Meisje dood in woning gevonden

AMSTERDAM - In een woning in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd is zaterdagmiddag het stoffelijk overschot van een twaalfjarig meisje aangetroffen.

Omstreeks 14.30 uur troffen de ouders van het meisje haar aan in de woning. Reanimatiepogingen mochten niet baten. De politie is een onderzoek gestart naar de doodsoorzaak.

:think: :shock:

School geschokt na dood Amanda (12)

De school heeft gistermiddag de deuren geopend voor leerlingen en hun ouders om gezamenlijk de traumatische gebeurtenis te verwerken. Daarvan werd volop gebruik gemaakt. Ouders uit de wijk Rijkerswoerd weigeren te reageren op het overlijden van Amanda. Ook de school hult zich in stilzwijgen. ,De klap is keihard aangekomen, voor de rest wil ik er niets over kwijt", zegt een medewerkster van de school.

Boodschappen

Volgens een van de omwonenden hadden de ouders even daarvoor boodschappen gehaald. ,Toen ze weggingen, was er nog niets aan de hand. Bij thuiskomst vonden ze haar levenloos liggend op de vloer. Ze hebben geen idee wat er gebeurd is. Amanda was altijd een ontzettend lief en aardig meisje. Altijd vrolijk en spontaan."

Het meisje is niet door een misdrijf om het leven gekomen. Experts van het Nederlands Forensisch Instituut hebben gisteren bij de sectie geen sporen aangetroffen die zouden kunnen wijzen op een gewelddadige dood.

,Ongelooflijk tragisch", reageert een bewoonster van de Darwinstraat. ,Ik zag het gezin hier regelmatig langskomen wanneer de kinderen naar school werden gebracht. Een keurig gezin. Niets mis mee. Altijd vriendelijk groeten. Vreselijk wat er nu is gebeurd."

De buurt werd zaterdagmiddag opgeschrikt, toen ineens een traumaheli op een veldje bij een naburige school landde. ,Er is nog een arts ingevlogen die heeft geprobeerd het meisje te reanimeren, maar dat mocht dus niet meer baten."

:shock: Zomaar gestorven op zo’n jonge leeftijd… :cry:

Ik las net op teletekst dat ze is overleden aan longemfyseem (wist niet dat dat zo snel kon gaan)