Meiden uit Haarlem!

Ik heb jullie hulp nodig :lol:

Ik ga aankomende 23 juli t/m 1 augustus een week naar Haarlem.

Wat zijn nu leuke dingen daar om te doen, in de omgeving, of in Haarlem zelf?

Ga samen met Sam en een vriendin.

Wat we zelf al in gedachten hebben:

• strand (welk strand? en hoe komen we daar het makkelijkst?)
  • Haarlem zelf (shoppen??)
  • zwemmen (zijn er leuke zwembaden daar??)
  • Markt?? (zijn er leuke markten in of bij Haarlem?)

Andere ideeen?

Alvast dank jullie!!

:-* Anne

Hoi Anna, ik woon 5 jaar in Haarlem :smiley: leuke stad hoor, waar kom jij precies vandaan? En waarom een weekje Haarlem?

ik zal proberen je wat tips te geven.

Heb je een fiets tot je beschikking? Is wel handig namelijk. Ik ben zelf ook erg OV georienteerd, aangezien wij (nog) geen auto hebben.

dichtsbijzijnde strand is Zandvoort of Bloemendaal aan zee. Naar zandvoort kan je het beste de trein pakken, dan ben je er in een kwartiertje echt vlakbij het strand of je gaat fietsen. Bloemendaal bus 81 vanaf het station maar het ligt allebei vlak bij mekaar.

Als je gaat winkelen kan je naar de grote houtstraat gaan, daar vindt je alles wat je overal ook vindt. Barteljorisstraat is leuk, daar zit de Lush, Xenos, prenatal, simon levelt en oli & vinegar, vind ik persoonlijk erg leuke winkels. Vooral die eerste. Ik hartje Lush. Zijlstraat is leuk (ik woon daar namelijk :wink: ) een aantal woonwinkels, leuke winkel met houten kinder peelgoed, “het filiaal” is leuk (soort kitsch kitchen). Deze straten komen trouwens allemaal uit op de grote markt.

Verder vindt ik de gierstraat leuk, dat is dat straatje aan de andere kant van de V&D, loopt parallel aan de grote houtstraat. Ook allemaal leuke kleine winkeltjes, mijn favorite pizzaria (novecento) alle pizza’s 6.50 en ze hebben nog allerlei speciale ook.

De botermarkt zit ook vlakbij de V&D, leuke terasjes (waar je ook kan eten, voor 9,10,11 euro) en als je doorloopt zit er achter de behangwinkel ook een leuke tweede hands kinder merkkledingwinkeltje en nog verder door “kleine helden”, dit is wel nieuw, ontzettend leuk maar wel een beetje het duurdere segment zeg maar.

qua zwembad ken ik alleen het boerehaave bad, zit vlakbij van der valk hotel, europaweg (kan je met de zuidtangent heen, bus 300, en nog wat andere bussen). Ik ben er nog nooit geweest, heb het niet zo op zwembaden. (beetje nare ervaringen mee)

markt, volgens mij op de grote markt op zaterdag, en nog een doordeweekse dag maar dat weet ik niet precies (kom er nooit) Op de botermarkt is ook vaak markt geloof ik, ook een biologische.

Verder is Amsterdam natuurlijk maar 15 min met de trein en daar hebben ze pas echt leuke markten en natuurlijk ook nog meer leuke winkeltjes (rozengracht! de jordaan!)

Wil je verder nog iets weten?

:-*

Wat leuk is met Sam: het Groenendaalse bos in Heemstede.

Dat is sowieso een mooi bos maar heeft ook een grote kinderboerderij met echt heel veel dieren. Er is ook een speeltuin, maar mss dat Sam daar nog wat klein voor is.

En voor wat eten en drinken is er ook een heel mooi theehuis / restaurantje.

Veel plezier!

Boerhavebad is idd in Haarlem maar je kunt ook gaan zwemmen in Grandorado in Zandvoort. Zo’n subtropisch zwemparadijs vlak naast het strand.

Verder markt idd op de botermarkt op vrijdag (biologisch), zaterdag (eten en bloemen) op de grote markt en op maandag (kleding enzo) op de grote markt.

Naar het Groenendaalse bos in Heemstede is echt een aanrader en daar kun je komen met bus 3 vanaf het centrum.

Of je kunt naar de Houthoeve in Haarlem, een kinderboerderij, een theehuisje en een park.

Genoeg te doen denk ik!!! veel plezier.

wat ik erg mooi vind en we veel liepen toe we nog in amsterdam woonden is landgoed elswout is in overveen dich bij haarlem

en je hebt natuurlijk kraantje lek

linneaushof is ook erg leuk is een grote speeltuin

Groetjes Sophia

De markt is idd zaterdag, én op maandag. Beide op de grote markt. Op donderdag heb je ook nog een markt trouwens, in de Florisstraat, dit is bij de Cronjé (Haarlem Noord). Met welke bussen je erheen kan, durf ik je niet te zeggen eerlijk gezegd.

Het strand, ik zou je het strand in IJmuiden aanraden, daar zit je zo met de bus en het strand is even wat groter dan Bloemendaal of Zandvoort. Lig je niet zo hutje mutje zeg maar. De paviljoens zijn ook goed, Pav. Zuidpier kan ik je aanraden, gebakken mosselen, erg lekker :drool: Daarentegen is het centrum van Zandvoort veel leuker dan IJmuiden :wink:

Oh Het Wed in Overveen is misschien ook wel wat voor je! Is op de weg naar Zandvoort, is een groot meer in de duinen.

Boerderij Zorgvrij in Spaarnwoude, is ook erg leuk. Fietsen door de duinen.

Je kan misschien een keer kijken bij de Beverwijkse Bazaar, Zwarte Markt dus, is op zaterdag en zondag.

Meiden, dank jullie voor de tips!

Heb er zoo zin in!! Nog maar een paar daagjes! En dan gaan we al!

OHja, waarom we Haarlem gekozen hebben, ik kan daar in het huis van de zus van mijn vaders vriendin!! Gratis dus!

Dus vandaar Haarlem!! Heb er helemaal zin in :thumbup:

En vandaag het goeie nieuws gekregen dat we ook fietsen tot onze beschikking hebben! Dat is wel handig dacht ik!

-Qua strand heb ik een andere mening…maar dan voor met de auto.

Wij hebben nooit problemen met parkeren…parkeren in de duinen bij Zandvoort (helemaal ten zuiden) grote parkeerplaats,kosten 5 euro.

En slechts 1 korte straat verwijderd van het strand. Het is wel een beetje de uithoek…zo’n beetje de laatste strandtenten van Zandvoort en er zitten ook stukken tussen voor zijlclubs…jammer dat ik even niet weet hoe de tent heeft waar wij meestal zitten,maar het voordeel van de buitenring (en buiten bereik van het OV) is dat het er een stuk rustiger is…nu gaan wij wel vaak doordeweeks en meestal ook na 15.00 uur nog even…dan is de zon niet zo fel en loop je de grootste massa mis…

Ik vind de bredere ruimtes rustigere terrassen daar gewoon veel lekkerder…

-Andere optie die wij vaak nemen is Parnassia in Bloemendaal (dat is meer als het niet echt bikiniweer is,maar meer terrasweer/lunchen).

Het heet nu La Paz,maar staat op de Zeeweg nog aangegeven als Parnassia…ook een van de laatste (vaste) strandtenten van Bloemendaal. Parnassia zit in de duinen (hoog,maar wel aan/boven het strand) en heeft een eigen parkeerplaats die groot genoeg is voor normale dagen (geen zondag met 35 graden natuurlijk)…

Parkeren kost wel wat…ligt eraan hoe lang je blijft…je betaald om de duinen in te mogen daar…ik vind het meestal wel meevallen voor een middagje hangen op het terras…

-Shoppen in Haarlem…tja, gewoon heel Haarlem.

-Zwembad…Groenendaal Heemstede, Center Parcs zandvoort (wel duur als dagkaart) en Boerhave in Haarlem Zuid (bij Hotel v.d. Valk).

-Linneushof is inderdaad leuk,maar je kleine is pas 9 maanden zie ik…dus misschien is het “speelkasteel” in Hoofddorp beter.

Indoor speelparadijs met een babyhoek. Entree onder de 1 gratis,maar volwassenen betalen 3 euro nogwat…daar krijg je wel meteen een consumptiebon bij.

Heel veel plezier! Komt vast goed, ik hoop dat je mooi weer treft!

Zal nog ff zoeken naar de naam van die strandtent…

Niet gevonden helaas…we lopen altijd zo vanaf het straatje van de parkeerplaats meteen naar beneden het strand op…

Woond ook in haarlem :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Hey Annaatje,

Ik woon zelf in ijmuiden [is ongeveer 20 min van haarlem met de auto]

Ik wil je er even op wijzen dat in de week dat jij in haarlem bent er in santpoort [10 min buiten haarlem] een feestweek is. Er zijn dan heel veel leuke dingen te doen zoals: ringsteken met paarden [kinderen doen dat], rijtuigendag, kermis, braderie op vrijdag etc etc

Als je het precies wilt weten kijk even op de site van dorpsfeestsantpoort.

misschien heb je er wat aan.

En je zou ook heel goed naar het strand in ijmuiden kunnen1 Met de bus nr 75.

Veel plezier.

Inge

:-* Dank jullie voor alle tips!

Ik ga morgen even dit allemaal uitprinten, en dat neem ik mee :thumbup:

Heb er helemaal zin in!

Weekend nog… tasjes inpakken en maandagochtend ga ik rijden! :dance:

@egni wrote:

Hey Annaatje,

Ik woon zelf in ijmuiden [is ongeveer 20 min van haarlem met de auto]

Ik wil je er even op wijzen dat in de week dat jij in haarlem bent er in santpoort [10 min buiten haarlem] een feestweek is. Er zijn dan heel veel leuke dingen te doen zoals: ringsteken met paarden [kinderen doen dat], rijtuigendag, kermis, braderie op vrijdag etc etc

Als je het precies wilt weten kijk even op de site van dorpsfeestsantpoort.

misschien heb je er wat aan.

En je zou ook heel goed naar het strand in ijmuiden kunnen1 Met de bus nr 75.

Veel plezier.

Inge

Is het weer zover? Inderdaad leuk.

Hellow… 8)

Er is al vanalles gezegt zie ik :mrgreen:

Weet je dat als je zelf uit Haarlem komt je eigelijk niet zo bewust bent van wat er allemaal voor leuks is in Haarlem :lol:

Had ik het nog met mijn vriendinntje over laatst :mrgreen:

Maar winkelen is super vind ik…

Bij slecht weer kan je ook nog naar winkelcentrum schalkwijk dat is overdekt.

En de conjéstraat is iig met afdakjes en daar zijn ook leuke winkeltjes vind ik!

Groenendaal is idd leuk.

Dat kan je evt. combineren met zwemmen dat is daar om de hoek een leuk bad die hebben pook babyzwemmen meen ik!

Er is in het centrum ook een rondvaartboot…bij het teylermuseum is dat.

Er zijn veel leuke terrasjes en restaurantjes in en om het centrum!

En in het centrum zijn leuke hofjes,hheel leuk om te wandelen ook!

En ik ga altijd naar Zandvoort strandtent 10 helemaal leuk voor kinderen veel little tikesdingn op het strand en gewoon in zijn geheel fijn…je hoeft niet moeilijk te doen enzo kinds horen er daar gewoon bij!

Ik kan zo even snel niks meer bedenken…als me wat te binnen schiet hoor je het!

heb je ook inetrnet daar gewoon in dat huis?

Tjee meiden, volgens mij kom ik dagen te kort :wink: Zie zoveel leuke dingen die jullie vertellen om te doen!! :dance: :inlove: Helemaal super! :-*

Sas, volgens mij heb ik daar geen internet!

Weet het ook niet zeker, en als ze het hebben, geen idee of ik er gebruik van mag maken :think:

Maar ben wel mobiel!! Haha! Maarja, daar hebben jullie op KOK niks aan he :wink:

(Wordt nog wat, een week zonder KOK :mrgreen:)