ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn met een onregelmatige cyclus die proberen zwanger te worden
wat doe je dan zoal om te weten wanneer in je vruchtbare weken zit en wanneer je je eisprong hebt
hoi
ik heb ook een onregelmatige cyclus.
Hoe is die bij jouw?
hoe is die bij mij, tja heel vaag
39-28-23
en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit is dus van de laatste 3 mnd
en ik begrijp dat jij ook zwanger wilt worden?
temperatuur jij ook of niet
Ik heb ook een zeer onregelmatige cyclus, meestal zonder eisprong.
Om meer zekerheid te krijgen houdt ik een cyclustabel bij waarop ik alles noteer inclusief temperatuur, krampjes, slijmwaarneming enz. Ook doe ik ovulatietesten als ik het idee heb dat er een eisprong zit aan te komen, tot nu toe werkt het allemaal heel goed en kan ik heel goed inschatten wanneer ik eventueel een eisprong heb.
en ik begrijp dat jij ook zwanger wilt worden?
temperatuur jij ook of niet
Ja, ben in nov. zwanger geweest, helaas is dat een miskraam geworden :cry: .
Ik temperatuur niet, ben er anders helemaal zo erg mee bezig. Ben al bijna soms obsessie-achtig :oops:
En toen ik pas zwanger was, was dat ook gegaan zonder tempen enzo.
Binnel, hoe komt het dat jij niet altijd een eisprong hebt?
Zijn daar geen medicijnen voor?
Kus aan jullie :-*
ik vraag me dus af of ik wel elke maand een eisprong heb
voor 2 weken terug heb ik 2 dagen een hele lichte bloeding gehad en dat was dus blijkbaar mijn menstruatie dat denk ik tenminste
ik ben deze maand begonnen met tempen, maar het gaat op en neer en weer op en neer dus daar kan ik ook niet zo veel mee.
Hier ook 1 met een zeer schommelde cyclus!
Nu inmiddels ruim 5 weken overtijd en erg vervelend moet ik zeggen huisarts is het aan het onderzoeken en moet helaas nog twee weken wachten voor ik naar de gyn mag… We zijn nu bijna een jaar aan het ‘klussen’ zonder resultaat!
ik heb dat dus pas ook gehad dat ik al 4 weken over tijd was en toen kwam alsnog de menstruati tevoorschijn.
@ CLaud, De reden waarom ik een onregelmatige cyclus heb is omdat ik het PCO syndroom heb. Dit houd in dat ik extreem lange cyclussen heb 40 tot 120 dagen met maar zelden een eisprong. Wil je er meer van weten raad ik aan te googelen, want het is een hormoon kwestie, maar best ingewikkeld om uit te leggen. Het heeft te maken met dat er te veel eitjes tegelijkertijd willen groeien waardoor je te veel van een bepaald soort hormoon aanmaakt waardoor er geen enkele doorgroeit tot een rijpe eicel.
Gelukkig zijn er medicijnen en andere middelen voor om toch zwanger te worden.
hier nog iemand met een onregelmatige cyclus.
toen wij probeerde zwanger te raken van Wessel heeft het al met al 9 maanden geduurd en dat mede door een erg onregelmatige cyclus.
van 23 dagen uitlopend tot 65 dagen…geen touw aan vast te knopen dus.
nu ben ik eind februari gestopt met de pil omdat we grag een 2e kindje zouden willen en de eerste cyclus was dus alweer 37 dagen.
ik temp niet heb ik de vorige keer ook niet gedaan.
en ovu testen doe ik ook niet…is allemaal iets wat kan uitgroeien bij mij tot een obsessie.
ovulatietest doe ik ook niet hoor, en dat tempen is puur om een beetje zelf een idee te hebben wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten dat vond ik toen ik de pil slikte wel handig dus vandaar.
en zodra ik denk dat het een opsessie gaat worden stop ik er weer mee
hoi,
ik heb ook een onregelmatige cyclus.
Ben in november gestopt met de pil, en zit nu nog steeds in de derde ronde, zit op dag 68!! :?
Ik had ovu-testen besteld voor de volgende ronde. Maar omdat ik me maandag best beroerd voelde, heb ik zo’n test gedaan. Die was hardstikke positief! Nou weet ik alleen niet of dat ook een garantie is voor een eisprong.
Ik moet zeggen dat ik die onzekerheid best wel moeilijk vind.
xx melanie
Mell, zou je misschien niet zwanger kunnen zijn.
Dan slaan die ovulatietesten toch ook positief uit??
En onzekerheid is idd erg moeilijk.
Ik word er ook zo onzeker van, je weet steeds niet waar je aan toe bent.
Ik zelf zit nu dag 38 en had gisteren wat bruine veegjes en nu niks meer, grrr. Ongi zet dan maar door, dit is ook niks.
iedereen succes met zwanger worden en sterkte met het afwachten…
Kus Claudia
hey claud,
nou dat dacht ik dus ook, maar heb bloed geprikt, en ben niet zwanger net weer een test gedaan, en nu is ie weer negatief. Heb dus een dag lang een hoge lh-waarde gehad. Lijkt mij toch echt die piek, die voor je eitje moet komen.
raar hoor een vrouwelijk lichaam!! :lol:
xx
heel herkenbaar die onzekerheid
ik heb dus nu al 3 pieken gehad in mijn temp lijstje dus daar snap ik ook niets van.
maar goed we wachten het wel weer even af.
jeetje petra, al 3 pieken :?
Ik moet zeggen dat ik t gevoel heb dat dit ook mijn 2e is hoor. Ik kreeg er pijn in mijn buik& borsten bij. En dat had ik een paar weken geleden precies hetzelfde. Ook ongeveer 2 dagen.
xx
He Mell, ik zie dat je uit Vlaardingen komt, ik ook :mrgreen:
Ik ben trouwens ongi geworden.
Kus Claudia
oow hahaha ook toevallig
fijn dat je ongi is doorgezet. beter als dat wachten!!
xx
claudia fijn dat je nu niet meer in onzekerheid zit.
mell jammer dat je niet zwanger bent, maar wel vervelend die onzekerheid erbij