Mees kan niet spelen

Mees is nu 2,5 jaar en kan zich niet concentreren op het spelen,hij heeft 1 maand goed kunnen spelen met een houten trein maar dat is niet meer intresant.

Hij pakt wat kiept het om en gaat weer naar iets anders toe.Ik wordt er echt gek van want heel de dag door mama helpen lukt niet.Ik help hem dan een eindje op weg maar zodra ik iets wil doen komt hij weer.

wie heeft er tips

met speelgoed als treinen en blokken enzo speelt jinthe ook niet, ze is er te druk voor.

Maar met puzzels wel, misschien kan je dat eens proberen??

Nee hij heeft best veel en ik wissel ook veel af en puzzels is 2 min en dan moet ik helpen,die trein was het juist helemaal maar dat was opeens ook weer over

een kookewekker gebruiken?

als deze af gaat, gaat mama met jou spelen.

dan de wekker weer zetten; als de wekker gaat, gaat mama (BIjv) afwassen en ga jij zelf spelen.

is hier in fases

soms een paar dagen dat ie aan mn been hangt…nou ja dan maar even minder doen…en daarna gaat het als vanzelf beter.

maar hij is nog jong he…zelf spelen is nog niet echt iets wat ze lang kunnen :shifty:

Ja hij moet het mischien ook nog leren maar andere kinderne van vrienden die doen het allemaal wel en dat is dna zo frustrerend,ben ik bij iemand anders dan doet hij het wel

Het gaat inderdaad in fases. Eva heeft dat ook heel erg, soms kan ze echt een week lang aan mijn been hangen of ongein uithalen om mijn aandacht te krijgen en tegenwoordig is ze heel zelfstandig aan het spelen.

Ik wacht weer op de volgende fase…