Meisje (7) verdrinkt in zwembad

WIJSTER - Een 7-jarig meisje uit Ede is zaterdag in het zwembad van een camping in Wijster (Drenthe) verdronken.

Dat heeft een politiewoordvoerster maandag bekend gemaakt.

Omstanders zagen het kind op de bodem van het bad liggen en haalden haar eruit.

Het slachtoffertje werd met een traumahelikopter naar Groningen vervoerd. Ze overleed onderweg naar het ziekenhuis.

Een 2-jarig jongetje verdronk zondag in een vijver in het Drentse Koekangerveld.

© NU.nl/Marco Scheermeijer

Verschrikkelijk hé.

Het zullen je kinderen maar wezen.

Ik werd er naar van toen ik het bericht las. :cry:

Anita…http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Meisje-Birmese-baptisten-uit-Ede.546988.news

:cry: Morgen wordt ze begraven. Ze is overigens 9.

Idd erg verschrikkelijk maar…hoe kan je je kind zo uit het oog verliezen bij een zwembad dat denk ik dan wel. Al ja 9 zou je denken dat ze goed kunnen zwemmen…

Wij hebben kennissen waar hij dochter van 2 toen ook is verdronken in een sloot. Papa was druk op de boederij en ja wat kan er gebeuren met die kleine laat maar lekker lopen. En ja dan zie je dat je zo moet opassen. Echt een drama om je kindje zo te moeten verliezen :cry:

Dat is precies de vraag, er waren op dat moment zo’n 30 mensen aan het zwemmen… Mijn oudste is 8 en kan zwemmen en daar let ik dan ook niet non stop op.

Het gebeuren speelt al dagen door mijn hoofd, mijn man was net weg van die camping waar een vergadering was gehouden. Het meisje hoorde bij een groep gevluchte birmezen die daar ook mee deden met diezelfde vergadering. Ik vind het een vreselijk verhaal :frowning:

En gisteren overleed een jongetje van onze kerk door verdrinking…

Rare nare week :cry: 3 jaar :kaars:

Oh bah wat een nare berichten, vreselijk :cry:

hier stonden vanmorgen 2 moeders huilend op het schoolplein, het jongetje van 3, verdronken bij Ter Apel was hun neefje :cry:

:kaars:

de rillingen gaan me over de rug…

@lowietje wrote:

hier stonden vanmorgen 2 moeders huilend op het schoolplein, het jongetje van 3, verdronken bij Ter Apel was hun neefje :cry:

:kaars:

de rillingen gaan me over de rug…

dit jongetje bedoelde ik ook…

mijn man leidt de begrafenis :shifty: