KOS - Een 4-jarig Nederlands meisje is verdronken in het zwembad van hotel Kipriotis Village op Kos. Het kleintje was op eigen houtje op onderzoek uitgegaan en waarschijnlijk via een van de vele glijbanen in het bad terechtgekomen.
Hotelgasten zijn enorm geschrokken van het drama dat begin deze week plaatsvond op het Griekse vakantie-eiland en zijn boos dat er geen toezicht was bij het zwembad van het viersterrenhotel. Bovendien noemen ze de houding van het personeel schokkend. „Iedereen deed alsof er niets gebeurd was. De vakantie van andere mensen mocht niet verpest worden�, aldus een gast, die nog steeds in het hotel verblijft. „Ze zijn hier echt respectloos mee omgesprongen. Ze stoppen alles het liefst in de doofpot�, reageert een vader die nog veel aan het drama moet terugdenken.
Volgens hem had het ongeluk voorkomen kunnen worden als er badmeesters aanwezig waren geweest. „Dat mag je toch wel verwachten van een hotel als dit.� Hij drukt toekomstige vakantiegangers op het hart om zelf goed op hun kroost te letten.
Het Nederlandse gezin was net aangekomen op het eiland. De ouders zaten in het restaurant toen ze merkten dat hun dochter verdwenen was. Op datzelfde moment waarschuwde een jongetje zijn vader dat hij bij de glijbanen een kindje onder water zag liggen. Deze ouder haalde de kleine uit het water en begon gelijk met reanimeren. Dat mocht helaas niet meer baten.
TUI Nederland, dat veel vakantiegangers in het hotel heeft, is op de hoogte van het voorval, maar mag in verband met de privacy niets zeggen. Bij Kipriotis Village was niemand bereikbaar voor commentaar.
:kaars: :**: :kaars:
wat vreselijk zeg
Vreselijk dat zoiets gebeurd !! :kaars:
Maar ik geloof dat het heel normaal is dat er geen badmeesters zijn in een hotel.
Ik denk dat het wel een stuk veiliger zou zijn dat wel.
Maar het niet naar vreemd dat er geen badmeester was.
Vreselijk zeg :kaars: :kaars: :kaars:
vind het wel heel makkelijk gezegd om het hotel de schuld te geven
Vreselijk :kaars: :kaars:
Heel triest altijd dit…
:kaars:
Dit viel mij trouwens op:
Hij drukt toekomstige vakantiegangers op het hart om zelf goed op hun kroost te letten.
Je kan makkelijk achteraf zeggen dat het belachelijk is dat er geen badmeesters waren, maar dat was van te voren ook al duidelijk.
Het lijkt mij dus dat de ouders niet voldoende hebben opgelet???
Ik vind het heel naar dat het meisje is verdronken.
Wel vind ik het de verantwoording van de ouders. Ik heb nog nooit op vakantie badmeesters gezien / gehad. Zou trouwens geen overbodige luxe zijn.
Dan had dit leed misschien bespaard kunnen blijven.
Een ongeluk zit in een klein hoekje
Natuurlijk geven ouders het hotel de schuld. Maar diep in hun hart volgens mij weten en zich ontzettend schuldig voelen over hun eigen nalatigheid in deze.
Want natuurlijk… al ZIJN er badmeesters… Je houdt je kind van 4 dat niet kan zwemmen toch ALTIJD in de gaten.
Dit is een ongeluk, kan niet gesproken worden van “schuld”… maar de verantwoordelijkheid voor oppassen/zorg voor kind ligt in mijn ogen bij ouders.
Brrrrrrrr je moet er toch niet aan denken… :vlinder:
vreselijk zeg bah, een nachtmerrie van elke ouder.
Toezicht of niet, als ouder heb je de verantwoordelijkheid voor je kind.
Maar hoe dan ook echt een ongeluk zit in een klein hoekje al let je nog zo goed op. Niemand is er geweest of kent het stel persoonlijk dus geen idee of ze wel of niet alert waren.
Simpel voorbeeld, moeder is wat te drinken halen of even terug naar de kamer en vader denkt dat de kleine mee is door een miscommunicatie.
Dan kom je er veel te laat achter dat de kleine foetsie is.
Wens alle betrokkenen veel sterkte :: :vlinder: ::
Smurf das heel wat anders… Zij zaten in het restaurant, dan hoort die 4 jarige daar toch bij te zitten?
Neemt niet weg dat het erg is ja, maar het had zeker wel voorkomen kunnen worden.
Snap ik hoor Rooike, dat zegt mijn gevoel ook. Maar toch je kent niet alle feiten dat probeer ik eigenlijk alleen duidelijk te maken
verschrikkelijk.
maar vind het wel heel kort door de bocht om het hotel op de kop te geven.
als ouders zijnde moet je zelf opletten
@Smurf78 wrote:
Snap ik hoor Rooike, dat zegt mijn gevoel ook. Maar toch je kent niet alle feiten dat probeer ik eigenlijk alleen duidelijk te maken
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=89766
Voor de zomer in nabije omgeving 2 gevallen van verdrinking mee gemaakt.
Wat hebben we er aan als we weten wie verantwoordelijk is of was? Je kent nooit het complete verhaal en aanwijzen van schuldigen kan daarom totaal niet. En helpen doet het ook niet trouwens…
Heel veel mensen hebben er wel iets aan hoor.
En trouwens, het hoeft niet altijd te helpen natuurlijk.
Ik reageer sec op de reacties van de hotelgasten die het hotel de schuld geven omdat er geen badmeesters zijn/waren.
Idiote is dat de ervaring je denkwijze hierover iets wijzigt. Want bij de situatie die wij meemaakten heb ik dat ook wel gedacht. Ik denk dat ouders meer dan genoeg aan zichzelf hebben en niet steeds willen lezen dat ouders beter op moesten passen. Het woord ongeluk moet je soms heel letterlijk nemen helaas.
Maar er zo maar vanuit gaan dat er wel badmeesters zijn, dat kun je als ouders niet doen. En dat is dan idd de verantwoordelijkheid die je als ouder hebt tov je kind.
vreselijk
:kaars: voor het meisje :vlinder:
maar ik ben het met jullie eens was het eerste wat ik dacht ja hallo geef hotel de schuld het is jullie kind.
ik vind dat je zelf op moet letten.
:kaars: :vlinder: :**:
Voor het meisje.;