meisje-meisje, tom-boy, allebei of er tussenin

Ik zou graag willen weten wat voor meisje jullie dochter is. Mijn meisje draagt alleen maar broeken en wil geen rokjes/jurkjes aan, 1 van haar beste vrienden is een jongen, speelt vaak met duplo/lego, maar ze vindt het verschrikkelijk om vies te worden dus ze is ook niet echt een echte tomboy.

Had eigenlijk 4 opties in de poll neergezet: meisje-meisje, tom-boy, tussenin of allebei maar op de een of andere manier kreeg ik alleen de eerste 3 te zien.

Onze Anne is echt een meisje meisje. Oke vuil worden vind ze niet erg, dus water en zand gaan prima samen. Maar ze draagt altijd een rok of een jurk (geen broek aan dr billen te krijgen), wilt haar haren leuk hebben, wilt liefst iedere dag opgemaakt zijn (dat mag natuurlijk niet). Speelt me echte meiden dingen (poppen, barbies, alles dat rose is).



Dus behalve dat ze het niet erg vind om vies te worden is het een echte MEID :inlove:

Saar is echt van alles wat!



Zaterdag bij een roofvogelsshow is het een echte tomboy, petje achterstevoren op enzo…

Maar het moet dan wel een roze Hello Kitty petje zijn…



Als ze haar bui heeft MOET ze haar prinsessenjurkjes aan… of haar bruidsmeisjesjurk, zie SF…

van alles wat… heb anders gekozen



ze houdt van klimmen. klauteren, stoeien… etc.

maar ook van rokjes, jurkjes. en rose



maar autos, duplo en poppen hebben we ook in huis.



jongens voelen zich hier ook echt thuis… hier ligt vanalles wat… :mrgreen:

Hier allebei een beetje.



Als Laura uit school komt, is ze altijd letterlijk zwart. Kleding van onder tot boven onder de modder, zand overal. We hebben gewoon het vieste kind van de hele school, ze kan haar kleren nooit langer dan een paar uur schoonhouden. Maar ja, ze is dan ook gek op wilde spelletjes, over de grond rollen, overal inklimmen, met zand en modder spelen.

Op het moment trekt ze meer naar de jongetjes uit haar klas toe, dan naar de (rustiger) meisjes.



Maar toch heeft Laura ook wel echt meisjes-dingen, het liefst wil ze elke dag een rokje en maillootje aan en mooie haarspeldjes of vlechtjes - ze begint sowieso een geheel eigen kledingsmaak te ontwikkelen. Thuis kan ze uren tutten met make-up en prinsessenjurkjes, en ze vraagt regelmatig wanneer ze nou eindelijk oorbellen mag (vanwege haar wilde gedrag hebben wij die leeftijd voorlopig op 10 jaar staan).

Dus typisch meiden-gedrag zit er ook absoluut in.

Een echt meisje-meisje:

Alles moet roze het liefst, en anders nou ja mag lila ook nog wel, en rokken en jurkjes en lintjes en strikjes en kantjes en poppen en barbies en geurtjes en lippengloss en lange haren en gewoon alles wat maar meisje kan zijn :inlove:

van alles wat



ze kan lekker tutten maar kan ook heerlijk zwart worden in de tuin :lol: :thumbup:

Ik heb hier een ubertuttebel… vies worden blijft beperkt tot zwarte knieen als ze een keer op haar knietjes in de zandbak heeft zitten " koken" :roll: Viezigheid of plakhanden worden direct afgewassen, wat stoerdere kleding is vaak " stom" en ze speelt alleen maar met meidendingen.

Ook op school speelt ze binnen een meidenklupje en zoekt ze het liefst de huishoek op want vader en moedertje spelen is helemaal haar ding.



Het enige iets stoerdere aan haar vind ik haar lust voor piratenplaymobiel, maar ja… die piraten moeten dan ook steevast weer princessen veroveren… dus stoer… mmmtja :think:



Een echt meisje meisje dus en waar ze het van heeft… geen idee want ik was vroeger een echte tomboy… klom het liefst in bomen en toren, had mijn haren kort, had niks met tutten en toen ik ooit eens meedeed aan de playback show op school deed ik Phil Collins na met in the air tonight.

Nog steeds ben ik meer van de rockmuziek en bands als linkin park waar mijn dochter toch echt het liefst luisterd naar K3 en mega mindy en Kesha en Britney spears vind ze ook leuk.



Ik hoop eigelijk dat exemplaar nr4 een leuke tomboy meid is… kan ik ook een keer los op de stoerdere kleding… :lol:

Ik was zelf een echte tom-boy. Nog steeds wel trouwens :mrgreen:

Amy zit er tussen in. Ze draagt het liefst broeken, maar speelt echt alleen maar met poppen, dat ze moeder is. Ook houd ze niet van vieze handen. Ze kan echt enorm tutten, maar houd ook wel van stoer.

Tja, SL is niet echt in een hokje te plaatsen :stuck_out_tongue: .

Vergeleken met haar broer is het een echt meisje, gewoon de manier waarop ze doet (afentoe een beetje kattig, pienter, tuttebellerig), maar ze staat ook echt haar mannetje en daar kun je niet omheen al is ze krap 92cm.

Ze houdt ook wel van auto’s, trekkers, machine’s, brandweer, maar toch meer omdat grote broer dat doet, en zij wil gewoon ook zo zijn.

Ze is heel kieskeurig met kleding en dat verschilt ook per dag, dan wil ze perse een jurkje aan en dan (grrrr op haar verjaardag nota bene) absoluut niet en dan wil ze “grote jongens kleren” aan.

Vies worden is hier echt geen enkel probleem, dat kan ze als de beste… ze is meestal aan het einde van de ochtend al zo vies dat je haar eigelijk alweer zou mogen wassen/omkleden. :roll:

Ze houd van haar pop, met haar potten en pannen rammelen en haar snijfruit snijden om eten te maken, ze kan uren zoet zijn met haar serviesje (met water), maar speelt ook heel erg graag buiten en racet tijden rond op haar (loop)fiets, klimt graag overal bovenop en springt er ook het liefste weer zelluf vanaf.

Je ziet ook gewoon heel duidelijk dat ze een grote broer heeft.

En ach, het is gewoon een heerlijk kind zoals ze is! :inlove:

Hier echt een meisje-meisje :inlove: Ook het liefst altijd jurken of rokken aan. Moppert ook vaak als mama voor haar een broek uit de kast pakt :mrgreen:

Haartjes altijd mooi. En hier ook diverse verkleedjurken hangen.

Moet ook niks van vieze handjes en kleren hebben.

@sopje wrote:

Ik zou graag willen weten wat voor meisje jullie dochter is. Mijn meisje draagt alleen maar broeken en wil geen rokjes/jurkjes aan, 1 van haar beste vrienden is een jongen, speelt vaak met duplo/lego, maar ze vindt het verschrikkelijk om vies te worden dus ze is ook niet echt een echte tomboy.


Ze is ook dol op Hello Kitty, K3 en Dora en erg kieskeurig wat kleding betreft. Ook is ze dol op boodschappen doen en haar keukentje maar ze was ook dolblij met alle kado’s die haar broertje kreeg voor zijn eerste verjaardag, zoals een garage, een bus en een aanhangwagen.

een heerlijk peuter hebben wij! lang leve de loopauto en de voetbal!:slight_smile:



overigens is ze wel een beetje… mama vies… terwijl ze vorig jaar altijd zwart zag van het zand. Ze zal er wel ff doro moeten.



De poppebuggy die ze heeft wordt meer gebruikt als laadbak dan voor de pop.



Maar, mama was vroeger ook zo:) Ze loopt altijd wel in een rokje. maar ze hoeft geen spul in het haar en dat wil zeook niet.

Volgens mij zijn meisjes vaak wel ouder voor ze de benaming tomboy krijgen.



Ik denk eerder rond de 12 ofzo en gedurende puberteit. . Daar waar je normaal echt onderscheid gaat maken maar deze meiden soort van halve jongens blijven. Waar jongens het meisje als one of the guys ziet ipv als potentieel object om verliefd op te worden.



Ik denk niet dat je een meisje van 2 of 3 die geen jurkje aan wil of graag vies wordt al zo noemt.

Hier is het net anders om dan bij de topic startster.



Mijn dochter wil alleen maar rokjes en jurkjes aan absoluut geen broeken.

MAAR ze heeft bijna alleen vriendjes, haar haren zitten nooit netjes ( ja 10 min) haar kleren zijn altijd vuil,is gek op klimmen en stoere dingen doen,speelt veel met auto’s.

Maar is wel weer gek van princessen…