Mei tai

Wie heeft er zelf een Mei Tai gemaakt en waar hebben jullie je patroon vandaan? Als ik google zie ik zoveel verschillende.

Ik hoor graag ervaringen en welke beschrijving nou echt duidelijk en makkelijk is.

En hoe was het om er zelf 1 te maken?



Ik wil er namelijkzelf 1 gaan maken…

Ik heb zelf een mei tai gemaakt. Ik heb twee patronen/beschrijvingen samen gevoegd tot iets wat mij wat leek (ik zal je de links pb’en). Ik vond het niet echt ingewikkeld om er één te maken, had hem in een dag in elkaar zitten. :slight_smile: Binnenkort wil ik er nog één maken, maar dan een echt mooie (die ik nu heb gemaakt is ook oké, daar niet van, hoor, maar het was een beetje een probeersel). :slight_smile:



Foto van mijn zelfgemaakte mei tai met kind. :wink:



Bedankt voor je pb, ga ze morgen even bestuderen.



Heb je verder nog tips kwa stof?



En wat een mooie meid heb je!

Nienke, mag ik ook zo’n PB?



Wij hebben eentje die je moet knopen, maar dit lijkt me toch wel heel ideaal…

@marjolein98: Dank je wel. :slight_smile:

Mbt stof: Deze is van stof van de Ikea. Flink dikke/stevige stof (één zelfs slijtvast oid ;)). Als je hem vaak draagt, denk ik, erg prettig, maar bij de volgende wil ik zelf de banden van wat dunnere/soepelere stof maken of smaller, zodat het waarschijnlijk makkelijker knoopt. Het belangrijkste is dat de stof stevig is en liefst niet rekbaar (en anders alleen in de breedte). Voor de buitenkant van het rugpand maakt het minder uit.



@mereltje85: PB is verzonden. :slight_smile:

O, dat ziet er mooi uit! Dat wil ik ook wel proberen. Moet je erg ervaren zijn op de naaimachine?

Ik heb nu een Binana (rekbare knoopdoek).

Kun je mij de patronen PB’en?

iedereen aan de crea.



Ik zat te denken aan gordijnstof…maar dat is misschien te dik???

Dat zou je voor het lijfje wel kunnen gebruiken, voor de banden beter lakenkatoen.

Hier vind je een duidelijk patroon, ook welke banden je evt kunt vullen



http://www.kiind.nl/articles/29/Mei-Tai_maken.html

Ik ga vanavond beginnen! Ik kan je dus morgen vertellen hoe het gaat :wink: . Ik ga denk ik ook een combi maken van tips die ik overal heb gelezen en die me wel wat lijken.

nienke, als je de patronen/beschrijvingen nog hebt, zou je ze ook naar mij kunnen sturen !?



thx alvast