Meisjes boxkleed 100 x 100 cm

Ik ben op zoek naar een leuk meisjes-achtig box-kleed van 100 x 100 cm. Die zijn aardig moeilijk te vinden of voor een giga prijs…

Liefst een iets dikkere/stevigere.



Iemand ? :slight_smile:

marktplaats?

zelf maken?

Hier een 8 hoekige box, dus er zat niks anders op dan zelf maken… maar het goedkoopste IKEA dekbed als vulling is lekker dik, zonder TE dik te zijn.



Is 2 x 1.40… dus dubbel, doorstikken en de overblijvende 40 cm eraf knippen en je vulling is al klaar (voor 3 of 4 euro ofzo).



Dan een leuk stofje uitzoeken… of 2 zodat je een andere achterkant kan maken :wink: en de hoes maken.

Op 10/15 cm van de rand helemaal door de stof en vulling heen stikken en je hebt een superleuk persoonlijk boxkleed voor niet al te veel (katoentjes voor 5 euro de meter genoeg, wil je voor de onderkant bijv. rib ben je wel iets meer kwijt).

hier een matras in stukken gemaakt op de maat van de box 80x80 en daaroverheen gewoon een dekbedovertrek. Super simper, ze ligt super zacht en natuurlijk extra hoog. En voor eventueel op de grond, ook lekker warm, want niet zo op die koude plavuizen…

Goh, zelf maken wordt nog een moeilijke :shock:

Zo handig ben ik niet vrees ik, alhoewel ik nog wel wat stofjes heb liggen boven als het goed is… Kan het wellicht proberen :mrgreen: Ben alleen net vorige week naar de Ikea geweest, en aangezien het 1 uur rijden is kom ik er verder niet vaak :frowning:



Op MP zie ik helaas ook niet zo heel veel, 100 x 100 is slecht te vinden of kost gelijk 60 euro… :eh:

Al op kleintjebaby gekeken?

Helaas allemaal de standaard maten :frowning:

Laat je er een op maat maken, zit je ook al op minimaal 50 euro…

Vanaf 29,95 kun je een boxkleed laten maken.

Hmm, ik zal eens een mailtje sturen.

Gok wel dat het meer wordt dan die 29,95 omdat het natuurlijk een grotere maat is :think:

En anders toch maar zelf aan de knutsel, wie weet heeft de action nog een goedkoop dekbed…

Op MP staan soms ook wel van die advertenties van online winkels.

@Selena wrote:

Hmm, ik zal eens een mailtje sturen.

Gok wel dat het meer wordt dan die 29,95 omdat het natuurlijk een grotere maat is :think:

En anders toch maar zelf aan de knutsel, wie weet heeft de action nog een goedkoop dekbed…




Vast wel…misschien niet de 4 euro van de Ikea, maar goedkoop vast wel :thumbup: .

Als je niet zoals ik een rand wilt van een ander stofje is het echt een kwestie van rechtdoor met de naaimachine…moeilijkste is dan het netjes op maat knippen volgens mij…en dat moet vast wel lukken toch? :wink:

Een boxkleed maken moet je vast wel lukken toch. Als je MT’s kunt maken dan zal een boxkleed makkelijk zijn :wink:

Bij nader inzien klinkt het inderdaad niet zo moeilijk nee.

Stofjes heb ik v/d Mei Tai’s nog zat, als ik dat kan, kan ik dit ook wel…



Vond alleen de prijs van een action dekbed nog tegenvallen.

Het allergoedkoopste was 14 euro… :think:



Morgen maar even bij de kringloop kijken :slight_smile:

Heb jij dan een bijzonder box omfat je 100 bij 100 nodig hebt?

Onze box is 1 x 1 meter ja… We hebben kleinere kleden die nu niet aansluiten en dus constant verschuiven…

je kan ook je oude kleden aanpassen door (als die 80x80 zijn ofzo) een randje andere leuke stof eraan vast te maken

@Selena wrote:

Bij nader inzien klinkt het inderdaad niet zo moeilijk nee.

Stofjes heb ik v/d Mei Tai’s nog zat, als ik dat kan, kan ik dit ook wel…



Vond alleen de prijs van een action dekbed nog tegenvallen.

Het allergoedkoopste was 14 euro… :think:



Morgen maar even bij de kringloop kijken :slight_smile:


Misschien een idee om bij de markt een soort foam(schuim) te halen, dat heb je ook in allerlei diktes ? En dat op maat snijden en 1 hoes omheen, en daarover een wasbare hoes. En het ligt ook nog lekker zacht.

Ik heb wel nog fiberfill v/d Mei tai’s, maar met de ervaring dat dat totaal niet meegeeft als je dat ‘in’ iets moet zien te proppen…

Ik ga sowieso morgen even bij de kringloop kijken. :slight_smile:

Ik heb ook zelf mijn boxkleed gemaakt, mijn box is een kwartronde van vroeger en is dus niets voor te koop.

Ik heb er een gemaakt met labeltjes en nijntje met nickyvelours en een katoenen rand en onderkant.



Eigenlijk is het best simpel, je maakt eerst de bovenkant en de onderkant. Legt op bovenzijde de fiberfill (of dekbed) en pit(stikt) de rand op 10/15cm door. Dan leg je het tegen de onderkant en stikt het tot een opening van 50cm helemaal vast. Dan het kleed omdraaien en dan de open zijde dichtspelden en de gehele buitenste rn nog even doorstikken en klaar.



Ik heb fiberfill gebruikt en met bovenstaande werkwijze maakt het niet uit dat het niet meegeeft.

Zo dat klinkt wel heel simpel :smiley:



Ik heb inmiddels bij de kringloop een dekbed van 200 x 200 gevonden, kan er precies 2 boxkleden mee maken dus… Een dezer dagen maar aan de slag :mrgreen:



Ben dus niet meer op zoek :slight_smile: