PEKING - Een Chinees meisje van negen jaar is bevallen van een jongetje. Moeder en kind zijn allebei gezond.
Het jongetje kwam op 27 januari door middel van een keizersnede ter wereld in een ziekenhuis in de stad Changchun in het noordoosten van China. Dat meldde een lokale krant donderdag.
De familie van het meisje wil niet publiekelijk over de gebeurtenis praten. De krant meldde niets over de identiteit van de vader.
:shock:
Een kind op de wereld brengen terwijl de moeder zelf nog een kind is :o
En hoe kan zo’n kinderlijfje zo’n zwangerschap aan? Wat moet dat meisje het zwaar hebben gehad. Om er nog maar niet aan te denken hoe ze uberhaupt zwanger is geraakt
in brazilie werd een tijd geleden een familie nog de kerk uitgezet juist omdat ze ervoor gekozen hadden nadat hun 9 jarige dochter verkracht en bezwangerd was door haar oom, het kindje weg te laten halen. De kerk was not amused, want abortus is moord. De oom die haar had bezwangerd was overigens wel nog welkom, want verkrachting van een kind van negen is ten slotte geen moord… :silenced:
ik was ook wel benieuwd wat ze nou precies met die opmerking bedoelt, ik denk dat het kindje nooit geboren had mogen worden? Dat het kind van negen gedwongen het had moeten laten aborteren?
ik was ook wel benieuwd wat ze nou precies met die opmerking bedoelt, ik denk dat het kindje nooit geboren had mogen worden? Dat het kind van negen gedwongen het had moeten laten aborteren?
Dat absoluut niet! Kind weghalen is bij mij ook echter not done maar om een jong iemand te gaan bezwangeren terwijl de moeder zelf nog een kind is…
Dat absoluut niet! Kind weghalen is bij mij ook echter not done maar om een jong iemand te gaan bezwangeren terwijl de moeder zelf nog een kind is…
ik zie nergens dat dat toegestaan is…alleen dat het gebeurd is…
Maar goed, ik vind het nog veel fascinerender dat je schrijft dat abortus bij jou not done is. Dus als dit meisje, of het meisje zoals ik beschreef in brazilie (die zwanger was van een tweeling, ook nog) het kindje zou laten weghalen, dan zou jij dat not done vinden???
dat zal heus niet expres gedaan zijn hoor meestal worden die meisjes zwanger door een verkrachtig oid. Daarom snap ik niet helemaal wat je bedoelt met dat ze dat toestaan…
Maar goed, ik vind het nog veel fascinerender dat je schrijft dat abortus bij jou not done is. Dus als dit meisje, of het meisje zoals ik beschreef in brazilie (die zwanger was van een tweeling, ook nog) het kindje zou laten weghalen, dan zou jij dat not done vinden???
Jouw verhaal over brazillie heb ik overheen gelezen! Heb weleens dat ik berichten overheen leest… Dus bij deze trek ik me oordeel in
dat zal heus niet expres gedaan zijn hoor meestal worden die meisjes zwanger door een verkrachtig oid. Daarom snap ik niet helemaal wat je bedoelt met dat ze dat toestaan..
Buiten verkrachting om! Verkrachting is het allerergste van wat je overkomen.. En dat wens je niemand... :(
Jouw verhaal over brazillie heb ik overheen gelezen! Heb weleens dat ik berichten overheen leest… Dus bij deze trek ik me oordeel in
He??? Ik volg je helemaal niet :shifty: Mijn bericht over brazilie ging over een kind van 9 dat werd veróórdeeld door de kerk omdat ze de zwangerschap had afgebroken.
Welk oordeel trek jij in dan? :think:
In veel derde wereld landen is het geen uitzondering hoor.
Alleen hoor je daar niets over.
Mijn zus zit momenteel in zo´n land.
Ze vertelde vorige week nog net zo´n verhaal.
Een meisje van 14 was daar ´getrouwd´ en zwanger.
Is daar heel gewoon.
Ook jongere meisjes.
ik vind zelf nog wel een verschil zitten tussen 14 en 9 hoor…toen ik 14 was, had ik wel een lichaam waar ik me van voor kan stellen dat er een kindje in zou kunnen groeien en dat ik dat kindje er ook uit zou kunnen krijgen, bij een kind van negen kan ik me beide helemaal niet voorstellen.
Maar idd, in armere landen ligt de norm van wat vroeg is een heel stuk lager dan hier (maar ik kan me niet voorstellen dat er landen zijn waarbij 9 als gewoon gezien wordt, al is het maar omdat de meeste meisjes van 9 lichamelijk nog niet in staat zijn bevrucht te worden). In oeganda is het bv heel normaal om op je 16de je eerste kind te krijgen. Dat ik op mijn 23ste (mijn eerste keer dat ik daar was) nog geen kind had, was ook het grote raadsel van het hele dorp :mrgreen:
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: