Meisjeskapsels met speldjes en elastiekjes?

Mila’s haar wordt wat langer, en ik mag speldjes en elastiekjes bij haar in doen van d’r. Helemaal leuk natuurlijk, alleen kom ik niet zo heel veel verder dan een of twee simpele staartjes. :?

Kortom: ik ben op zoek naar leuke tips of ideetjes om haar haar te “stylen” :lol: Hoe doen jullie dat?

Moet er wel bij zeggen dat het aan de achterkant niet zo heel lang is hoor.

1 staartje boven op

1 schuine staart

in nat haar een zigzag scheiding maken en dan 2 staartjes maken

een zij scheiding maken eventueel met zigzag en dan een speldje of klemmetje er in

de zijkantjes goed nat naar achteren kammen met een dunne kam en dan met een speldje schuin vast zetten net iets schuin boven achter het oortje ( snap je me nog hihihi) en boven op ook een speldje met een scheidingkje of staartje

van oor tot oor een scheiding maken en dan in het midden beginnen en dan allemaal kleine staartjes naar achteren

als ze wat meer haar heeft , allemaal de kleinste klemmetjes ook in staartjes naar achteren

2 kleine staartjes in de nek en het bovenhaar mooi met schuifjes of speldjes vast maken

2 staartjes aan de zijkant van het koppie

2 staartjes op het kruintje

ik zou het wel allemaal in nat of vochtig haar doen ik deed het altijd met haarlotion nog steeds eigelijk , dta is wel zo makkelijk met die kleine vlieghaartjes

Ooooh, wat een leuke ideeen! :dance:

En vooral die tip van haarlotion, super. Ruikt ze ook nog es heerlijk :inlove:

Wat een superleuke ideetjes van Pegje! Ook de tip van die haarlotion ga ik onthouden :thumbup:

Ik zal voor de feestdagen ook weer eens een poging gaan doen. Noa heeft al best lang haar, maar zooo glad en fijn! Alles glijdt er met dezelfde gang weer uit dus…

Bovendien: als ik al met veel moeite staartjes bij haar in heb gedaan, trekt ze deze er zelf meteen weer uit :roll: Iemand nog tips hiervoor misschien?

Ik ben gezegend met een kind met een flinke bos haar, maar ze laat ook echt niet de speldjes en elastiekjes erin zitten. Ik vind dat toch zo jammer, want ik heb natuurlijk al een hele voorraad met haarfrutseltjes liggen… :frowning:

Misschien als ze wat groter is en het beter begrijpt… :pray:

Ik maak wel eens 2 staartjes op haar hoofd en dat zet ik dan vast met van die kleine klemmetjes rondom de elastiekjes of invlechten, staat ook altijd erg leuk :thumbup:

:oops: foto’s zijn een beetje groot en ik zie dat Mila nog niet zulk heel lang haar heeft…maar dat komt vanzelf wel :wink:

maar kindjes die de speldjes steeds los halen is eigelijk maar 1 echte tip voor helaas , mijn dochter deed het ook steeds , maar elke x weer meteen na het uit doen hup er weer in , zo word je zelf steeds handiger er in en dan went ze er aan dat het echt niet er uit blijft als ze het er uit haalt ,

en wat ik doe is ik zet haar voro de spiegel neer en zij geetf ze de haarlotion aan en de kam en het speldje en we doen het eigelijk samen dat vind ze ook leuk

en ja die haarlotion gebruik ik nog steeds sinds ghaar geboorte hhihihih en ik blijf het lekker vinden :inlove: :inlove:

voor de kindjes die krullen of een beetje krullen hebben is het ook erg fijn om een klein beetje nivea creme te gebruiken , dat is een blauw potje met een zilveren deksel , je mag er maar heele weinig van gebruiken en dan eerst goed door je handen en dan in de puntjes knijpen dan gaan de krullen lekker bij elkaar zitten en krijg je dat lokken effect met heeel veel glans heel mooi is dat :inlove: :inlove:

marlot heeft ook heeel dun en fijn haar (en nog niet zo veel), maar voor haar gebruik ik van die hele dunne elastiekjes. Zitten in een rond plastic doosje bij kruidvat voor 1,99. Zijn van die eenmalige, maar zitten wel goed. Soms doe ik er een lintje om of een ander elastiekje met bloemetjes ofzo. Hebben jullie foto’s van jullie mooie meisjes met haardracht :slight_smile:

Aaah wat schattig!

Hier eentje die nu eeeeindelijk eens een staartje in kan (of speldje) maar zo driftig wordt dat ik het maar niet meer probeer voorlopig. :roll:

@mamaartje wrote:

marlot heeft ook heeel dun en fijn haar (en nog niet zo veel), maar voor haar gebruik ik van die hele dunne elastiekjes. Zitten in een rond plastic doosje bij kruidvat voor 1,99. Zijn van die eenmalige, maar zitten wel goed. Soms doe ik er een lintje om of een ander elastiekje met bloemetjes ofzo. Hebben jullie foto’s van jullie mooie meisjes met haardracht :slight_smile:

Mamaartje, die mini-elastiekjes heb ik dus ook gekocht, maar…

die elastiekjes zijn weer zo klein dat ik mijn vingers er dus echt niet doorheen krijg! En dus krijg ik die met geen mogelijkheid fatsoenlijk om een staartje heen… :roll:

Ik ben bang dat mijn dochter haar leven lang is veroordeeld tot los haar… :lol:

:think: ik krijg ze wel zo ver uitgetrokken dat ik er meerdere vingers in kan doen. Even denken hoe doe ik dat altijd :think: Eerst om 3 vingers, dan om een plukje haar en dan nog een paar keer draaien. Snappie. Ik heb ook heeel lieve babyspeldjes gekocht bij

www. madeliefke.nl

Die zijn zoo leuk, zal even een fotootje zoeken…

Mamaartje, ik denk dat ik toch andere elastiekjes heb. Die van mij zijn van Zenner en waren 1,25. Ik zal nog eens bij Kruidvat gaan neuzen dan.

Vanmorgen had ik ook twee staartjes bovenop gemaakt, met van die hele kleine clipjes, stond echt :inlove: :inlove: :inlove:

Helaas was het weer van korte duur, mevrouwtje had ze er zo weer uitgetrokken… :roll:

@ Mamaartje: Ik heb die Kruidvat-elastiekjes gevonden! Deze zijn inderdaad perfect, ik krijg hier mijn vingers wel doorheen en Noa krijgt ze zelf niet uitgetrokken! Na een paar mislukte pogingen gaf ze het maar op :lol:

Dus ik heb nu eindelijk een dochter met staartjes, bedankt voor de tip! :thumbup:

3 staartjes kan natuurlijk ook :mrgreen: :inlove:

Amélie kan ook al wel staartjes, maar ze trekt ze er altijd weer uit :? Laatst had ik 1 staart aan de achterkant gedaan, dit liet ze zitten, dus ik had hoop. Tot dat ze tegen een kastje aan ging staan en dacht: he wat zit daar?! Toen trok ze het er weer uit :? Binnenkort toch maar weer standvastig blijven en het er telkens weer in doen, want in mei is ze bruidsmeisje en dan moet ze toch echt staartjes :mrgreen:

Pumba, zoals je kunt lezen doet Noa dit ook altijd, maar die kleine rubberen elastiekjes (Kruidvat en DA hebben ze) zijn echt super! :thumbup:

Noa krijgt deze er dus echt niet uit en geeft het na een paar pogingen vanzelf weer op :mrgreen: .

Dus misschien ook voor jou een tip?

O dat kan ik idd weleens proberen, ze heeft toch geen heel dik haar, dus ze passen vast. Bedankt!

Schreef jij niet mee met de julimama’s van 2006? :think:

Ik heb ook die hele kleine elastiekjes geprobeerd en Juul laat ze dus ook zitten echt super! :inlove:

Ik heb gisteren een hele doos (echt heel veel!) gekocht in een chinees winkeltje hier in het winkelcentrum. Het zijn verschillende kleuren als blauw, rood en groen, maar je kunt er toch een strikje of badstof stiekje omheen doen. Ze waren maar 1 euro, dus dat was lekker. Zo kun je er nog eens een paar kwijtraken… :wink:

Foto:

Het werkt!!! :dance:

Zaterdag ben ik meteen naar Kruidvat gegaan. Heb nu een doosje van 240 stuks voor 1,99.

Ze probeerde wel 2x ze eruit te halen en werd boos toen het niet lukte, maar ze liet het maar zoals het was :mrgreen: Ik ben blij, want dan is ze het straks gewoon gewend en kan ze 3 mei mooie strikken in het haar :smiley: