Een 3-jarig Amerikaans meisje is zondag overleden nadat zij zichzelf in haar buik had geschoten met een pistool.
Het kind was een spelletje aan het spelen op een Wii-spelcomputer met een controller die sprekend lijkt op een pistool.
De vader van het meisje had zijn wapen op tafel laten liggen, in de buurt van de Wii-controller. Hij dacht dat er indringers op zijn perceel liepen, en had daarom het pistool doorgeladen op tafel gelegd, binnen handbereik van het kind.
Het meisje verwarde vervolgens haar vaders wapen met de controller en schoot zichzelf in haar buik. Het kind overleed op weg naar het ziekenhuis.
:kaars:
Die amerikaanse wetgeving toch nog altijd hé,… :roll:
Wat ontzettend nonchalant van de papa, hij deed het uiteraard niet met opzet maar één, een wapen hoort niet in huis, en twee, die hoef je dan zeker niet voor de ogen van je kind te leggen.
Triest…
logisch ook een doorgeladen pistool op tafel leggen :?
vreselijk voor dat meisje :vlinder:
:shock: oh wat erg.
:vlinder: arm meiske
Heel tragisch, maar ik vind het wel een beetje vaag verhaal. Bij een schietspelletje schiet je zelf toch niet in de buik? Ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is en dat het kind al dan niet per ongeluk door iemand is geschoten en dat ze toen maar de wii hebben aangezet en het daarop hebben gegooid. Maar het blijft uiteraard heel tragisch.
@sopje wrote:
Heel tragisch, maar ik vind het wel een beetje vaag verhaal. Bij een schietspelletje schiet je zelf toch niet in de buik? Ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is en dat het kind al dan niet per ongeluk door iemand is geschoten en dat ze toen maar de wii hebben aangezet en het daarop hebben gegooid. Maar het blijft uiteraard heel tragisch.
Eens…
Overigens weet ik niet hoe die controllers er in Amerika uitzien maar wij hebben toevallig ook zo’n ding van een vriend geleend en die ziet er heel duidelijk niet uit als een echt pistool.
@Madre wrote:
wij hebben toevallig ook zo’n ding van een vriend geleend en die ziet er heel duidelijk niet uit als een echt pistool.
Voor een kind van 3 wel denk ik…
Tja, dat kan natuurlijk. Mijn kinderen weten echt wel dat dat soort plastic dingen nep zijn.
:think:
Zeker als blijkbaar die dingen daar gewoon op tafel liggen moet ze toch zeker het verschil weten.
Maar het blijft heel triest.
Misschien zien ze het verschil wel maar de gevolgen kunnen ze niet inschatten… erg triest gebeuren…
America heb ook ‘echt’ lijkende pistolen, neem deze nou:
Als d evader een echte had, en daarop leek, een kind ziet die knopjes snel over het hoofd.
:kaars:
Precies, in Nederland is er een wet tegen, dan speelgoed wapens niet op echte mogen lijken (vandaag altijd die felle kleurtjes enzo)
In amerika is dat niet, en als ze dan ook nog eens echte hebben, die zo’n onverandwoordelijke debiel geladen op tafel legt! (beter word hij veroordeeld voor dood door schuld ofzo)
Ah dat wist ik niet. Die ene ziet er inderdaad een stuk echter uit.
amerikanen en hun wapenwet :roll:
Rond dit soort voorvallen zie je heel vaak de campagnes van beide partijen flink oplaaien.
HEt idee alleen al dat ik wapens in huis zou hebben en onder mijn hoofdkussen of doorgeladen op een tafeltje.
En dat lasse er op een dag eentje in zijn rugzakje mee naar school blijkt genomen te hebben - mama het was toch speelgoedkring :shifty: