollende en rommelende kindjes in bed… Tessa ging met bakerzak en al haar bed door… meestal vond ik haar totaal anders terug dan ze erin lag…
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=38134&postdays=0&postorder=asc&start=2325
Als je deze link pakt zie je hoe ik Joyce wel eens aantrof in bed… hierna heb ik dus ook geen hydrofielluier meer onder haar hoofdje gelegd enzo…
Het is nu zo dat ik haar van de week zelfs op haar buik aantrof in bed…
Wij hebben nu wel eens dat ze heel erg onrustig is en dan werkt het instoppen het beste om haar tot rust te krijgen en dan moeten we echt een dekentje tussen de spijlen en de bodem proppen anders werkt het echt niet…
en als je dat niet goed doet is het zo weer los…
meestal ligt ze gewoon los in een slaapzak met een losse deken…En dan is het even wat vaker daarheen om een speentje te geven, maar als ze slaapt dan slaapt ze vaak wel door…
Tessa wurmde zich op een gegeven moment gewoon uit de slaapzak met de rits dicht dus hebben we haar toen zonder slaapzak in bed gelegd… was wel even weer wennen omdat ze nu de deken nodig had om warm te blijven en die werkte ze steeds van zich af…
maar al snel wende dat ook weer…
Zo op die foto deed Emma precies hetzelfde. Al heel vroeg op d’r rug hele bed door. Nu vind ik haar een aantal weken al op haar buik. Zodra ze wakker is wurmt ze zich los en gaat dan rollen en spelen. Ze roept pas als ze ergens klem zit. Ook hier strak instoppen nodig, maar gaan slapen doet ze prima, de nachten ook omdat ze doodop is, alleen overdag steeds maar 3 kwartier en dan houdt t echt op. En idd met slaapzak en al al die kunsten.
Hydrofiele luier heb ik tegenwoordig ook niet meer liggen.
Leuk om te zien he, die actieve kindjes!!
@jacsansil wrote:
die van mij is nu net 9 maanden en staperd de stapt er al vrolijk op los wel aan mijn vinger hoor maar tja… ik heb een iniminidreumes nu… :think:
gewoon laten gaan is mijn advies dan hou je een tevreden kind :mrgreen:
Das dan een miniwienie haha! Ik deed dat ook en liep los met 10 maanden…succes ermee watn ons mam had handen vol toen haha! :mrgreen:
En ging de rest van haar ontwikkeling ook zo snel?
jep ze was met alles zo snel net als haar broer trouwens die was net zo vlot, en je hebt gelijk tis niet erg handig zo’n miniding wat loopt ze snappen er nog geen bal van dat ze niet overal mogen komen en overal aan mogen zitten dus… mijn huis is nu nogal huh… leeg op zond meter vanaf de grond :lol: :lol: :lol:
Nou het draaien is hier onder de knie, trots dat ze is :inlove:
Zitten vind ze nu geweldig om te leren, ze is er maar druk mee :mrgreen: