Meisje van bijna 10 met kleine maat

Mijn vriendin heeft een dochter van bijna 10. Ze begint een beetje te puberen en wil geen ‘peuterkleren’ meer aan. Nu is ze klein van stuk en veel kleding in haar maat (122, soms 116 en soms toch ook al 128) is heel kinderlijk. Dat trekt ze, heel begrijpelijk, absoluut niet meer aan.



Waar zouden we eens kunnen kijken voor leuke, stoere, tienerkleren die haar passen? (H&M hebben we al gehad.)

Ik vind dat ze op de markt vaak wel van die echte tienerkleren in kleine maatjes hebben hangen…



Misschien dus eens op de markt speuren!

miss. even googlen op stoere kinder kleding.



mijn tante is ook klein van stuk en ging altijd naar cool cat om te winkelen.

ze is nu 32 en is 1.45 cm lang

inderdaad coolcat proberen, en hebben jullie al bij C&A of V&D gekeken?

Ik geloof dat ze vanaf maat 128 toch wel wat stoerdere kleertjes hebben.



Maar jeetje wat een ukkie zeg, Sharon is net 8 en zit al in maat 134/140.

Hadden ze trouwens bij H&M echt niets? want ik vindt de kleertjes daar toch best wel stoer, kijk anders eens online of vraag het bestelboek aan daar staat vaak veel meer in dan dat er in de winkels hangt.

Je moet wel het kinderboek aanvragen want ze hebben verschillende geloof ik, gewoon even een mailtje sturen, je krijg dan ook vaak veel korting op bepaalde artikelen.



Veel succes hoor!!

shoeby shop heeft ook wel kleding voor dit meisje denk ik. Mijn dochter is nl net 7 en zit in maat 134-140 en ik vind de kleding daar dus te “oud” voor haar.



Ook EDC (Esprit) heeft leuke dingen in maat XS(122-128) maar dat is dan wel weer een andere prijsklasse.

Waarom is dit topic van de keukentafel verplaatst naar de huiskamer om vervolgens weer verplaatst te worden naar de keukentafel?

:mrgreen:



Mijn idee: zelf kleertjes maken.

Welke kledingstyle is ze aan het ontwikkelen? Want daar zit natuurlijk ook nog verschil in per winkels. Rock, punk, gothic, juist old fashioned romantic?..

skooter

DIDI heeft ook super leuke meiden kleding :inlove:

Misschien kleertjes punt com en boeffies-kinderkleding punt nl? Esprit (e-shop online kan je even kijken)?



Ook veel “kleinere” maten en erg leuke kleding!

@mamma van sharondenise wrote:

Maar jeetje wat een ukkie zeg, Sharon is net 8 en zit al in maat 134/140.


Ja, en dat is nu net het probleem... :( Ze is altijd en overal de kleinste. Mayra is nu nog kleiner dan zij maar dat is niet lang meer. Het begint echt een trauma voor dat meisje te worden :cry: Ik hoop ze een beetje te kunnen helpen door leuke kleding te kunnen gaan shoppen. Bedankt voor het meedenken iedereen. Er zitten goede tips bij! :thumbup:

ALs jullie nog ideeën hebben, lamaar komen dan! :D :thumbup:

Ik snap dat het heel vervelend is voor haar, ik merk dat het hier voor mijn dochter ook niet altijd even makkelijk is (die is net 7 en draagt maat 134-140, en ze is heel erg smal) gewoon omdat in die maat de kleding vaak al wat “ouder” is en ik dat dus echt niet nodig, ik kom dus ook vaker uit op de wat duurdere merken.



Isla Ibiza Lola (op internet te vinden onder Amor Lola) lijn is duur maar ook nog wel erg leuk voor die leeftijd (tja het hangt er wel vanaf waar ze van houdt hoor, het is een merk voor echte meisjes(snap je wat ik bedoel :think: ) maar ze hebben echt vanaf 92 tot 176, let op deze zomer valt Lola klein, mijn dochter draagt een jurkje in maat 152.

Ook Geisha is een leuk merk, wel weer wat goedkoper dan Lola maar ook weer niet erg goedkoop.

Vingino heeft ook alle maten wederom niet goedkoop maar wel erg leuke kleding voor die leeftijd.

Jola Mode (=winkel edit zie dat je uit Best komt dus ik denk dat je die winkel wel kent) heeft ook veel verschillende dingen (moet je wel goed kijken hoor) misschien ook een optie (is prijs technisch ook goed te doen).



Show je wat je gekocht hebt?

Coolcat :thumbup:

Op internet kun je misschien bij Bonaparte kijken, die hebben wel een andere maatvoering, maar zit wel veel verschillende stijlen tussen.