Ik heb hulp nodig.
De dochter (8 jaar oud) van een bekende is een paar weken geleden bijna verdronken door een epileptische aanval en ligt nu nog steeds in het ziekenhuis met een halfzijdige verlamming en ze kan nog niet praten.
Nu willen we iets sturen maar een bos bloemen is natuurlijk niets voor zo’n meisje een kaartje kan natuurlijk altijd maar we willen ook iets anders doen.
Maar wat dan…het moet opgestuurd/bezorgd kunnen worden aangezien ze niet hier in de buurt in het ziekenhuis ligt (ze ligt in het AMC, het is tijdens de vakantie gebeurd, heeft eerst ergens anders gelegen en is toen naar AMC gebracht) dus afgeven is geen optie.
Het eerste waaraan ik dacht was een luisterboek.
Ik denk dat dat wel heel erg leuk zou zijn.
Sterkte verder, hopelijk komt alles goed met haar.
Misschien is een luisterboek iets?
Moeilijk hoor. Hopelijk gaat het snel beter met haar. kan ze niet verplaatst worden naar een ziekenhuis dichterbij of is het AMC het enige ziekenhuis waar ze haar kunnen helpen.
En misschien kun je een fotoalbum maken met foto’s van vriendjes vriendinnetjes, de dingen van thuis, van jullie, familie, school enzo. Maar persoonlijk zou ik dat even aan de ouders vragen of dat kan. Het kan ook te confronterend zijn natuurlijk.
( Victor is in april geoppereerd aan zijn nier. Helemaal goed gegaan gelukkig. Naast hem lag een jongetje die een levertransplantatie had gehad en waar het niet zo goed mee ging. Inmiddels weten we dat hij er nog een moet. Hij had altijd foto’s die hij aan iedereen liet zien. We gaan straks ook regelmatig bij hem op bezoek denk ik en dan is een luisterboek of dvd een goed kadoo)
Kijk een luisterboek is inderdaad wel een goed idee, nu nog even achterhalen of dat ze dat al aankan en mag en waar ze van houdt maar dat moet wel goed komen. Heb haar vader net een mailtje gestuurd en ben al op internet aan het kijken wat voor luisterboeken er zijn.
Ariel, het meisje zelf ken ik niet, de vader wel (via voetballen van hub) en nu willen we namens de club dus iets doen en dat moet ik dus regelen, doe ik met liefde en plezier maar had echt even geen ideeen.
Luisterboek lijkt me een goed plan inderdaad.
En misschien zo’n grote ballon erbij of een knuffelbeest?
Ik vind een luisterboek ook wel erg mooi, en een mooie knuffel die ze bij zich kan houden als steun.
Vreselijk voor die ouders, hoop dat het meisje er bovenop komt en er weinig van overhoudt :kaars:
Mn vader heeft in 1990 een epileptische aanval gehad en daardoor bijna verdronken in het kanaal, bij hem is het kantjeboord geweest en is 24 uur buiten bewustzijn geweest. Het is een hele lange weg geweest en hij is er bovenop gekomen (hij kon eerst niks meer, praten-schrijven-geheugen was weg), al merken wij sinds dat het gebeurt is hij wel een klap heeft gehad. Hij is in alles trager geworden en moet veel nadenken met praten dus het duurt ook langer als hij een verhaal verteld…
ja ik zou idd voor een luisterboek, of anders een gewoon boek gaan.
Voor een meisje van acht; kies er een van Paul Biegel!
@Lune wrote:
ja ik zou idd voor een luisterboek, of anders een gewoon boek gaan.
Voor een meisje van acht; kies er een van Paul Biegel!
Ja of Roald Dahl is ook erg leuk.
Maar het mag misschien niet te spannend zijn.
Je kan anders ook iets met muziek, want misschien geeft zo’n luisterboek te veel prikkels.
Mooie muziek is natuurlijk rustgevend.
Ik vind een luisterboek een leuk idee als ze dat al aan kan.
Misschien ook leuk: op de site van de regenboogboom kun je een droomdekentje aanvragen.
Ik heb een mailtje terug gekregen van haar vader, ze gaat met kleine stapjes vooruit maar het is een lange weg (precies zoals jij ook schrijft Chantal)
Hij dnekt dat ze door haar concentratieproblemen (naast het feit dat ze niet kan praten en haar rechterkan thelemaal verlamd is) er voor zorgt dat ze waarschijnlijk niet veel heeft aan een luisterboek.
Ik had het boek Minoes uitgezocht voor haar.
Heb ook even gekeken op de site van de regenboogboom maar ik weet te weinig van het meisje om zo’n deken zelf te bestellen maar vind het dus een geweldig idee en ga toch nog eens mailen met haar vader om te kijken of we samen dit niet toch kunnen regelen (ik regel het en hij geeft gegevens door ofzo).
Voor nu denk ik dat het toch een knuffel met een kaart wordt en misschien toch het luisterboek voor later omdat het toch een hele lange weg is die ze zal moeten gaan
Ik vond het als klein meisje geweldig om een bosje bloemen te krijgen… Een klein schattig bosje om haar kamer op te fleuren.
Of een paar nep bloemen, van knuffelstof. Bij speelgoed winkels te krijgen.
Heftig hoor, zo’n kleintje!
Sterke voor haar!
Je kunt ook een bos bloemen versturen met een knuffel erbij (kun je als extra optie toevoegen).